  • 1. Data: 2008-10-22 21:45:11
    Temat: TPSA nullroutuje nie swoje IP
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    Wiele razy widziałem, że jakieś organizacje walczące w imieniu
    przymierających głodem artystów blokowały IP/domeny hostujące torrenty i
    inny terrorystyczny content. Ale pierwszy raz widzę, żeby robiła to sama
    TPSA.

    Jeden z moich IP (nie polski) został zablokowany w TPSA. France Telecom
    i Telia bez problemu rutują do tego IP, a strona lg.tpnet.pl podaje:

    Type escape sequence to abort.
    Tracing the route to hosted-by.leaseweb.com (62.212.X.Y)

    1 * * *
    2 * * *
    3 * * *
    4 * * *
    5 * * *
    6 * * *
    7 * * *
    8 * * *
    9 * * *
    10 * * *
    11 * * *
    12 * * *
    13 * * *

    A sh ip bg z tejże stronki podaje:

    BGP routing table entry for 62.212.X.Y/32, version 345220424
    Paths: (1 available, best #1, not advertised to EBGP peer)
    Not advertised to any peer
    65444
    80.50.231.205 from 80.50.231.205 (213.25.2.10)
    Origin IGP, localpref 100, valid, internal, best
    Community: 5617:997 5617:3322 65444:65444 no-export
    Originator: 213.25.2.238, Cluster list: 91.0.2.1, 22.0.0.4, 22.0.3.1

    W internecie nie mogę zbyt wiele znaleźć informacji o tym prywatnym AS i
    dziwnym community 65444:65444. Znalazłem za to to:
    http://lg.tpnet.pl/zasady_bgp.html i zdanie:

    "5617:997 - blackholing community - ma zastosowanie jedynie dla tras
    \32 peerów rozgłaszających pojedynczy AS."

    Zaraz napiszę do registrymałpatepsa, ale przy okazji - miał ktoś podobne
    doświadczenia? Że został zablokowany przez tepsę? Jak to się udawało
    rozwiązać?

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 2. Data: 2008-10-22 23:10:29
    Temat: Re: TPSA nullroutuje nie swoje IP
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik Grzegorz Janoszka napisał:

    > Tracing the route to hosted-by.leaseweb.com (62.212.X.Y)

    Daj na priv dokładny adres, sprawdzę od siebie co i jak.

    --
    TOM

  • 3. Data: 2008-10-23 04:40:53
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Grzegorz Janoszka pisze:

> [...]
    > przymierających głodem artystów blokowały IP/domeny hostujące torrenty i
    > inny terrorystyczny content. Ale pierwszy raz widzę, żeby robiła to sama

    Nauczyli sie blackholingu :) zawsze mozesz zlozyc reklamacje

  • 4. Data: 2008-10-23 09:39:07
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    Jan Strybyszewski wrote:
    > Nauczyli sie blackholingu :) zawsze mozesz zlozyc reklamacje

    Ale ja nie jestem klientem TPSA, a oni blokują mój adres. Sugerujesz, że
    mam zadzwonić na błękitną i przez 90 minut tłumaczyć pani, że
    znullroutowali mój IP rozgłaszając prefiks /32 po swojej sieci? :)

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 5. Data: 2008-10-23 09:44:08
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    Tomasz Śląski wrote:
    > Daj na priv dokładny adres, sprawdzę od siebie co i jak.

    Nullroute zniknął. Niemniej uważam takie coś za terroryzm sieciowy:

    "Zapłaćcie nam E1000000 bo inaczej znullroutujemy wasze IP w sieciach
    największych telekomów Europy/świata i zajmie wam miesiące na odkrycie
    tego, kto, gdzie i za co"

    Ktoś kogoś nazwał na ircu "grubasem" i ten ktoś nullroutuje jego IP w
    sieci obsługującej miliony Polaków?

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 6. Data: 2008-10-23 10:01:24
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Grzegorz Janoszka napisał(a):

    > Ale ja nie jestem klientem TPSA, a oni blokują mój adres. Sugerujesz, że
    > mam zadzwonić na błękitną i przez 90 minut tłumaczyć pani, że
    > znullroutowali mój IP rozgłaszając prefiks /32 po swojej sieci? :)

    Zadzwon, nagraj rozmowe, bedzie ciekawie.

    wer

  • 7. Data: 2008-10-23 10:30:10
    Od: "Konrad Plich" <konradpl@wytnij_piotrkow.tpsa.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <G...@n...Janoszka.pl>
    napisał w wiadomości news:gdph18$acd$1@news.onet.pl...

    > Nullroute zniknął. Niemniej uważam takie coś za terroryzm sieciowy:

    Obrona uzytkowników sieci przed zagrożeniami związanymi z sieciami botnet to
    jest obrona a nie terroryzm.

    > "Zapłaćcie nam E1000000 bo inaczej znullroutujemy wasze IP w sieciach
    > największych telekomów Europy/świata i zajmie wam miesiące na odkrycie
    > tego, kto, gdzie i za co"

    O płaceniu nie słyszałem :-) Zwykle wystarcza napisać do a...@t...pl i
    obiecać że zagrożenie ustało.
    Nawet bez pisania po jakims czasie jesli zagrożenie zniknie dany IP zostaje
    odblokowany.

    > Ktoś kogoś nazwał na ircu "grubasem" i ten ktoś nullroutuje jego IP w
    > sieci obsługującej miliony Polaków?

    Nie używam IRCA i zbyt tłusty nie jestem więc osobiście nie czuje sie
    urażony ;-)

    Konrad Plich

  • 8. Data: 2008-10-23 11:24:37
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Grzegorz Janoszka pisze:

    > Ale ja nie jestem klientem TPSA, a oni blokują mój adres. Sugerujesz, że
    > mam zadzwonić na błękitną i przez 90 minut tłumaczyć pani, że
    > znullroutowali mój IP rozgłaszając prefiks /32 po swojej sieci? :)

    Coz nikt nie gwarantuje routingu do wszystkich sieci.
    Musisz znalesc klienta w TPSA ktory zlozy reklamacje

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/

  • 9. Data: 2008-10-23 11:25:44
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Grzegorz Janoszka pisze:

    > Nullroute zniknął. Niemniej uważam takie coś za terroryzm sieciowy:

    Bardzo ciekawe szczegolnie ze mowisz o serwerze z piractwem :)

    > Ktoś kogoś nazwał na ircu "grubasem" i ten ktoś nullroutuje jego IP w
    > sieci obsługującej miliony Polaków?

    Nie mamy panskiego plaszcza jak sie ma takich klientow to sie ponosi
    konsekwencje

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/

  • 10. Data: 2008-10-23 12:08:18
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Jan Strybyszewski wrote:

    > Bardzo ciekawe szczegolnie ze mowisz o serwerze z piractwem :)

    przy obecnym stanie techniki piractwo było, jest i będzie, czy się to
    komuś podoba czy nie, zaś różnego rodzaju działania tych od antypiractwa
    wydają się zwyczajnie śmieszne

    --
    Tomasz Kruk
    http://net.czarne.net - zapraszamy do współpracy okolicznych operatorów