eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaTV LCD - jak już wysiądzie całkiem to gdzie szukać problemu › Re: TV LCD - jak już wysiądzie całkiem to gdzie szukać problemu
  • Data: 2020-01-10 04:06:59
    Temat: Re: TV LCD - jak już wysiądzie całkiem to gdzie szukać problemu
    Od: JDX <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-01-08 18:10, Piotr Gałka wrote:
    [...]
    > A może to typowa usterka i wiadomo co dokładnie ją wywołuje.
    > Ktoś coś wie?
    > Jeszcze nawet nie próbowałem rozkręcać więc nie mam pojęcia co tam
    > zastanę. Dopóki daje się włączyć nie chce mi się.
    Jakieś 6-9 miesięcy temu naprawiałem 8-letnią Toshibę 26". Na początku
    matka marudziła, że pikseloza się pojawia, co ja zrzucałem na uszkodzoną
    instalację antenową (np. siejący zasilacz - miałem już coś takiego), ale
    przegląd instalacji nic nie dał. Aż w końcu telewizor po kilku(nastu)
    minutach od włączenia zaczął się wyłączać i trzeba było odczekać chwilę,
    aby go ponownie włączyć. Rozkręciłem go więc w poszukiwaniu spuchniętych
    elektrolitów i zimnych lutów. Spuchniętych elektrolitów nie znalazłem,
    ale sporo podejrzanych lutów na płytce zasilacza to i owszem (płytki
    ,,komputera" nawet nie sprawdzałem). Poprawiłem luty i wszystko gra i
    buczy, a co najważniejsze, pikseloza zniknęła.