  • 11. Data: 2020-01-26 12:46:06
    Temat: Re: TV4. Pierwszeństwo pieszego.
    Od: "Leo56" <o...@s...pl>

    Użytkownik "'TomN'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
    news:200126.105718.pms.4321.77@int.dyndns.org.invali
    d.200126.invalid...

    > Mówisz, że przepis o wyższości świateł nad przepisami ogólnymi
    > dotyczącymi pierwszeństwa nie obowiązuje na przejściu?
    > Podasz podstawę prawną?
    >
    > --
    > 'Tom N'

    Ten przepis dotyczy znaków pierwszeństwa przejazdu i nie dotyczy
    pierwszeństwa pieszego. Sygnalizacja świetlna unieważnia znaki
    pierwszeństwa przejazdu.
    Zielone światło nie daje pierwszeństwa.
    Pieszy na przejściu ma zawsze pierwszeństwo, niezależnie
    czy jest sygnalizacja, czy jej nie ma.
    art. 5.3 PoRD.

  • 12. Data: 2020-01-26 13:26:44
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Leo56 w

    > Użytkownik "'TomN'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
    d.200126.invalid...

    > Ten przepis dotyczy znaków pierwszeństwa przejazdu

    Ten:
    <cite>
    Art. 5. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są
    obowiązani stosować się do poleceń i sygnałów dawanych przez osoby
    kierujące ruchem lub uprawnione do jego kontroli, sygnałów świetlnych oraz
    znaków drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów ustawy wynika inny sposób
    zachowania niż nakazany przez te osoby, sygnały świetlne lub znaki drogowe.
    </cite>
    ?

    > i nie dotyczy pierwszeństwa pieszego.

    Dlaczego niby i z czego to wywnioskowałes?

    > Pieszy na przejściu ma zawsze pierwszeństwo

    Widzisz zielony ludku do czego doprowadziłeś?

    --
    'Tom N'

  • 13. Data: 2020-01-26 14:04:09
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2020-01-26 o 13:26, 'TomN' pisze:

    > Dlaczego niby i z czego to wywnioskowałes?

    Bo dlaczego miałby dotyczyć?

    S-5 mówi tylko czy można wejść na przejście czy też nie, słowem nie
    wspomina słowem o pierwszeństwie. Także art. 13 ust. 1 działa pełną
    mocą, tak samo jak ograniczenia prędkości i nakaz zapinania pasów ?\_(?)_/?

    Przykład? Jeżeli pieszy nie zdąży zejść z przejścia na zielonym, włączy
    mu się czerwone światło a samochodom zielone to nadal ma pierwszeństwo i
    nadal samochody MUSZĄ go przepuścić.

    > Widzisz zielony ludku do czego doprowadziłeś?

    Niemniej to ma sens. Pieszy ma zawsze pierwszeństwo na pasach, kierujący
    zawsze ma obowiązek zachować szczególną ostrożność przy przejeżdżaniu
    przez światła a pieszy za zignorowanie czerwonego powinien dostać
    turbo-mandat.

  • 14. Data: 2020-01-26 14:17:55
    Temat: Re: TV4 Drogówka 2020.01.2513:55
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2020-01-26 o 09:04, Shrek pisze:

    > Jesteś pewny? Była już kiedyś dyskusja na temat czy po przejechaniu
    > świateł obowiązuje zasada prawej ręki;)

    Co to za zasada prawej ręki?
    W jakiś szczególny sposób należy ułożyć palce/dłoń/ramię podczas jazdy?
    Bądź uprzejmy wyjaśnić tę zasadę, bo ja dotąd spotkałem się z taką
    zasadą tylko w szkole, na fizyce, przy opisie przebiegu pola
    elektromagnetycznego. I jeśli o tę zasadę chodzi, to ona obowiązuje
    zawsze, nie ma znaczenia - czy to w samochodzie, czy w domu, czy po
    przejechaniu, czy przed przejechaniem...
    Ale zdaje się, że nie o tę popularną zasadę chodzi, tylko o jakąś
    dotyczącą ruchu drogowego. Ja jej nie znam i będę bardzo wdzięczny za
    wyjaśnienie.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl

  • 15. Data: 2020-01-26 14:19:42
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    PlaMa w

    > Bo dlaczego miałby dotyczyć?

    To od początku:

    skąd wiadomo, że jest przejście dla pieszych...
    a) kierujący skąd to wie
    b) pieszy skąd to wie

    > Przykład? Jeżeli pieszy nie zdąży zejść z przejścia na zielonym, włączy
    > mu się czerwone światło a samochodom zielone to nadal ma pierwszeństwo i
    > nadal samochody MUSZĄ go przepuścić.

    Taaa, tak samo jak pojazdy powinny umożliwic wyjazd autobusu KM z zatoki...
    Co nie oznacze, że autobus ma pierwszeństwo...
    Albo to, że nalezy pojazdowi uprzywilejowanemu umożliwić przerjazd, tez nie
    oznacza, że ma on pierwszeństwo...

    Ale odpisz proszę na pytanie z początku mojej wiadomości..

    --
    'Tom N'

  • 16. Data: 2020-01-26 14:20:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PlaMa,

    Sunday, January 26, 2020, 2:04:09 PM, you wrote:

> [...]
    > Przykład? Jeżeli pieszy nie zdąży zejść z przejścia na zielonym, włączy
    > mu się czerwone światło a samochodom zielone to nadal ma pierwszeństwo i

    Mylisz pojęcia - to wynika z pierwszeństwa uczestnika ruchu
    opuszczającego skrzyżowanie. Nie ma znaczenia, czy pieszy czy pojazd.

    Za daleko idący wniosek.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 17. Data: 2020-01-26 14:20:30
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2020-01-26 o 11:59, Budzik pisze:

    > Z tym pierwszenstwem to zart rozumiem?

    Nie, Art. 13 ust. 1.

  • 18. Data: 2020-01-26 14:25:08
    Od: 'TomN' <a...@t...idiota.invalid>

    Akarm w

    https://lmgtfy.com/?q=zasada+prawej+r%C4%99ki

    > Ja jej nie znam i będę bardzo wdzięczny za
    > wyjaśnienie.

    Taaa....

    --
    'Tom N'

  • 19. Data: 2020-01-26 14:28:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PlaMa,

    Sunday, January 26, 2020, 2:20:30 PM, you wrote:

    > Nie, Art. 13 ust. 1.

    Nie. Art. 5 ust. 1 - sygnały i znaki mają pierwszeństwo przed zapisami
    ustawy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 20. Data: 2020-01-26 14:38:14
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    > Mylisz pojęcia - to wynika z pierwszeństwa uczestnika ruchu
    > opuszczającego skrzyżowanie. Nie ma znaczenia, czy pieszy czy pojazd.

    Bo ponieważ?