  • 1. Data: 2011-08-20 13:19:50
    Temat: Tablica nieczytelna?
    Od: sowa <m...@p...onet.pl>

    witam,
    ciekawosc mnie naszla...
    wczoraj zauwazylem - przez mgnienie, przyznaje, bo szybkoooo lecial-
    kolege motocykliste (chyba nieistotne na czym jechal i w czym jechal?;)...
    ale do sedna - mial nie do konca czytelna tablice rejestracyja -
    rozumiem, ze celem walki z fotoradarami wstecznymi (czy jak one sie tam
    nazywaja), aczkolwiek, jesli ja bylem w stanie sie doczytac/domyslic
    co jest na tablicy to chyba "operator" fotopstryka tym bardziej?

    czy tez - jesli cokolwiek i jakkolwiek zaslania nawet fragment znaku
    na tablicy - to zdjecie jest "od reki" usuwane/niszczone/nie brabe pod
    uwage?

    jak to wyglada od strony formalno-prawnej i doswiadczalnej?

    btw.
    fotopstryki jakowes sa takze pod "kuratela" policji czy tylko straznicy
    miejsko/gminni? (samorzady)

    --
    pozdrawiam serdecznie
    sowa

  • 2. Data: 2011-08-20 19:10:24
    Temat: Re: Tablica nieczytelna?
    Od: trud <t...@o...eu>

    Dnia Sat, 20 Aug 2011 15:19:50 +0200, sowa napisał(a):

    > ...ze celem walki z fotoradarami wstecznymi...
    A co to takiego? Są takie? Po co? Przecież bez widocznej twarzy kierownika
    zdjęcie mogą se do dupy wsadzić.

    --
    pozdrawiam
    trud

  • 3. Data: 2011-08-20 19:48:10
    Od: sowa <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-08-20 21:10, trud pisze:

    > A co to takiego?

    taki, ktory robi zdjecie tylnej tablicy rejestracyjnej

    > Są takie?

    tak, sa takie

    > Po co?

    prewencyjnie? dla kasy? zebys przestrzegal przepisow?
    mozliwosci jest kilka - wybierz sobie jakas...

    > Przecież bez widocznej twarzy kierownika
    > zdjęcie mogą se do dupy wsadzić.

    no niezupelnie, kazdy pojazd ma wlasciciela i jesli o nie wskaze
    kierowcy - wlasciciel pojazdu dostaje mandat (ale bez punktow?)

    --
    pozdrawiam serdecznie
    sowa

  • 4. Data: 2011-08-20 19:57:26
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-08-20 21:48, Użytkownik sowa napisał:

    > no niezupelnie, kazdy pojazd ma wlasciciela i jesli o nie wskaze
    > kierowcy - wlasciciel pojazdu dostaje mandat (ale bez punktow?)

    Gówno prawda.
    Ma wskazać osobę której udostępnił pojazd.
    Praktyka wykazuje że jeśli wskaże grupę osób to policja
    jest bezradna i kończy śledztwo.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2011-08-20 20:03:46
    Od: sowa <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-08-20 21:57, RadoslawF pisze:

    > Gówno prawda.

    ale ktore konkretnie?
    ze "kazdy pojazd ma wlasciciela"?
    czy, ze "wlasciciel ma wskazac kierujacego"?

    > Ma wskazać osobę której udostępnił pojazd.
    > Praktyka wykazuje że jeśli wskaże grupę osób to policja
    > jest bezradna i kończy śledztwo.

    bo sie chyba rozmijamy troszeczke - ja napisalem
    jak jest "ustawowo" a nie ja z tym "walczyc" ;]

    --
    pozdrawiam serdecznie
    sowa

  • 6. Data: 2011-08-20 20:26:53
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 20 Aug 2011 22:03:46 +0200 osobnik zwany sowa wystukał:

    > ale ktore konkretnie?
    > ze "kazdy pojazd ma wlasciciela"?
    > czy, ze "wlasciciel ma wskazac kierujacego"?

    nie ma obowiązku wskazać kierującego

    > bo sie chyba rozmijamy troszeczke - ja napisalem jak jest "ustawowo"

    nie jest. doczytaj.

    --
    BMW R1100GS '95
    mst <at> gazeta <.> pl

  • 7. Data: 2011-08-20 20:37:26
    Od: sowa <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-08-20 22:26, masti pisze:

    > nie ma obowiązku wskazać kierującego

    > nie jest. doczytaj.

    znaczy, ze art.78 ust.4 nie ma?
    czy sie moze zmienil?

    "Art. 78. 1. W razie przeniesienia na inną osobę własności pojazdu
    zarejestrowanego, dotychczasowy właściciel przekazuje nowemu
    właścicielowi dowód rejestracyjny i kartę pojazdu, jeżeli była wydana
    4. Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie
    uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w
    oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy
    przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec."

    aczkolwiek doczytuje nadal i:
    "Straż gminna (miejska) nie może prowadzić kontroli ruchu drogowego w
    stosunku do innego podmiotu niż kierujący pojazdem lub uczestnik ruchu,
    co powoduje, że nie ma uprawnień oskarżyciela publicznego do wniesienia
    wniosku o ukaranie przeciwko właścicielowi lub posiadaczowi pojazdu o
    wykroczenie polegające na niewskazaniu osoby, której powierzył pojazd do
    kierowania lub używania" - stad moje pytanie o "wlasciciela/zarzadce"
    fotopstrykow w PL

    i dalej z postanowiania SN:
    "właściciel lub posiadacz pojazdu wezwany do podania tożsamości osoby,
    której powierzył pojazd, narusza ten przepis wówczas, gdy pojazd został
    użyty zgodnie z jego wolą i wiedzą przez osobę mu znaną, a więc gdy wie,
    kto kierował lub używał jego pojazdu w oznaczonym czasie. W takiej
    sytuacji, niewypełnienie obowiązku z art. 78 ust. 4 p.r.d., jest
    umyślnym zachowaniem."

    konkluzja - jesli wiesz, kto kierowal Twoim pojazdem i nie podasz tych
    danych --> naruszasz prawo.
    nie ponosisz odpowiedzialnosci jesli nie wiesz

    --
    pozdrawiam serdecznie
    sowa

  • 8. Data: 2011-08-20 20:40:01
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 20 Aug 2011 22:37:26 +0200 osobnik zwany sowa wystukał:

> [...]
    > zarejestrowanego, dotychczasowy właściciel przekazuje nowemu
    > właścicielowi dowód rejestracyjny i kartę pojazdu, jeżeli była wydana 4.

    nie ma zastosowania bo nie sprzedajesz

    > Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie
    > uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania

    powierzył to nie to samo co kierował

> [...]
    > umyślnym zachowaniem."
    >
    > konkluzja - jesli wiesz, kto kierowal Twoim pojazdem i nie podasz tych

    konkluzja - nie umiesz czytać ze zrozumieniem

  • 9. Data: 2011-08-20 20:50:39
    Od: sowa <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-08-20 22:40, masti pisze:

    > konkluzja - nie umiesz czytać ze zrozumieniem

    ok, gupi jestem...
    ale zasadniczo chodzi mi o pytanie z pierwszego posta...

    --
    pozdrawiam serdecznie
    sowa

  • 10. Data: 2011-08-20 22:57:24
    Od: PawelK vel Pablo <e...@...stopce>

    Dnia 232 roku bieżącego, sowa zeznał(a) jak następuje:

    > ok, gupi jestem...
    > ale zasadniczo chodzi mi o pytanie z pierwszego posta...

    Zasadniczo to niedawno się zmieniły przepisy i za niewskazanie osoby
    kierującej pojazdem w momencie wykroczenia grozi kara grzywny.

    Wysokość grzywny jak wiadomo jest wyznaczana przez sąd.

    Nie ma już 500zł mandatu za utrudnianie...

    --
    PawelK vel Pablo
    e-mail: pablo i klubvolvo org pl