  • Data: 2020-01-12 13:58:00
    Temat: Re: Tabliczki opisowe na rozdzielnie
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 12.01.2020 o 13:23, Pan Jarosław Sokołowski pisze:

    > https://wally.com.pl/p20423,folia-stalowa-z-klejem-s
    zerokosc-100cm.html

    > Są na niebie i ziemi rzeczy, o których nawet słownikom się nie śniło.

    > Nie jedynie o nazwie i nie jałowa. Mam sporo praktyki z tą techniką,
    > ale nigdy mi się nie zdarzyło, by taka literka odkleiła się od nośnika
    > i sobe swobodnie leżała do niczego nie przyklejona.

    Dziwne, mnie się to zdarzało. W latach siedemdziesiątych sporo tego
    używałem. Jak ma się dzisiejszy "letraset" do oryginału, nie mam pojęcia.

    > Od słownika nie należy wymagać pisania o oczywistych oczywistościach,
    > ale folia musi mieć jakąś wewntrzną spoistość dającą jej zdolność
    > do samodzielnego istnienia. Tu tak nie ma, pisanie letrasetem to jak
    > stawianie babek z piasku.

    Chodziło mi wyłącznie o to, że słowo "folia" odnosi się jedynie do
    kształtu, nie materiału z którego ją wykonano, i nie technologii
    wykonania. Druku farbą drukarską na gazecie nie nazwałbym folią, co do
    tonera można już dyskutować. A napis letrasetem wyraźnie odróżniał się
    od podłoża. I na oko, i "na macanta". Folia naniesiona na podłoże.

    P.P.