  • 21. Data: 2013-05-13 19:21:28
    Temat: Re: Tak szczerze - ile macie na swoim koncie naprawd? dobrych zdj???
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-05-13 14:32, Marek Dyjor pisze:

    > podnieść aparat do oka i wcisnąć spust... :)

    Dobra, mamy krok pierwszy :-D Zapomniałeś dodać, że najpierw należy za
    każdym muchomorem flasha ustawić :-D

    > imho ranek, boczne niskie światło.

    To zauważyłem. Wygląda to tak jakby zostały założone na siebie dwa
    zdjęcia wykonane o innej porze: sporo przed wschodem i zaraz po nim
    (zgaduję). Poranne niebo musiałoby prześwitywać przez korony drzew -
    chyba, ze się mylę i fart sprawił, że było nad lasem bardzo zachmurzone.

    > Poczytaj o fotografach krajobrazów.

    Właśnie kończę trzecią na ten temat :-)
    Ten konkretny przypadek odstaje od wszystkich "przepisów" o jakich
    czytałem. Tu raczej przydałaby się książka "efekty specjalne". O ile nie
    byłoby problemem wygaszenie jaśniejszych obszarów jakimś pędzlem w
    Photoshopie o tyle odblaski bocznego światła w każdej gałązce też by
    wtedy szlag trafił.

    Marek

  • 22. Data: 2013-05-13 19:22:49
    Temat: Re: Tak szczerze - ile macie na swoim koncie naprawdę dobrych zdjęć?
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-05-13 13:45, ziemo pisze:

    > Kiedyś mi się takie podobały, w zasadzie nadal się podobają, ale odkąd
    > mniej więcej wiem jak takie coś uzyskać to już mi się nie chce robić ;)

    No to może podzielisz się swoją koncepcją na to konkretne zdjęcie? :-D

    Marek

  • 23. Data: 2013-05-13 22:46:18
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    W dniu 2013-05-13 10:03, Marek pisze:
> [...]
    html

    > Zdjęcie bardzo efektowne. Czy macie koncepcję jak zabrać się za
    > wykonanie takiego zdjęcia?

    Widać długą ogniskową, więcej drzew zostało ściśniętych dzięki temu.
    Poza tym wydaje mi się że Photoshop pomógł skopiować co niektóre
    gałęzie. Rozjaśnienie i przyciemnienie partii obrazu.

  • 24. Data: 2013-05-14 10:27:13
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-05-13 22:46, Bartolomeo pisze:

    > Widać długą ogniskową, więcej drzew zostało ściśniętych dzięki temu.

    Tak, widać, że jedno drzewo wciśnięte jest niemalże w drugie.

    > Poza tym wydaje mi się że Photoshop pomógł skopiować co niektóre
    > gałęzie. Rozjaśnienie i przyciemnienie partii obrazu.

    Punktem newralgicznym jest góra zdjęcia. Z jednej strony masz gałązki
    oświetlone bocznym światłem (czyli to optuje za brakiem przyciemniania
    góry) z drugiej strony nie prześwituje niebo między gałęziami. O poranku
    niebo jest najpierw widoczne a dopiero potem wschodzi słońce. Tak więc
    wydaje mi się, że niebo musiało pierwotnie prześwitywać. Tajemniczość
    tego zdjęcia polega na wyeliminowaniu światła z góry. Mało prawdopodobne
    aby ktoś ręcznie chciałby korygować każdą przestrzeń między setkami
    gałązek i to tak aby ich nie naruszyć. Właśnie ten aspekt najbardziej
    mnie zastanawia.

    Marek

  • 25. Data: 2013-05-14 17:34:02
    Od: Marek <2...@g...com>

    Kurde, połaź czasem po parkach wieczorem, zamiast tak kombinować :).
    To może być światło zastane. Noc, więc u góry ciemno. Z boku pada światło lamp przy
    pobliskiej ulicy, a w osi alejki widać nakładające się w perspektywie światła dwóch
    lamp parkowych. Być może kiedyś było ich więcej, ale miejscowe gnojki potłukły. Tym
    lepiej dla autora obrazka. Choć pewnie i tak przy tym dłubał w postedycji.

    --
    Marek

  • 26. Data: 2013-05-14 20:21:48
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-05-14 17:34, Marek pisze:
    > Kurde, połaź czasem po parkach wieczorem, zamiast tak kombinować :).

    Boję się tych gnojków, o których poniżej napisałeś :-D

> [...]
    > ich więcej, ale miejscowe gnojki potłukły. Tym lepiej dla autora
    > obrazka. Choć pewnie i tak przy tym dłubał w postedycji.

    A tak już na serio, to śmiem wątpić, że to zasługa oświetlenia
    ulicznego. Lampy sodowe królują. Widmo światła mają tak paskudne, że
    koloru za diabła nie odtworzysz.

    A czemu się zastanawiam nad tym? Studiowanie takich przypadków jest
    efektywną formą nauki gdyby udało się odtworzyć scenariusz.

    Marek

  • 27. Data: 2013-05-14 21:04:00
    Od: brAt <n...@n...pl>

    W dniu 2013-05-14 10:27, Marek pisze:

> [...]
    > aby ktoś ręcznie chciałby korygować każdą przestrzeń między setkami
    > gałązek i to tak aby ich nie naruszyć. Właśnie ten aspekt najbardziej

    Warto zmienić kolor ramki tego zdjęcia. Zmienia "ogląd"...

    Myślę, że to jednak fotografia. Z prawej strony był zbiornik wodny.
    Jakiś, staw czy coś co w parkach występuje naturalnie. Na drzewach to
    nie tyle cienie, co refleksy świetlne. Ale to tylko spekulacje.

    --
    brAt

  • 28. Data: 2013-05-14 21:30:09
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek wrote:

> [...]
    > nie byłoby problemem wygaszenie jaśniejszych obszarów jakimś pędzlem w
    > Photoshopie o tyle odblaski bocznego światła w każdej gałązce też by

    za dużo teoretyzujecie docent...

    marnie widzę wasza karierę jako artysty fotografa, może być nawet problem ze
    zwykłym fotografem.

  • 29. Data: 2013-05-14 21:31:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek wrote:

> [...]
    >
    > A czemu się zastanawiam nad tym? Studiowanie takich przypadków jest
    > efektywną formą nauki gdyby udało się odtworzyć scenariusz.

    za dużo teoretyzujesz...

    ciesz sie światem, rób zdjęcia...

  • 30. Data: 2013-05-15 15:44:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości
    html

    >Zdjęcie bardzo efektowne. Czy macie koncepcję jak zabrać się za
    >wykonanie takiego zdjęcia?

    Z tym ze ja to tylko przykladowo dalem - na plfoto jest sporo zdjec
    "naprawde dobrych".

    J.