  • Data: 2015-09-01 21:21:23
    Temat: Re: Taka ciekawostka z powerbankiem i pojemnoscią
    Od: Jawi <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-09-01 o 20:32, dddddddd pisze:
    > żywotność zgaduję że będzie niska - ale ogniwa pewnie nie drogie, z
    > resztą nikt tego nie kupuje do codziennego odpalania auta. Pytanie czy
    > sprawdzi się jako urządzenie awaryjne i da chwilowo te kilkaset (?) A
    > prądu do rozruchu np. 3-litrowego diesla

    Jak to nie drogie. Jedno ogniwo około 20-30pln.
    Świece żarowe wezmą z 50-100A pewnie.
    Bo zimne będą brały dużo, a rozgrzane mniej. Potem rozrusznik sprawny
    potrafi pociągnąć z 200A, a niesprawny z wywalonymi tulejami, łożyskami
    i 400A.
    Najlepsze do tego celu ogniwa to Li-Fe, napięcie ogniwa to 3,2-3,3V
    Musisz mieć 4 szt szeregowo.
    Prąd jaki można pobierać w sposób ciągły przeciętnego ogniwa to 3C-4C.
    A w dieslu taki cykl poboru prądu będzie.
    Więc wychodzi jakieś 16-20 ogniw?
    To chyba nie jest tanie rozwiązanie i jednak bardzo niepewne :)