  • 1. Data: 2015-08-26 21:10:40
    Temat: Taka ciekawostka z powerbankiem i pojemnoscią
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    W zasadzie nawet sie nie zdziwiłem specjalnie :/

    http://sebobialy.net/powerbank.jpg

    Czy ktos może ma pomysł jakimi scieżkami chińskiej logiki wyszlo aż tyle
    na opakowaniu? Nawet zakładając 100% przetwornicę i inne napięcia chyba
    nie uda się tego osiągnąć.

    Przymierzam się do wymiany tych akku na coś firmowego, bo sama ladowarka
    nie jest taka najgorsza. To coś takiego:

    https://static.groupon.my/54/95/1384505289554.jpg

  • 2. Data: 2015-08-26 22:10:45
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    >
    > Przymierzam się do wymiany tych akku na coś firmowego, bo sama ladowarka
    > nie jest taka najgorsza. To coś takiego:

    kup sobie w baltrade, różowe (nie wiem za ile Tobie sprzedadzą, ale
    tanie są). deklarowane 2.6 ah, wszystkie które kupiłem mają 2.7-2.8ah.
    fajnie że więcej niż na etykiecie, ale fajniej że wszystkie równo tak
    samo. Znaczy duża powtarzalność.

    ToMasz

  • 3. Data: 2015-08-26 23:10:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 26 sierpnia 2015 21:10:47 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:
> [...]
    >
    > Czy ktos może ma pomysł jakimi scieżkami chińskiej logiki wyszlo aż tyle
    > na opakowaniu? Nawet zakładając 100% przetwornicę i inne napięcia chyba

    Manipulujesz.
    Ten drugi aku na którym napisów nie widać ma pewnie 4400;)

  • 4. Data: 2015-08-26 23:43:45
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

> [...]
    >
    > Czy ktos może ma pomysł jakimi scieżkami chińskiej logiki wyszlo aż tyle
    > na opakowaniu? Nawet zakładając 100% przetwornicę i inne napięcia chyba

    zostala z_hakowana i naladowana specjalnym tajnym algorytmem do 2600 ;)

    > Przymierzam się do wymiany tych akku na coś firmowego, bo sama ladowarka
    > nie jest taka najgorsza. To coś takiego:
    >
    > https://static.groupon.my/54/95/1384505289554.jpg

    Pewien Pan niedawno pisal tu o tym, ze zapomnial o problemach z bateriami,
    od kiedy zaczal uzywac Sanyo Eeloop.

  • 5. Data: 2015-08-27 00:25:23
    Od: Mario <M...@...pl>

> [...]
    >
    > Czy ktos może ma pomysł jakimi scieżkami chińskiej logiki wyszlo aż tyle
    > na opakowaniu? Nawet zakładając 100% przetwornicę i inne napięcia chyba

    Logika chińska jest prosta. Jako pojemność całkowitą powerbanka podaje
    się sumę pojemności połączonych szeregowo ogniw 1.2 V. Inna zasada
    chińskiej logiki głosi: Jeśli masz wmontować w urządzenie dwa ogniwa
    2800 mAh to daj zamiast nich ogniwa 1200 mAh. Kupiec nie zorientuje się,
    a ty będziesz bogatszy.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 6. Data: 2015-08-27 08:29:32
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 27 Aug 2015 00:25:23 +0200, Mario <M...@...pl> wrote:
    > Jeśli masz wmontować w urządzenie dwa ogniwa
    > 2800 mAh to daj zamiast nich ogniwa 1200 mAh. Kupiec nie zorientuje
    się,

    Istnieją ogniwa o tak różnej pojemności (rzeczywistej) i tych samych
    gabarytach?

    --
    Marek

  • 7. Data: 2015-08-27 09:57:12
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    >
    > Czy ktos może ma pomysł jakimi scieżkami chińskiej logiki wyszlo aż tyle
    > na opakowaniu? Nawet zakładając 100% przetwornicę i inne napięcia chyba

    Ależ to bardzo proste :)
    Zakładając, że te ogniwa mają 3,5V (albo 2,8V) (nie wiem ile mają) i
    przeliczając na zasadzie jaką miałyby w sumie paluszki 1,5V (albo 1,2V)
    wyjdzie nam, że jedno takie ogniwo odpowiada 1200 x 3,5 /1,5 = 2800, to dwa
    mają 5600 !
    P.G.

  • 8. Data: 2015-08-27 12:43:43
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-08-27 o 08:29, Marek pisze:
    > się,
    >
    > Istnieją ogniwa o tak różnej pojemności (rzeczywistej) i tych samych
    > gabarytach?

    To jest format 18650. W tym formacie znajduję głownie ogniwa Li-Ion
    zarówno 1200 mAh jak i 5000mAh:
    http://www.aliexpress.com/store/product/FREE-DHL-TNT
    -Fedex-Rechargeable-ICR18650-1200mAh-ICR-18650-3-7V-
    Lithium-ion-Li-ion-Battery/1039674_2031675576.html

    http://www.cigabuy.com/2pcs-5000mah-37v-18650-rechar
    geable-batteries-%EF%BF%BD%E2%82%AC-blue-p-6052.html

    Są też 1.2 V od 1400 do 4000
    http://www.made-in-china.com/showroom/wingbattery/pr
    oduct-detailQonmROfVqvYI/China-Ni-MH-18650-4000mAh-1
    -2V-Battery.html

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 9. Data: 2015-08-27 13:15:40
    Od: "P03" <p...@b...invalid.org>

> [...]
    >
    > Czy ktos może ma pomysł jakimi scieżkami chińskiej logiki wyszlo aż tyle
    > na opakowaniu? Nawet zakładając 100% przetwornicę i inne napięcia chyba

    Fantazja producentów nie zna granic.
    Pozwoliłem sobie pomierzyć kilka telefonów komórkowych
    oraz jeden tablet, wyniki wraz z dowodami umieściłem w tabeli.
    https://filetea.me/default/#t1sT5FmpWYfS6enxxQmL95Gx
    Strona 1 dokumentu :
    http://www.anony.ws/image/DvwE

    --
    P03

  • 10. Data: 2015-08-27 13:53:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Proste jak budowa cepa. Producent podaje użytkową pojemność a nie całkowitą.
    Przykład. Bateria która nie uruchamia pilota do telewizora będzie zasilała zegarek
    przez pół roku. Akumulatorek od paierosa litowo jakiś tam w ramach eksperymentów
    udało mi się naładować w kontrolowanych warunkach do 5,2V. Wbiłem w niego ponad dwa
    razy więcej energii niż by wynikało z pojemności ma mim wydrukowanej. I co fajne
    odzyskałem też prawie dwa razy więcej. Akumulatorek nie zapalił się, nie wybuchł.
    Ładowałęm małym prądem z kontrolą temperatury.