  • 11. Data: 2012-10-16 08:12:09
    Temat: Re: Takie czasy... :)
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "marfi" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > 14.03.2008 - Vista Ultimate 64 zainstalowana na GA-P35C-DS3R z Q6600+8GB
    > RAM.
    > Do dziś nie znalazłem programu, który potrafi to wykorzystać w 100% :)

    Czyli grasz w pasjansa...

  • 12. Data: 2012-10-16 08:49:10
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > Szczegół :) dawno było i mogło mi się zapomnieć :)
    Dobrze pamiętasz, o ile piszesz o AMD. To nic, że marketingowo nazywało
    się to 5x86 - to był nadal odpowiednik 486 Intela, tylko z większym
    mnożnikiem.

    Maciek

  • 13. Data: 2012-10-16 09:39:10
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 16 Oct 2012 01:07:17 +0200, PiteR napisał(a):

    > łączymy sie z Tobą w szczęsciu ;)

    Aaa, dziękuję, dziękuję :)
    --
    Jacek

  • 14. Data: 2012-10-16 09:45:26
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-10-16 07:40, Użytkownik JoteR napisał:

    > Ale jednak...
    > Jak się takiego 5x86/133 poskrobie, to wyłazi z niego... 486DX5/133 ;->
    > http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Kl_AM
    D_Am5x86-P75_PQFP.jpg&filetimestamp=20100102160802

    Tyle że oprócz 486DX5/133 jest też P75 a Pentium to chyba to nie jest.
    Zdaje się że w zależności od rynku reklamowali to jako 486DX5,
    5x86 lub P75.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2012-10-17 02:13:48
    Od: Jaskiniowiec <j...@p...pl>

    W dniu 16.10.2012 o 08:12 qwerty <q...@p...fm> pisze:

> [...]

    Uruchom Visual Studio, przegladarke z kilkunastoma stronami na raz
    (dobrze, by wsrod nich byl FB lub G+), Adobe Readera (bo czasem cos
    wartosciowego trzeba przeczytac), jakas muzyczke w tle, sterowniki z
    AMD.com (proces CCC jest w .net) i zobaczysz, jak zacznie Ci zdychac komp
    :) Aczkolwiek fakt, przy 8GB tak szybko nie zapchasz tej pamieci, wiec luz
    [1]. A teraz kup rownie starego laptopa i sprobuj wlozyc w niego 8GB. Ja
    bym chcial, a nie moge, bo nie ma modulow 4GB. Max to 2GB. A czworke idzie
    bardzo szybko zapchac, wiec sie nie ciesz na zapas, bo niebawem i te 8GB
    moze Ci nie wystarczyc ;] O grafikach, ktorym nawet 16GB to malo nawet nie
    wspominam...

    > Czyli grasz w pasjansa...

    Do pasjansa to trzeba bylo miec juz maszyne z Windows lub OS/2, ktore
    chodzily znosnie dopiero przy 8MB RAM ;) Za to na 386DX/40, 4MB RAM, oraz
    80MB HDD (to bylo naprawde b. duzo ;-) ), moglem swobodnie pograc w Strike
    Commander (czy jakos tak), w Stunts, w cos tam Driver oraz Wolfeinstein
    3D. Ech, to byly piekne czasy :D I wspomniany w watku Bajtek, ktorego
    czytalo sie od dechy do dechy, nawet dzialy 8bit! :D

    Teraz laptop z 4 rdzeniami i 4GB RAM ledwo zipie.

    1) Polecam Ci za to podpiac miernik liczacy zuzycie pradu ;]
    --
    Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,
    to mówi.

  • 16. Data: 2012-10-17 03:03:52
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Jaskiniowiec napisał:

    > Teraz laptop z 4 rdzeniami i 4GB RAM ledwo zipie.

    No chyba przesadzasz :) Coz takiego robisz, ze ledwie zipie? :)

  • 17. Data: 2012-10-17 05:16:02
    Od: Jaskiniowiec <j...@p...pl>

    W dniu 17.10.2012 o 03:03 Mr Misio <m...@g...pl> pisze:

    > No chyba przesadzasz :) Coz takiego robisz, ze ledwie zipie? :)

    To, co napisalem wczesniej. Opera (kilkanascie/dziesiat otwartych stron)
    to do ~1,5GB. VS2010 to do ~1,2GB + inne duperelki ~500MB. No i sam system
    tez swoje zajmuje, wiec te 4GB to takie minimum.A gdzie pozostale
    programy, typu GG, Skype, Word, Outlook, vSphere Client, Media Player,
    PaintShop Pro itd?
    Wiem, swap ma swoje plusy i minusy... Ale SSD nie w kazdym kompie sie
    sprawdza ;P

    Trzeba tez brac pod uwage, ze w wielu laptopach, RAM jest wspoldzielony na
    potrzeby GPU, czyli znowu ubywa kilkaset MB (w zaleznosci od ustawien).

    Odkad pamietam, gloszono zasade - im wiecej RAM, tym lepiej i z tym sie
    zgadzam. Tyle, ze obecnie nie wszedzie da sie ten RAM zwiekszyc...

    Pamietam czasy, gdy XP uruchamialem na P133 i 64MB RAM i wcale to tak nie
    odbiegalo muleniem od tego, co jest obecnie, na o wiele nowszej i
    mocniejszej maszynie [1]. Jako ciekawostke dodam, ze w tym samym czasie
    mialem OS/2 Warp 4 i chodzil przecudnie w porownaniu z XP :) Jak widac,
    marketing potrafil czynic cuda i motloch wybral to, co słitaśne i dobrze
    reklamowane, a nie to co dobre... :) A szkoda, bo pod OS/2 bardzo fajnie
    szelescila (w DOS i Win zgrzytala) stacja dyskietek ;]

    1) Znajomy niedawno przywiozl mi laptopa z 2G RAM, zeby go przyspieszyc...
    No i ta Vista (2x gg i program do ksiegowania - toshibowe smieci wywalone)
    chodzila wlasnie tak, jak w/w XP na starusienkim XP ;] Z ta roznica, ze tu
    mozna obejrzec jakis film, a tam co najwyzej dalo sie obejrzec mpeg1, a i
    to kumplom szczena opadala, bo mialem ATI Mach64 VT ze sprzetowym
    wspomaganiem video...

  • 18. Data: 2012-10-17 13:52:55
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 17 Oct 2012 02:13:48 +0200, Jaskiniowiec napisał(a):

    (ciach...)
> [...]
    > 80MB HDD (to bylo naprawde b. duzo ;-) ), moglem swobodnie pograc w Strike

    Serio? Bo na 486SX 25MHz z 8MB pamięci trzeba było trochę detale obniżać... :)

    (ciach...)

    [ Właśnie zakończyłem 14-dniową dietę, i jedyne co straciłem, ]
    [ to dwa tygodnie. (Garfield) ]

  • 19. Data: 2012-10-17 14:06:27
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-10-17, o godz. 13:52:55
    Przemysław Ryk <p...@g...com> napisał(a):

    > Dnia Wed, 17 Oct 2012 02:13:48 +0200, Jaskiniowiec napisał(a):
    >
    > (ciach...)
    >
    > Serio? Bo na 486SX 25MHz z 8MB pamięci trzeba było trochę detale
    > obniżać... :)

    Dało radę. A Win95 jak się pokombinowało to całkiem znośnie chodziło na
    386DX40MHz z 4MB RAM. Pierwsze kursy Win95 (na przemian z Win3.11) na
    pracowni takowych prowadziłem. Dopiero przy Win95OSR2 tak naprawdę
    działać się nie dało.

    Zdrówko

  • 20. Data: 2012-10-17 16:42:55
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 17 Oct 2012 14:06:27 +0200, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

    > Dało radę.

    Bez obniżania detali? Jakoś mi się nie chce wierzyć. :)

> [...]
    > 386DX40MHz z 4MB RAM. Pierwsze kursy Win95 (na przemian z Win3.11) na
    > pracowni takowych prowadziłem. Dopiero przy Win95OSR2 tak naprawdę

    Windows 95 (również OSR2) katowałem na rzeczonym 486SX. Dla mnie wtedy
    większym problemem była ciasnota na dysku. :)

    [ Ashby: It's as though, uh, Janis and Alanis had a baby. Moody: Yeah, ]
    [ and they put it a dumpster to howl away it's pathetic little existence. ]
    [ ("Californication 2x08 Going Down and Out in Beverly Hills") ]