    From: "Lucjan J.A. Tumim" <L...@a...fm.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: TeX w innych językach
    Date: Mon, 22 Feb 2010 15:52:52 +0100

    Wojciech Muła wrote:

    > Doczytaj o \parshape.
    Radialnie czyli od jednego punktu odchodzą linie na których jest składany
    tekst.
    Albo tekst na koncu szpalty (np. 5cm) jest podnoszony w gore zgodnie z
    krzywą.

    > TeX nie obsługuje grafiki. Od tego są specjalne pakiety wykorzystujące
    > możliwości Postscripta lub PDF-ów - poczytaj o PSTricks lub PGF/TikZ.

    Alez wiem, ze nie obsluguje. Dlatego wlasnie szukam narzedzia, ktore
    obsluguje ;)
    TeX jest fajny do tego co robi. I dziala!

    > Jak rozsunięta? Jakoś nie potrafię sobie tego wyobrazić.

    Masz małą wyobraźnię ;)
    http://www.internetmaker.pl/artykul/4254,1,steganogr
    afia_-
    _informacja_dobrze_ukryta.html

    > Jak w 2. Ale wykonalne.
    Nowlasnie tu był prosty układ. Kazdy dział miał obrazek ,ktory był tłem
    wersaliku do tego licze cień i chciałem dopasowac tekst do tego. I dałem
    sobie luz. Bo ile można rzeźbić.

    > No to musisz TeX-owi powiedzieć jak to złożyć, sam się nie domyśli.
    Proste mam obrazek i trzeba go ominąc. Powiedzmy drukuj wszędzie normalnie
    ale jak w warstwie 3 jest czarno to spacje zwiększ.
    > TeX ma poprawnie złożyć tekst, a nie jakieś tam logo.

    Ale to nie logo. To powiedzmy znak wodny w tekście.

    > Wykonalne wprost w TeX-u, ludzie pokazywali przykłady na pl.comp.dtp.tex.

    Tu poprosze o link. Chętnie potestuję.

    > TeX układa prostokąty ("pudełka") o bokach równoległych do osi układu
    > współrzędnych. W sumie może nie wiedzieć, co w tych pudełkach jest.
    > Od efektów graficzny jest PSTricks lub PGF/TikZ.

    A ja bym chciał by układał te pudełka nie równolegle do osi.

    > W ogóle zapisz się na listę dyskusyjną GUST, ludzie są tam bardzo pomocni,
    > coś konkretnego Ci doradzą.

    Myślę, że po prostu nie jest to narzędzie do tego i tyle. Fajne, ale nie do
    tego.