    From: "Marcin Bójko" <b...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Tele 2 - opinie , transfer
    Date: Sat, 13 Jul 2002 22:42:51 +0000 (UTC)

    > Witam
    > przymierzam sie do łacza z Tele 2 w taryfie basic
    > ale mam obawy o transfer bo jest do 128 kbps , moze ktoś ma takie łacze i
    > moze mi cos więcej powiedziec
    > jak to jest w rzeczywistości
    Ja mam Tele2. Od jakichś trzech miesięcy jest spokój, tzn. łącze ani razu
    nie padło(!). To co koledzy na grupie mówili o pierdolniku w papierach i
    chlewie w sieci jest absolutną prawdą. Kiedyś zadzwonili do mnie, że mi
    internet nie działa. Muszę przyznać, że mnie z nóg ścięło, bo zawsze ja
    dzwoniłem. Więc włączam komputer - a tu transfery 16 kB/s, pingi po 10 ms.
    Mówię - Panowie, wręcz przeciwnie - nigdy tak dobrze nie chodziło.
    Pomamarotali coś, pomamrotali. W końcu przysłali monterów, bo im mój
    terminal się nie zgłaszał. Monterzy (bardzo mili i fajni faceci)
    przyjechali, pokiwali głowami, dla porządku podłączyli laptopa do routera i
    sobie poszli, klnąc na centralę, która przysłała ich niewiadomo po co. Ale
    po dwóch dniach wróciło do normy.

    Miałem najpierw łącze 64/64. Nigdy więcej jak 56 kbit nie wycisnąłem
    (http://www.numion.com/YourSpeed/Checkup.php?Duratio
    n=30&Repeat=600&L=pl)
    Od 5 dni na moją prośbę przełączyli mnie na Basic - nie widzę różnicy.
    Prędkości takie same, ale płacił będę mniej. Moim zdaniem te ich CIRy to
    zawracanie głowy. Łącze z CIR 32 kbit czasem potrafiło dawać pingi do ich
    DNS'a (trzy hopy za router) 500-800 ms przez kilka dni. W ramach ich usług
    przetestowałem na własnej skórze CIR 8,32,64 - wszystko jeden pies.
    Jak tylko pojawi się w mojej okolicy alternatywa (czyt. Neostrada) to
    przenoszę się natychmiast. Jeszcze tylko kontrolnie spytam czy będą mieli
    dla mnie ofertę konkurencyjną w stosunku do Neostrady. Jak nie to adieu...

    Marcin Bójko
    b...@p...gazeta.pl