  • Data: 2019-01-31 14:48:23
    Temat: Re: Telewizor jako monitor
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-01-31 o 11:59, Michał Jankowski pisze:
    > No nie wiem. Odcinek Allo Allo widziałem wczoraj z bocznymi czarnymi

    Nie twierdzę, że się nie zdarza ale to jednak rzadkość. Jeszcze
    najlepsza jest sytuacja z kanałami sd - niektóre z nich po prostu
    dostosowują format nadawania (16:9 lub 4:3) do materiału. Gorzej z
    kanałami hd, które format mają sztywny lub gdy materiał archiwalny jest
    użyty w materiale panoramicznym - tutaj jedyną możliwością jest dodanie
    czarnych (lub innych) pasów a tego się większość boi.

    > paskami. Za to parę miesięcy temu mignął mi w tvp Znachor nadawany w
    > czarnej ramce (sic!). Znaczy klatka o proporcjach kinowych umieszczona w
    > kadrze tv 4:3 z paskami na górze i dole, a potem zamieniona na 16:9
    > przez dodanie czarnych pasków po bokach. Nawet zdjęcie zrobiłem.

    Jeszcze kilkanaście lat temu filmy panoramiczne nie były nadawane jako
    panoramiczne, tylko jako 4:3 z pasami. Pewnie tak spreparowany film
    dostali do nadawania na kanale 16:9 i zamiast go przyciąć (co w tym
    przypadku byłoby stosowne) to dodali pasy.
    Ale ja już bym wolał film w ramce (telewizory teraz duże więc mimo
    wszystko nieźle widać) niż z nieodwracalnie uciętą 1/4 obrazu.

    --
    SW3
    ----