  • 21. Data: 2010-11-17 03:04:48
    Temat: Re: Temat zarowek.
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Michał Baszyński" <m...@g...ze.ta.pl> napisał w wiadomości
    news:ibrfki$gl5$1@inews.gazeta.pl...

    ..
    > http://img64.imageshack.us/i/nightguide1.jpg/
    > http://img63.imageshack.us/i/nightguide2.jpg/

    na tych zdjęciach to nawet niebo w nocy świeci. One nic nie przedstawiają,
    to tylko kwestia czasu otwarcia migawki. mogły by przedstawiać, gdyby dać
    pkt odniesienia tzn druga para zdjęć w identycznych parametrach ekspozycji i
    tych samych reflektorach żarówki standard

  • 22. Data: 2010-11-17 09:06:42
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 17 Lis, 02:57, "Arbiter" <n...@h...com> wrote:
    > Użytkownik "Maciej Browarczyk" <m...@N...org> napisał w
    > wiadomościnews:ibtfi3$9kt$1@node1.news.atman.pl...

    > nie traktuj tego zbyt osobiście, ale 5 lat dla soczewek to zwykle koniec
    > życia. Soczewki po roku używania wyglądają zwykle na mocno zużyte (wypalenie
    > odblasku + zabrudzenie szkła) a po 5 latach to już tam może nie być głównej
    > części odblasku.

    Zalezy od modelu. W 10-letniej Vectrze B po licznikowych 200k i czort
    wie jeszcze ilu dodatkowo km fabryczne ksenony nie dotykane od nowosci
    wystarczylo delikatnie wyczyscic, by swiecily prawie jak nowe - tylko
    jeden z odblaskow jest delikatnie zmatowialy na powierzchni 1-2cm2 -
    poza tym swieci sie, jak psu jajca. Zmatowienie okazalo sie byc po
    prostu zanieczyszczeniem lustra.

    Z innej beczki - czy sa gdzies uzywane soczewki, w ktorych odblask nie
    bylby zrobiony przez napylenie metalu na plastikowa powierzchnie, a
    raczej wypolerowanie metalowej?

    pozdr
    AA

  • 23. Data: 2010-11-17 10:56:59
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Kupiłem dość tanio w Makro H1 Bosch +30%, ale nie jestem zadowolony z mijania, chyba
    szyby reflektorów nadają się do polerowania.
    Najbardziej mnie zaskakuje drastyczna różnica w barwie świateł mijania (żołtawe i
    słabe) i przeciwgielnych (białe i mocne).
    To chyba przez ten badziewny plastik szyb reflektorów.
    Dużo, tanio, GM (Ford, Fiat, Citroen, ...)
    I nie do końca mam przekonanie do soczewek, zwykłe reflektory w drugim aucie świecą o
    niebo lepiej.

    -----

  • 24. Data: 2010-11-17 10:59:00
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Jakiekolwie podbarwienie bańki oznacza tylko jedno: filtrowanie czyli ucinanie części
    emitowanej energii świetlnej.

    -----

  • 25. Data: 2010-11-17 13:08:06
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    ąćęłńóśźż <a...@i...pl> napisał(a):

    > I nie do końca mam przekonanie do soczewek, zwykłe reflektory w drugim aucie
    > świecą o niebo lepiej.

    Ustaw te dwa auta kilka metrów przed jakąś ścianą (możesz zasłonić po jednym
    reflektorze) i zrób zdjęcie .
    Porównamy.

  • 26. Data: 2010-11-17 13:14:44
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Mamy inne fascynacje.
    Moje auta służą do jeżdżenia po ulicach, a nie do stania przed ścianą.

    -----

  • 27. Data: 2010-11-17 14:18:05
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    ąćęłńóśźż <a...@i...pl> napisał(a):

    > Mamy inne fascynacje.
    > Moje auta służą do jeżdżenia po ulicach, a nie do stania przed ścianą.
    >

    > -----

    To po co tutaj dyskutujesz, skoro masz inne fascynacje?
    Nie wymaga wielkiego wysiłku, by zrobić porównawcze zdjęcie plam świetlnych,
    jakie dają na pionowym ekranie światła dwóch samochodów.
    Nawet silników nie trzeba wyłączać.

    Moja uwaga wynikła stąd, że wielu kierowcom wydaje się, że mają tym lepsze
    światła mijania, czym gorzej one naprawdę świecą - za wysoko, mają za duże
    rozproszenie powyżej linii odcięcia itp.
    Niektórym najlepiej na "długich" się jeździ.

    Skoro Ci się nie chce - nie będziemy płakać.

  • 28. Data: 2010-11-17 16:03:07
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2010-11-17 03:04, Arbiter pisze:

> [...]
    > pkt odniesienia tzn druga para zdjęć w identycznych parametrach ekspozycji i
    > tych samych reflektorach żarówki standard

    ale tu chodziło tylko o to podbarwienie światla, nic więcej..

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 29. Data: 2010-11-17 16:05:18
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2010-11-17 10:59, ąćęłńóśźż pisze:

    > Jakiekolwie podbarwienie bańki oznacza tylko jedno: filtrowanie czyli ucinanie
    części emitowanej energii świetlnej.

    podbarwienie jest bardzo delikatne i tylko na niewielkim obszarze bańki.
    Poza tym skoro norma określa ile światła ma wychodzić z żarówki, a oni
    zrobili je "+50%", to gdzieś nadmiar muszą wytracić ;->

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 30. Data: 2010-11-17 17:16:02
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Adam Adamaszek" <c...@g...com> napisał w wiadomości

    >Z innej beczki - czy sa gdzies uzywane soczewki, w ktorych odblask nie
    > bylby zrobiony przez napylenie metalu na plastikowa powierzchnie, a
    > raczej wypolerowanie metalowej?

    nie spotkałem się z wypolerowaną powierzchnią, ale większość soczewek jest z
    blachy stalowej i maja napylanie. Ale w avensis np były z tworzywa
    sztucznego