eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTesla 3 - autonomia w Polsce › Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
  • Data: 2019-06-05 14:24:24
    Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
    Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2019-06-05 o 13:35, RadoslawF pisze:
    > W dniu 2019-06-05 o 13:15, T. pisze:
    >
    >>>>>> A poza tym - co w sytuacji gdy pasy są niewidoczne? Np. gdy jest
    >>>>>> breja pośniegowa?
    >>>>>
    >>>>> Każde rozwiązanie gdzieś kończy się. Dlatego nie poprzestaje się na
    >>>>> jednym.
    >>>>>
    >>>>>> Mam wrażenie, że soft do Tesli nie zostanie udostępniony, a jesli
    >>>>>> - to za cenę ładnych kilku tys. USD od sztuki.
    >>>>>
    >>>>> A te druciki przy drogach to ile będą kosztowały? A sprzęt do nich
    >>>>> ile?
    >>>>
    >>>> A wiesz ile kosztuje linia kolejowa?... :-)
    >>>> Włożenia przewodu w asfalt to jest impreza z kosztem na poziomie
    >>>> wymalowania linii, do tego wystarczy co ileś km jakiś nadajnik lub
    >>>> wzmacniacz. Przy koszcie budowy drogi to koszt pomijalny albo na
    >>>> poziomie jednego przejechania pługiem zimą.
    >>>> Już teraz stosuje się masowo pętle indukcyjne przed skrzyżowaniami
    >>>> do wyzwalania świateł na semaforach - drobne nacięcie na drut w
    >>>> asfalcie i to działa, nie są to niebotyczne koszty.
    >>>> T.
    >>>
    >>> Mamy XXI wiek. Drutu wszędzie nie zakopią.
    >>> Kamery to podstawa.
    >>> Spójrz z punktu widzenia komputera, który przetwarza informację. Co
    >>> dostaje z pętli indukcyjnej a co z kamery albo z kilku kamer.
    >>>
    >>> Cały czas mam na myśli autonomię.
    >>>
    >>> Robert
    >> Ps. Tu masz mniej więcej o co mi chodzi - to już uczniowie konstruują.
    >> https://www.youtube.com/watch?v=lnP32gzHdvI
    >> Tylko nie po linii, ale po drucie, bo linie mogą się wytrzeć. Wraz z
    >> obecnymi w autach radarami to rozwiązanie jest skuteczne i tanie.
    >> Takie prowadzenie pojazdu skonstruuje każdy student automatyki za
    >> grosze. Rozwiązanie bazujące na analizie obrazów z kamer kosztuje
    >> pewnie miliony i tylko kilka firm stać na badania w tym zakresie.
    >> Zwróć uwagę, że podobne rozwiązania (podobne, nie identyczne) już
    >> istnieją - są to pociągi prowadzone automatycznie, bez maszynisty.
    >> Rolę "prowadnika" przyjęły tu szyny, natomiast w autach musiałoby to
    >> być realizowane inaczej - ja właśnie optuję za przewodem.
    >> I kolejna uwaga  - pewnie za jakiś czas w jezdniach będzie znacznie
    >> więcej drogiej infrastruktury - choćby zasilanie elektryczne pojazdów
    >> (indukcyjne lub przewodowe).
    >
    > Prace ziemne dla zakopania kabla w dodatku pod asfaltem w skali całego
    > kraju wyniosą pewnie więcej niż kilka niezależnych systemów autonomii.
    > A te systemy już względnie tanio da się przenieś z innego kraju do naszego.
    > Więc sugeruje robić to co dotychczas czyli czekać jakie skuteczne
    > metody wypracują inni. A potem inwestować w adaptacje do naszych
    > warunków dla dobrych i sprawdzonych rozwiązań.
    >
    >
    > Pozdrawiam
    Chyba jednak nie widziałeś, jak się montuje pętli indukcyjnych w
    asfalcie... :-)
    Nacina się kantówką rowek na głębokość ze 2 cm góra, układa przewód i
    zalewa smołą. Robi się to także na już istniejących skrzyżowaniach,
    przejściach dla pieszych...
    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 05.06.19 14:35 T.
  • 05.06.19 14:49 RadoslawF
  • 05.06.19 14:52 RadoslawF
  • 05.06.19 15:58 WS
  • 05.06.19 19:04 T.
  • 06.06.19 00:24 kk
  • 06.06.19 00:28 kk
  • 06.06.19 09:56 T.
  • 07.06.19 22:26 kk

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: