eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTesla 3 - autonomia w Polsce › Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
  • Data: 2019-06-05 14:49:18
    Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2019-06-05 o 14:24, T. pisze:

    >>>>>>> A poza tym - co w sytuacji gdy pasy są niewidoczne? Np. gdy jest
    >>>>>>> breja pośniegowa?
    >>>>>>
    >>>>>> Każde rozwiązanie gdzieś kończy się. Dlatego nie poprzestaje się
    >>>>>> na jednym.
    >>>>>>
    >>>>>>> Mam wrażenie, że soft do Tesli nie zostanie udostępniony, a jesli
    >>>>>>> - to za cenę ładnych kilku tys. USD od sztuki.
    >>>>>>
    >>>>>> A te druciki przy drogach to ile będą kosztowały? A sprzęt do nich
    >>>>>> ile?
    >>>>>
    >>>>> A wiesz ile kosztuje linia kolejowa?... :-)
    >>>>> Włożenia przewodu w asfalt to jest impreza z kosztem na poziomie
    >>>>> wymalowania linii, do tego wystarczy co ileś km jakiś nadajnik lub
    >>>>> wzmacniacz. Przy koszcie budowy drogi to koszt pomijalny albo na
    >>>>> poziomie jednego przejechania pługiem zimą.
    >>>>> Już teraz stosuje się masowo pętle indukcyjne przed skrzyżowaniami
    >>>>> do wyzwalania świateł na semaforach - drobne nacięcie na drut w
    >>>>> asfalcie i to działa, nie są to niebotyczne koszty.
    >>>>> T.
    >>>>
    >>>> Mamy XXI wiek. Drutu wszędzie nie zakopią.
    >>>> Kamery to podstawa.
    >>>> Spójrz z punktu widzenia komputera, który przetwarza informację. Co
    >>>> dostaje z pętli indukcyjnej a co z kamery albo z kilku kamer.
    >>>>
    >>>> Cały czas mam na myśli autonomię.
    >>>>
    >>>> Robert
    >>> Ps. Tu masz mniej więcej o co mi chodzi - to już uczniowie konstruują.
    >>> https://www.youtube.com/watch?v=lnP32gzHdvI
    >>> Tylko nie po linii, ale po drucie, bo linie mogą się wytrzeć. Wraz z
    >>> obecnymi w autach radarami to rozwiązanie jest skuteczne i tanie.
    >>> Takie prowadzenie pojazdu skonstruuje każdy student automatyki za
    >>> grosze. Rozwiązanie bazujące na analizie obrazów z kamer kosztuje
    >>> pewnie miliony i tylko kilka firm stać na badania w tym zakresie.
    >>> Zwróć uwagę, że podobne rozwiązania (podobne, nie identyczne) już
    >>> istnieją - są to pociągi prowadzone automatycznie, bez maszynisty.
    >>> Rolę "prowadnika" przyjęły tu szyny, natomiast w autach musiałoby to
    >>> być realizowane inaczej - ja właśnie optuję za przewodem.
    >>> I kolejna uwaga  - pewnie za jakiś czas w jezdniach będzie znacznie
    >>> więcej drogiej infrastruktury - choćby zasilanie elektryczne pojazdów
    >>> (indukcyjne lub przewodowe).
    >>
    >> Prace ziemne dla zakopania kabla w dodatku pod asfaltem w skali całego
    >> kraju wyniosą pewnie więcej niż kilka niezależnych systemów autonomii.
    >> A te systemy już względnie tanio da się przenieś z innego kraju do
    >> naszego.
    >> Więc sugeruje robić to co dotychczas czyli czekać jakie skuteczne
    >> metody wypracują inni. A potem inwestować w adaptacje do naszych
    >> warunków dla dobrych i sprawdzonych rozwiązań.
    >>
    >>
    >> Pozdrawiam
    > Chyba jednak nie widziałeś, jak się montuje pętli indukcyjnych w
    > asfalcie... :-)
    > Nacina się kantówką rowek na głębokość ze 2 cm góra, układa przewód i
    > zalewa smołą. Robi się to także na już istniejących skrzyżowaniach,
    > przejściach dla pieszych...

    Chyba jednak nie masz pojęcia ile kosztuje metr położenia takiego kabla.


    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 05.06.19 14:52 RadoslawF
  • 05.06.19 15:58 WS
  • 05.06.19 19:04 T.
  • 06.06.19 00:24 kk
  • 06.06.19 00:28 kk
  • 06.06.19 09:56 T.
  • 07.06.19 22:26 kk

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: