-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
Date: Wed, 5 Jun 2019 14:49:18 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 67
Message-ID: <qd8dot$iea$1@node2.news.atman.pl>
References: <a...@n...neostrada.pl>
<qccirf$jfd$1@dont-email.me> <qcdji5$mns$1@news.icm.edu.pl>
<5cea618f$0$17343$65785112@news.neostrada.pl>
<qcdqni$2d3$1@node2.news.atman.pl>
<5cea863d$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
<qceb6f$hgo$1@node2.news.atman.pl>
<5ceabf6f$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
<qcelo2$r6j$1@node2.news.atman.pl>
<5...@g...com>
<qchebj$sb5$1@news.icm.edu.pl>
<5cee3c2f$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
<qcn0ur$r55$3@news.icm.edu.pl>
<5cf00f20$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
<qcpnta$a81$1@news.icm.edu.pl>
<5cf10720$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
<qd3ucv$3r8$1@news.icm.edu.pl>
<5cf6bb3a$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
<qd6o1q$iu3$1@news.icm.edu.pl>
<5cf77c6a$0$17358$65785112@news.neostrada.pl>
<5cf7815c$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>
<5cf7a469$0$533$65785112@news.neostrada.pl>
<qd89e4$d36$1@node2.news.atman.pl>
<5cf7b47b$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: ip-46-21-210-209.nette.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1559738973 18890 46.21.210.209 (5 Jun 2019 12:49:33 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 5 Jun 2019 12:49:33 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.7.0
In-Reply-To: <5cf7b47b$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Language: pl
X-Antivirus: Avast (VPS 190605-0, 2019-06-05), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2657922
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2019-06-05 o 14:24, T. pisze:
>>>>>>> A poza tym - co w sytuacji gdy pasy są niewidoczne? Np. gdy jest
>>>>>>> breja pośniegowa?
>>>>>>
>>>>>> Każde rozwiązanie gdzieś kończy się. Dlatego nie poprzestaje się
>>>>>> na jednym.
>>>>>>
>>>>>>> Mam wrażenie, że soft do Tesli nie zostanie udostępniony, a jesli
>>>>>>> - to za cenę ładnych kilku tys. USD od sztuki.
>>>>>>
>>>>>> A te druciki przy drogach to ile będą kosztowały? A sprzęt do nich
>>>>>> ile?
>>>>>
>>>>> A wiesz ile kosztuje linia kolejowa?... :-)
>>>>> Włożenia przewodu w asfalt to jest impreza z kosztem na poziomie
>>>>> wymalowania linii, do tego wystarczy co ileś km jakiś nadajnik lub
>>>>> wzmacniacz. Przy koszcie budowy drogi to koszt pomijalny albo na
>>>>> poziomie jednego przejechania pługiem zimą.
>>>>> Już teraz stosuje się masowo pętle indukcyjne przed skrzyżowaniami
>>>>> do wyzwalania świateł na semaforach - drobne nacięcie na drut w
>>>>> asfalcie i to działa, nie są to niebotyczne koszty.
>>>>> T.
>>>>
>>>> Mamy XXI wiek. Drutu wszędzie nie zakopią.
>>>> Kamery to podstawa.
>>>> Spójrz z punktu widzenia komputera, który przetwarza informację. Co
>>>> dostaje z pętli indukcyjnej a co z kamery albo z kilku kamer.
>>>>
>>>> Cały czas mam na myśli autonomię.
>>>>
>>>> Robert
>>> Ps. Tu masz mniej więcej o co mi chodzi - to już uczniowie konstruują.
>>> https://www.youtube.com/watch?v=lnP32gzHdvI
>>> Tylko nie po linii, ale po drucie, bo linie mogą się wytrzeć. Wraz z
>>> obecnymi w autach radarami to rozwiązanie jest skuteczne i tanie.
>>> Takie prowadzenie pojazdu skonstruuje każdy student automatyki za
>>> grosze. Rozwiązanie bazujące na analizie obrazów z kamer kosztuje
>>> pewnie miliony i tylko kilka firm stać na badania w tym zakresie.
>>> Zwróć uwagę, że podobne rozwiązania (podobne, nie identyczne) już
>>> istnieją - są to pociągi prowadzone automatycznie, bez maszynisty.
>>> Rolę "prowadnika" przyjęły tu szyny, natomiast w autach musiałoby to
>>> być realizowane inaczej - ja właśnie optuję za przewodem.
>>> I kolejna uwaga - pewnie za jakiś czas w jezdniach będzie znacznie
>>> więcej drogiej infrastruktury - choćby zasilanie elektryczne pojazdów
>>> (indukcyjne lub przewodowe).
>>
>> Prace ziemne dla zakopania kabla w dodatku pod asfaltem w skali całego
>> kraju wyniosą pewnie więcej niż kilka niezależnych systemów autonomii.
>> A te systemy już względnie tanio da się przenieś z innego kraju do
>> naszego.
>> Więc sugeruje robić to co dotychczas czyli czekać jakie skuteczne
>> metody wypracują inni. A potem inwestować w adaptacje do naszych
>> warunków dla dobrych i sprawdzonych rozwiązań.
>>
>>
>> Pozdrawiam
> Chyba jednak nie widziałeś, jak się montuje pętli indukcyjnych w
> asfalcie... :-)
> Nacina się kantówką rowek na głębokość ze 2 cm góra, układa przewód i
> zalewa smołą. Robi się to także na już istniejących skrzyżowaniach,
> przejściach dla pieszych...
Chyba jednak nie masz pojęcia ile kosztuje metr położenia takiego kabla.
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 05.06.19 14:52 RadoslawF
- 05.06.19 15:58 WS
- 05.06.19 19:04 T.
- 06.06.19 00:24 kk
- 06.06.19 00:28 kk
- 06.06.19 09:56 T.
- 07.06.19 22:26 kk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
- Silnik Stirlinga - energia mechaniczna wytwarzana z ciepła bez dostarczania paliwa!
Najnowsze wątki
- 2024-05-16 Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- 2024-05-16 Warszawa => Senior PHP Developer (Symfony) <=
- 2024-05-16 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-16 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-16 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-16 Warszawa => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-05-16 Szczecin => Senior DevOps Engineer <=
- 2024-05-16 Szczecin => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-16 Śledztwo bodnatury "jak wyrok"? ["likwidator" Polskiego Radia donosi]
- 2024-05-16 Citi... zmiany warunków umowy o kartę kredytową Citibank?
- 2024-05-16 prawo jazdy z Nepalu
- 2024-05-15 Mini Netykieta polskich grup i list dyskusyjnych
- 2024-05-15 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-15 Millenium czyli DEBILE bankowości
- 2024-05-15 Warszawa => Frontend Developer - React <=