    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Tester kabli antenowych
    Date: Mon, 1 Aug 2016 22:36:17 +0200

    W dniu 2016-07-31 o 01:36, Pawel pisze:
    > (...)
    > Czyli takie gniazdo moze sluzyc jako wejscie/wyjscie sygnalu RTV?
    >
    > Tylko jedna rzecz mnie zastanawia. W tym linku pokazane jest tylko jedno
    > gniazdo i nie wiem, czy to jest R, czy TV.
    >
    > A co w sytuacji, gdy w scianie jest gniazdo ktore idzie od anteny. W
    > sensie, sa dwa osobne wyjscia (R i TV) i jak takie cos polaczyc z tym
    > gniazdem z linka.

    Wybacz, ale piszesz trochę jak dzieciak z podstawówki, który jeszcze nie
    miał lekcji fizyki.

    Może napisz od strony funkcjonalnej: co chcesz uzyskać.

    Dawniej (po przejściu z kabla symetrycznego na koncentryczny) aż w
    zasadzie do teraz używało się wtyków koncentrycznych. Ale od kilkunastu
    lat używa się coraz częściej wtyków i gniazd w standarcie F. Jest
    prostszy, praktycznie beznarzędziowy, i co chyba najważniejsze -
    bezawaryjny.

    Do "wystawiania" sygnału R/TV dla kilku odbiorników służy rozgałęźnik.
    Przykłady:
    http://www.dipol.com.pl/oferta-tv-sat-elementy-sieci
    -rozgalezniki,4437.htm

    Jeśli potrzebujesz do kabla ze złączem podpiąć odbiornik TV, korzystasz
    z przejścia:
    http://www.dipol.com.pl/przejscie_gniazdo_f_-_wtyk_a
    ntenowy_E8260.htm

    Do radia:
    http://www.dipol.com.pl/przejscie_wtyk_f_-_gniazdo_a
    ntenowe_E8270.htm

    Sygnał radiowy i telewizyjny mogą iść tym samym kablem.

    Aby sygnał z dwóch różnych (w sensie częstotliwości) anten połączyć
    (celem puszczenia jednym kablem) - stosuje się sumatory.

    OIDP na stronie Dipola masz też trochę przydatnych informacji o
    instalacjach TV - poszukaj i poczytaj.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam