  • 1. Data: 2016-07-30 23:01:28
    Temat: Tester kabli antenowych
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    Witam wszystkich

    Jak mozna przetestowac, czy polaczenie pomiedzy dwoma gniazdami RTV jest
    poprawne? Mowie od razu, ze nie ma mozliwosci podlaczenia TV, czy tez radia.

    Jest taka sytuacja. W pierwszym pomieszczeniu jest w scianie gniazdo RTV
    (jedno gniazdo z napisame R i drugie z napisem TV). W drugim
    pomieszczeniu jest drugie takie samo gniazdo i oba te egniazda sa
    polaczone kablem antenowym.

    W jednym pomieszczeniu bedzie stal jakis odtwarzacz i bedzie on
    polaczony z gniazdem RTV w pierwszym polaczeniu (ewentualnie do tego
    gniazda bedzie podlaczona antena ktora idzie z kolejnego gniazda RTV
    ktore jest polaczone do jakiegos wzmacniacza, ktory jest podlaczony do
    anteny na dachu). W drugim pomieszczeeniu bedzie epodlaczony jakis TV,
    lub radio.

    Jak mozna przetestowac takie polaczenie?
    Wiem, ze przy testerach RJ-45 sa czasami gniazda do teestowania kabli
    BNC. Czy taki tester dalby rade sprawdzic, czy polaczenie jest poprawne?

    Czy jakbym podpial taki etester z jednej strony do gniazda RTV, a z
    drugiej strony bylby jakis wzmacniacz, to czy by to moglo cos uszkodzic?

    Kolejny przypadek
    Jakbym podpial antene (ta co idzie przez jakis wzmacniacz) do tego
    gniazda w pierwszym, a w drugim pomieszczeniu podpial tester (ta duza
    czesc, a nie terminator(ta mniejsza czesc testera)), to czy daloby rade
    sprawdzic, czy cale takie epolaczenie jest poprawne

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2016-07-30 23:23:53
    Temat: Re: Tester kabli antenowych
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-07-30 o 23:01, Pawel pisze:
    > W jednym pomieszczeniu bedzie stal jakis odtwarzacz i bedzie on
    > polaczony z gniazdem RTV w pierwszym polaczeniu (ewentualnie do tego

    Czy ja dobrze rozumiem, chcesz wpuszczać sygnał przez gniazdo antenowe?
    Teoretycznie niemożliwe, bo gniazdo powinno blokować sygnał od strony
    odbiornika, w praktyce - zależy jakiej klasy gniazdo.

    Jeśli potrzebujesz wpuszczać sygnał, to zamiast gniazda Belling-Lee
    zainstaluj gniazdo z złączem F, bez żadnych elementów rozgałęziających
    (kabel kończy się w złączu F).

  • 3. Data: 2016-07-30 23:34:05
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    W dniu 30.07.2016 o 23:23, Tomasz Wójtowicz pisze:

    > Czy ja dobrze rozumiem, chcesz wpuszczać sygnał przez gniazdo antenowe?
    > Teoretycznie niemożliwe, bo gniazdo powinno blokować sygnał od strony
    > odbiornika, w praktyce - zależy jakiej klasy gniazdo.

    Tak mialo byc. Czy to znaczy, ze takie cos nie pojdzie?
    Jesli takie cos nie pojdzie, to rozumiem, ze trzeba bedzie wyjac gniazdo
    i zostawic sam kabel ze zwyklad wtyczka?

    > Jeśli potrzebujesz wpuszczać sygnał, to zamiast gniazda Belling-Lee
    > zainstaluj gniazdo z złączem F, bez żadnych elementów rozgałęziających
    > (kabel kończy się w złączu F).
    A moglbys podeslac jakis link. Jak takie cos wyglada?

  • 4. Data: 2016-07-31 01:25:29
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-07-30 o 23:34, Pawel pisze:

> [...]
    > i zostawic sam kabel ze zwyklad wtyczka?

    > A moglbys podeslac jakis link. Jak takie cos wyglada?

    Np. tak
    http://liderpolska.pl/IMPRESJAGniazdo_antenowe_typu_
    F_srebro_GPA_1YFm18_Ospel-3242.html

  • 5. Data: 2016-07-31 01:36:25
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    W dniu 31.07.2016 o 01:25, Tomasz Wójtowicz pisze:

    > Np. tak
    > http://liderpolska.pl/IMPRESJAGniazdo_antenowe_typu_
    F_srebro_GPA_1YFm18_Ospel-3242.html

    Czyli takie gniazdo moze sluzyc jako wejscie/wyjscie sygnalu RTV?

    Tylko jedna rzecz mnie zastanawia. W tym linku pokazane jest tylko jedno
    gniazdo i nie wiem, czy to jest R, czy TV.

    A co w sytuacji, gdy w scianie jest gniazdo ktore idzie od anteny. W
    sensie, sa dwa osobne wyjscia (R i TV) i jak takie cos polaczyc z tym
    gniazdem z linka.

  • 6. Data: 2016-08-01 22:36:17
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-07-31 o 01:36, Pawel pisze:
> [...]
    >
    > A co w sytuacji, gdy w scianie jest gniazdo ktore idzie od anteny. W
    > sensie, sa dwa osobne wyjscia (R i TV) i jak takie cos polaczyc z tym

    Wybacz, ale piszesz trochę jak dzieciak z podstawówki, który jeszcze nie
    miał lekcji fizyki.

    Może napisz od strony funkcjonalnej: co chcesz uzyskać.

    Dawniej (po przejściu z kabla symetrycznego na koncentryczny) aż w
    zasadzie do teraz używało się wtyków koncentrycznych. Ale od kilkunastu
    lat używa się coraz częściej wtyków i gniazd w standarcie F. Jest
    prostszy, praktycznie beznarzędziowy, i co chyba najważniejsze -
    bezawaryjny.

    Do "wystawiania" sygnału R/TV dla kilku odbiorników służy rozgałęźnik.
    Przykłady:
    http://www.dipol.com.pl/oferta-tv-sat-elementy-sieci
    -rozgalezniki,4437.htm

    Jeśli potrzebujesz do kabla ze złączem podpiąć odbiornik TV, korzystasz
    z przejścia:
    http://www.dipol.com.pl/przejscie_gniazdo_f_-_wtyk_a
    ntenowy_E8260.htm

    Do radia:
    http://www.dipol.com.pl/przejscie_wtyk_f_-_gniazdo_a
    ntenowe_E8270.htm

    Sygnał radiowy i telewizyjny mogą iść tym samym kablem.

    Aby sygnał z dwóch różnych (w sensie częstotliwości) anten połączyć
    (celem puszczenia jednym kablem) - stosuje się sumatory.

    OIDP na stronie Dipola masz też trochę przydatnych informacji o
    instalacjach TV - poszukaj i poczytaj.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2016-08-03 23:14:21
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Pawel" <ppf9@USUN_TOpoczta.fm> napisał w wiadomości
    > Witam wszystkich
    >
    > Jak mozna przetestowac, czy polaczenie pomiedzy dwoma gniazdami RTV jest
    > poprawne? Mowie od razu, ze nie ma mozliwosci podlaczenia TV, czy tez
    > radia.

    Żeby zmierzyć to połaczenie zgodnie ze sztuką, potrzebny jeste tester kabli
    75 omów z zakresem do 860 MHz.
    W najprostszej wersji możesz sprawdzić sam kabel przy pomocy miernika
    uniwersalnego albo baterii i żaróweczki. Odpinasz kabel od gniazd, do
    jednego końca kabla podłączasz miernik ustawiony na badanie zwarcia lub
    baterię. Drugi koniec kabla zwierasz i słuchasz czy miernik piszczy albo
    podłączasz tam żarówkę. 95% usterek jest związanych z uszkodzeniem kabla po
    działaniach budowlańców.
    W zależności od konstrukcji gniazd, mogą one być podłączone przez
    kondensatory w środku i już tak łatwo ich nie sprawdzisz przy pomocy
    miernika uniwersalnego.

> [...]
    > do jakiegos wzmacniacza, ktory jest podlaczony do anteny na dachu). W
    > drugim pomieszczeeniu bedzie epodlaczony jakis TV, lub radio.

    Chcesz tym kablem przesyłać sygnał zmodulowany czy "po niskiej"?

    > Jak mozna przetestowac takie polaczenie?
    > Wiem, ze przy testerach RJ-45 sa czasami gniazda do teestowania kabli BNC.
    > Czy taki tester dalby rade sprawdzic, czy polaczenie jest poprawne?

    Tanie testery RJ-45 działają na zasadzie baterii i żaróweczki. Musiałbyś
    mieć drogi tester, który bada charakterystykę częstotliwościową kabla. W
    Ethernecie były używane kable 50 omowe, więc już byłoby niedopasowanie do
    kabla TV, ale daloby się już coś wywioskować z tego pomiaru.

    > Czy jakbym podpial taki etester z jednej strony do gniazda RTV, a z
    > drugiej strony bylby jakis wzmacniacz, to czy by to moglo cos uszkodzic?

    W mojej opinii sygnał ze wzmacniacza mógłby uszkodzić miernik.

> [...]
    > terminator(ta mniejsza czesc testera)), to czy daloby rade sprawdzic, czy

    Testery Ethernet nie zmierzą Ci poziomu sygnału TV.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

    ---
    Avast.

  • 8. Data: 2016-08-03 23:21:13
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    > Może napisz od strony funkcjonalnej: co chcesz uzyskać.

    Ok.
    Jest mieszkanie. W mieeszkaniu jest pomieszczenie gospodarcze. Chcialem
    wywalic wszystkie urzadzenia typu router, jakies modemy kablowe itp do
    tego pomieszczenia. Myslalem nad takim czyms.
    Do tego pomieszczenia gospodarczego dochodzi
    skreetka/swiatlowod/sygnal_RTV_z_anteny z jakieejs centralki na klatce.
    Wszystko byloby w jednym miejscu.
    Z tego pomiesczenia wychodza kable sieciowe/antenowe do pokoi.
    Co do sieci, to nie ma problemu. Skretka z netem do routera i od routera
    do gniazdka i dalej do pokoi.

    Z RTV jest troche problemu. Jakby nie bylo kablowki, to sygnal RTV ktory
    bylby doprowadzony z klatki do gniazdka w pomieszczeeniu gospodarczym,
    bylby polaczony kablem z gniazdami RTV ktore by byly polaczone z
    gniazdami RTV w pokojach.

    Jakby byla jakas kablowka, to zamiast sygnalu z gniazda RTV (z klatki)
    bylby podlaczony modem z kablowki i sygnal RTV z tego modemu szedlby do
    gniazdek ktore bylyby polaczone z pokojami.

    ANTENA_DACH ---> gniazdo RTV(pomieszczenie gospodarcze)--\
    ---
    Modem od kablowki----------------------------------------/

    ---kabel_antenowy--gniazdo_RTV(pomieszczzeenie gospodarcze-polaczone z
    zpokojem) ---kabel antenowy do pokoju---gniazdo RTV w pokoju---TV/Radio.

    Mam nadzieje, ze wystarczjaco jasno sie wyrazilem.

    Pierwotnie, myslalem ze jeszcze da sie zrobic cos takiego, ze jakby sie
    jednak trafil jakis modem kablowy ktory z jakiegos powodu musialby byc
    przy TV, to kabel z tego modeemu wkladaloby sie do gniazdka w scianie i
    w tym pomieszczeniu gospodarczym laczyloby sie dwa gniazdka z dwoch
    pokoji i sygnal z tego modemu szedlby do gniazdka w innym pokoju. Chodzi
    o to, zeby nie nosic modemu, czy jakieegos innego urzadzenia jakby
    sygnal byl potrzebny w innym pomieszczeniu.
    Ten pomysl z tego co mowil kolega z grupy, to nie da sie raczej
    zrealizowac, bo te gniazdka podtynkowe z gniazdkami RTV blokuja sygnal
    wejsciowy.

> [...]
    > kilkunastu lat używa się coraz częściej wtyków i gniazd w standarcie
    > F. Jest prostszy, praktycznie beznarzędziowy, i co chyba

    Kojarze ten kabel symetryczny, ale to bylo wieki temu. Budynek z lat 60
    bodajze.

> [...]
    > (celem puszczenia jednym kablem) - stosuje się sumatory.
    >
    > OIDP na stronie Dipola masz też trochę przydatnych informacji o

    Poszukam tego jutro, bo dzisiaj juz pozno.

  • 9. Data: 2016-08-04 15:33:14
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-08-03 o 23:21, Pawel pisze:
> [...]
    > zpokojem) ---kabel antenowy do pokoju---gniazdo RTV w pokoju---TV/Radio.
    >
    > Mam nadzieje, ze wystarczjaco jasno sie wyrazilem.

    Są gniazda przelotowe i końcowe:
    http://www.satserwis.pl/oferta/index.php?grupa=20

    Nie bardzo siedzę w temacie, ne wiem, czy jeszcze nadal używane są
    przelotowe. Dawniej były używane w instalacjach zbiorczych w blokach.

> [...]
    > o to, zeby nie nosic modemu, czy jakieegos innego urzadzenia jakby
    > sygnal byl potrzebny w innym pomieszczeniu.

    Trzeba by zastosować gniazda przelotowe. Chyba do zrobienia.

    > Ten pomysl z tego co mowil kolega z grupy, to nie da sie raczej
    > zrealizowac, bo te gniazdka podtynkowe z gniazdkami RTV blokuja sygnal
    > wejsciowy.

    Rodzajów gniazd jest cała masa. Są też bez tłumików i filtrów.

    >(...)
    >>
    > Poszukam tego jutro, bo dzisiaj juz pozno.

    Tutaj:
    http://www.dipol.com.pl/przyklady_instalacji_antenow
    ych_tv_sat_wlan_gsm_schematy.htm

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2016-08-08 13:24:58
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

> [...]
    > Z tego pomiesczenia wychodza kable sieciowe/antenowe do pokoi.
    > Co do sieci, to nie ma problemu. Skretka z netem do routera i od routera

    mam nadzieję, że myślimy o tym samym - czyli gwiazda

> [...]
    > bylby podlaczony modem z kablowki i sygnal RTV z tego modemu szedlby do
    > gniazdek ktore bylyby polaczone z pokojami.

    sorry, ale piszesz dość chaotycznie i nie jasno, ale masz prawo
    się nie znać. jeśli się nie znasz to może być Ci ciężko to zrobić
    samemu.
    jednocześnie postaram się pomóc.
    jak piszesz, że z siecią nie ma problemu to ja odpowiem, że z tv też ;)
    też się robi w gwiazdę. nie wiem po co się skupiać na gniazdach, to są
    elementy zakończeniowe, ale można je w wyjątkowych sytuacjach użyć,
    (np. kanał zwrotny).
    to nie prawda, że nie będą działać. gniazdo jo nic innego jak układ filtrów.
    z tego co napisałeś niewiele zrozumiałem. napisz do mnie na priv,
    a postaram się coś doradzić.