  • Data: 2016-09-28 12:51:27
    Temat: Re: Testy losowości liczb
    Od: "M.M." <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wednesday, September 28, 2016 at 9:55:41 AM UTC+2, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Aż przypomniał mi się stary dowcip, że IBM stworzył dysk o nieskończonej
    > pojemności, pokazany będzie, jak tylko skończy się formatować.

    Dowcip miły, ale mam nadzieję że nie użyłeś tego dowcipu
    jako argumentu na nic, bo dowcip nie jest adekwatny do
    naszej rozmowy. Dysk jest bytem fizycznym. Taśma maszyny
    turinga jest bytem teoretycznym. Dwa zupełnie inne byty.
    Na maszynie turinga zmieści się program o nieskończonym
    rozmiarze, więc istnieje program który rozstrzyga problem
    stopu dla każdego programu o skończonym rozmiarze.