    From: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Toyota Corolla - ocena
    Date: Tue, 10 May 2011 22:56:36 +0200

    W dniu 2011-05-10 21:28, Dysiek pisze:

    > Szukam i znajduje tylko opinie, ze to nienajlpeszy olej. Ale zapewne lany
    > byl od poczatku. Nic o zadnych wtopach.

    Toyota ma umowę z Castrolem. Leją go do dziś w różnych wersjach
    cenowych, chociaż "prywatnie" goście w dwóch warszawskich ASO jednak
    zasugerowali Mobila1. Weź pod uwagę, że instrukcja do tego silnika
    przewiduje 5W30.

    O SLX masz choćby tutaj

    http://www.forum.corollaclub.org/printview.php?t=413
    9&start=0&sid=b623b5aa87130c9cda6d8c33a0fb24cc

    Z treści wynika że chodzi o SLX przed 2005 r więc patrząc po roczniku to
    w 2006 roku już było po sprawie. Więc trochę na wyrost napisałem,
    chociaż osobiście do Castrola jakoś nigdy przekonania nie miałem
    (subiektywna opinia, proszę nie komentować:). Moja Corolla od nowości
    (zgodnie z książką) jeździła na Castrolu TWS 10W60 i chociaż to podobno
    dobry olej (niektórzy pisali że jedyny dobry Castrol) i drogi jak diabli
    to wymieniłem na Mobil1 5W50 i powiem Ci że zwłaszcza zaraz po odpaleniu
    autko się mocno wyciszyło w porównaniu do Castrola. Spalanie jakby też
    spadło, niewiele (jakieś 0.5l/100) ale jednak.

    --
    MZ