  • 1. Data: 2011-05-10 17:39:22
    Temat: Toyota Corolla - ocena
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    Witam

    Prosze o lukniecie na ta sztuke i ew komentarze. Pytanie jeszcze jedno mam -
    czy te silniki sie gazuja w miare bez problemow?

    http://allegro.pl/show_item.php?item=1606581345

    Dysiek

  • 2. Data: 2011-05-10 18:13:27
    Temat: Re: Toyota Corolla - ocena
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-10 17:39, Dysiek pisze:
    > Witam
    >
    > Prosze o lukniecie na ta sztuke i ew komentarze. Pytanie jeszcze jedno mam -
    > czy te silniki sie gazuja w miare bez problemow?
    >
    > http://allegro.pl/show_item.php?item=1606581345

    Moja żona jeździ obecnie Corollą E12 1.6 VVTi przed liftem (inny grill i
    lampy). Auto bardzo sympatyczne, chociaż trzeba się przyzwyczaić do
    niektórych rzeczy. Mi się osobiście podoba, chociaż jest lekko twarda na
    nierównościach. Za to rewelacyjnie się trzyma drogi a silnik jest
    elastyczny. No i skręca niebo lepiej niż moja Foka (ale to nie jest
    miarodajne:)) To co tu widać to najprawdopodobniej wersja SOL (sądząc po
    podłokietniku, kierownicy i wyposażeniu), chociaż chyba powinna mieć
    jeszcze halogeny i 6 poduszek (a nie 4).

    Uwagi do tego egzemplarza:
    1. wydech na 99% nie jest oryginalny - a w tak młodej Toyocie to aż dziwne.
    2. silnik "nie myty" ale chyba jeżdżony po polnych drogach - w aucie 3
    lata starszym silnik przykurzony ale nie aż tak jakby ktoś worek cementu
    wysypał. Patrząc na rejestrację to zastanowiłbym się czy to nie pływało
    w zeszłym roku i ktoś maskuje rdzę brudem pod maską.

    3. Patrząc na książkę (wpisy o zmianie oleju) to auto jeździło na
    Castrolu SLX - poczytaj dowolne forum Toyoty z czym to się wiąże. Silnik
    teoretycznie już po wpadce z blokiem i pierścieniami.

    Co obejrzeć?
    Pasy wyciągnąć do końca i sprawdzić czy nie ma śladów wody, zajrzeć do
    wnęki koła zapasowego, szyny foteli. Przedni. Zajrzeć czy auto ma osłonę
    dolną silnika, bo chyba tylko jej brak może tłumaczyć tak zafajdany
    silnik. Sprawdzić elektrykę, czy wszystko działa (szyby, podświetlenie,
    grzanie lusterek, przyciski). Do Carolinki każda pierdoła w ASO niestety
    jest droga, a niektóre rzeczy dostaniesz tylko w ASO. Sprawdź olej,
    paski (rozrządu nie sprawdzaj bo tam jest łańcuch). "Użytkowane przez
    kobietę" ja rozumiem jako "wiedziała gdzie wlewać benzynę, ale już płyn
    do spryskiwaczy to pan na stacji dolewał". Te auta mają tylną belkę
    skrętną, więc koniecznie na szarpaki i obejrzeć w jakim jest stanie.
    Cena..Toyoty są drogie, ale prawie 30k to sporo.

    --
    MZ

  • 3. Data: 2011-05-10 19:25:12
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Uwagi do tego egzemplarza:

    Nie wiem gdzie Ty tam widzisz nieoryginalny wydech? Gościu założył nakładkę
    na końcówkę i tyle.
    Co do silnika, to rzeczywiście nieźle usyfiony, ja jeździłem VVTi 1,4 przez
    dziewięć lat i nie był nawet w 1/3 tak brudny (ale osłona fabryczna była,
    może później producent zaczął oszczędzać).
    Co do ceny - cóż, kiedy sprzedawałem w 2009, to dziewięcioletnie corolle z
    trzy, cztery razy większym przebiegiem "chodziły" nawet po 18 tys. 30 za
    pięciolatka to nie musi byc zła cena, o ile rzeczywiście przebieg jest
    prawdziwy (stan tapicerki raczej na to wskazuje).
    Sprawdziłbym stan blacharki, zawieszenie, w razie wątpliwości geometrię
    płyty, sprężanie w silniku - i jeżeli nic z tych rzeczy nie budzi
    wątpliwości, to brałbym.
    Zgadzam się w pełni z tym, że te auta nieźle się prowadzą (biorąc pod uwagę
    rozmiary), są praktycznie bezobsługowe (terminowe wymiany, części
    eksploatacyjne itd - wiadomo).
    Przy tym przebiegu nie powinno bć jeszcze nic wymienione - ja wymieniałem
    klocki przednie i pasek alterntora przy 86 tys. Poza tym szybę przednią
    (kamień) - to przy 60 czy 70 tys. przebiegu i radio (zdechł tuner) - przy
    mniej więcej 115 tys. Amorki, tarcze, klocki z tyłu, łożyska, wszystkie
    elementy zawieszenia (stabilizatory,łączniki itp.), cały wydech były po
    dziewięciu latach sprawne i oryginalne, a sprzedawałem przy 150 tys.
    przebiegu. Zero śladów rdzy (poza odpryskami na podłodze i dwoma czy trzema
    maleńkimi dziurkami na masce, które nie rdzewiały, bo ocynk był prawdziwy,
    nie tylko w papierach. Podłoga była bardzo dobrze zabezpieczona w fabryce.
    Teraz mam dwuipółrocznego lancera i jest o wiele bardziej zardzewiały niż
    corolla po dziewięciu latach.
    Dlatego - po upewnieniu się co do podstawowych rzeczy, brałbym to auto, bo z
    pewnością będzie się dobrze spisywało.

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 4. Data: 2011-05-10 19:33:47
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Dysiek" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Prosze o lukniecie na ta sztuke i ew komentarze. Pytanie jeszcze jedno
    > mam - czy te silniki sie gazuja w miare bez problemow?

    Napisałem parę uwag w odpowiedzi na post MZ. Co do gazowania, to kiedy VVTi
    pojawił się (czyli w 2000 r.), cena instalacji zniechęcała gruntownie (6 tys
    w ASO, 4,8 u niezależnego gazownika). Ale znam gościa, który jeździ chyba od
    szcześciu lat na LPG i nie narzeka. Nie znam się na generacjach instalacji i
    nie wiem ile tak dziś kosztuje, weź jednak pod uwagę, że spalanie tego auta
    nie jest na tyle duże, by przy małych przebiegach to musiało się opłacać.
    VVTi w wersji 1,4 po mieście palił mi w granicach 7,7, - 8 litrów, na trasie
    nawet 5,3 (ale przy obciążeniu pasażerami i bagażem bliżej 6, choć nigdy tej
    granicy nie przekroczył. Aygo pali w mieście Wrocław) około 5 litrów (w
    zimie ciut więcej), w trasie (w tym połowa trasy autostradą) 4,2 - przy
    jednolitrowym VVTi.
    Myślę, że przy 1,6 możesz się spodziewać wyników rzędu 8-8,5 w mieście i
    6-6,5 w trasie.

  • 5. Data: 2011-05-10 19:56:25
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-10 19:33, Yogi(n) pisze:
    > Użytkownik "Dysiek" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Napisałem parę uwag w odpowiedzi na post MZ. Co do gazowania, to kiedy
    > VVTi pojawił się (czyli w 2000 r.), cena instalacji zniechęcała
    Zgodnie z tym co piszą na forum Corolla Club to te silniki się nie
    gazują, albo gazują z mega problemami. Co do spalania, to po DC, w
    korkach niemal non stop wychodzi około 8.7-9 l/100km. Zupełnie przyzwoicie.

    --
    MZ

  • 6. Data: 2011-05-10 20:44:46
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

> [...]

    > cementu wysypał. Patrząc na rejestrację to zastanowiłbym się czy to nie
    > pływało w zeszłym roku i ktoś maskuje rdzę brudem pod maską.

    No jak zobaczyłem to szok.
    Mam Ave rok starczą z przebiegiem 2x tyle i jest po prostu czysto.
    Nie wierzę, że nawet przy wymianie oleju ktoś szmatą nie wyczyścił pokrywy
    silnika przed wlaniem oleju. A jeśli nawet to po 2 tysiącach km nie znikły
    by odciski palców wokół korka, który trzeba odkręcić przy wymianie.
    Także jak wyżej napisano - dobrze bym się przyjrzał.
    Z tego co poczytałem to i po dzwonie prubują maskować w ten sposób wszelkie
    roboty.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2011-05-10 21:06:29
    Od: "Inead" <a...@g...pl>

    "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> wrote in message
> [...]

    Dorzuce swoje 3 gr.

    Sprawdź katalizator - lubią padać przed 150kkm
    Rozrząd nie jest tak do końca bezobslugowy, jeśli hałasuje to odpuść zakup -
    komplet oryginał w ASO jakieś 900 PLN + robocizna czyli robieranie całej
    prawej strony silnika.
    zawieszenie twarde okrutnie w stosunku do E11, ale dość wytrzymałe,
    O gazie zapomnij chyba, że lubisz problemy, moja 1,6 w mieście przy cięzkich
    butach 8,5 Litra na trasie potarfi zejść do 6.
    A tak wogóle autko bardzo fajne, polecam.
    obadaj corollaclub.org skarbnica wiedzy Korolkarzy
    Chcesz porządną Corolle kupić zobacz tu
    toyota.pewneauto.pl

  • 8. Data: 2011-05-10 21:23:33
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Uwagi do tego egzemplarza:
    > 1. wydech na 99% nie jest oryginalny - a w tak młodej Toyocie to aż
    > dziwne.

    Nakladka zapewne.

    > 3. Patrząc na książkę (wpisy o zmianie oleju) to auto jeździło na
    > Castrolu SLX - poczytaj dowolne forum Toyoty z czym to się wiąże. Silnik
    > teoretycznie już po wpadce z blokiem i pierścieniami.

    Mozesz szerzej?

    Dysiek

  • 9. Data: 2011-05-10 21:28:29
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Mozesz szerzej?

    Szukam i znajduje tylko opinie, ze to nienajlpeszy olej. Ale zapewne lany
    byl od poczatku. Nic o zadnych wtopach.

    Dysiek

  • 10. Data: 2011-05-10 22:18:25
    Od: Mruk <t...@g...pl>

> [...]
    >
    > Prosze o lukniecie na ta sztuke i ew komentarze. Pytanie jeszcze jedno mam -
    > czy te silniki sie gazuja w miare bez problemow?

    1. nigdy nie skonczyly mi sie tarczei klocki tyle przed przednimi

    2. komora tak brudna, ze albo nie ma pokrywy i ktos mieszka na wsi bez
    drogi (lub maskuje cos tam)

    3. gdyby byla idealnie czysta to tez bym zle na to patrzyl.

    W zeszlym roku we WRO malo aut plywalo.