  • 21. Data: 2021-08-13 21:36:26
    Temat: Re: Transformator z mikrofalówki
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 13 Aug 2021 10:37:49 -0700 (PDT), Astralny Rębajło wrote:

    > Spójrz na silniki 3F w modelarstwie. Silnik 200 gram 1,5kW
    > Gdyby tak stosować klasyczny silnik wtedy żaden dron od ziemi się nie oderwie.
    > Wrzeciono 3F 1,5kW waży zaś 4kg.

    Wiatraki dobre ... ale tez czestotliwosc wysoka, i moc rosnie :-)

    J.

  • 22. Data: 2021-08-13 22:03:12
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-08-13 o 14:44, J.F pisze:

    > Gestosc pradu w drucie ... co wstawic, i dlaczego akurat tyle?
    > To musi miec cos wspolnego z chlodzeniem, a chlodzenie sie liczy
    > bardzo wrednie - czyli w praktyce wcale. Prosciej zmierzyc.
    > Ale czy bedzie takie same w transformatorku 5W co 5kW ?

    Można założyć takie same straty w miedzi i żelazie.
    Są tak ze sobą powiązane cieplnie, że nie trzeba liczyć oddzielnie
    chłodzenia.

  • 23. Data: 2021-08-14 01:01:37
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 13.08.2021 o 20:21, kilokitu pisze:
    > Ja mam mikrofalówkę

    Szacun!

    --
    Kaczin

  • 24. Data: 2021-08-14 20:18:00
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-08-14 o 01:01, Kaczin pisze:

    > Szacun!

    To obczaj to, mam mikrofalówkę z grzałką i termoobiegiem.

    --
    Irokez

  • 25. Data: 2021-08-14 21:57:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 14 sierpnia 2021 o 20:17:51 UTC+2 Irokez napisał(a):

    > To obczaj to, mam mikrofalówkę z grzałką i termoobiegiem.
    >

    > --
    > Irokez
    Cienki Bolek jesteś. Mam zwyczajna mikrofalówe i oddzielnie piekarnik z różnem i
    termoobiegiem. Uniwersalne są kombinerki. Ani nimi coś przytrzymać ani obciąć ani
    odkręcić.

  • 26. Data: 2021-08-14 22:26:50
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 14.08.2021 o 20:18, Irokez pisze:

    > To obczaj to, mam mikrofalówkę z grzałką i termoobiegiem.

    WOW! Prawie mi monitor wybuchł jak to wyświetliłem.
    Nie rób tego więcej.

    --
    Kaczin

  • 27. Data: 2021-08-15 11:14:37
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Cienki Bolek jesteś. Mam zwyczajna mikrofalówe i oddzielnie piekarnik z różnem i
    termoobiegiem. Uniwersalne są kombinerki. Ani nimi coś przytrzymać ani obciąć ani
    odkręcić.

    Piekarnik z rożnem? Mam osobno rożno i osobno piekarnik.
    Uniwersalne są kombinerki. Ani nimi coś przytrzymać ani obciąć ani odkręcić.
    ;)

    A tak na poważnie 22 letni Whirpool pojemność 26 litrów (taki z drzwiami
    otwieranymi do dołu). Daje rady, kurczak wychodzi ładnie rumiany i
    chrupiący zupełnie jak z klasycznego rożna.
    Na dziś jest, bo jest, 22 lata temu trochę inna sytuacja była. Teraz
    jako mikrofala sobie dalej działa bezusterkowo.

    --
    Irokez

  • 28. Data: 2021-08-15 11:29:39
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Cienki Bolek jesteś. Mam zwyczajna mikrofalówe i oddzielnie piekarnik z różnem i
    termoobiegiem. Uniwersalne są kombinerki. Ani nimi coś przytrzymać ani obciąć ani
    odkręcić.

    Pomijając fakt, że jak zwykle nie zauważyłeś ironii kolegów Kaczin oraz
    Irokez i potraktowałeś to poważnie.

    Piekarnik to piekarnik. Rożen to rożen. Piekarnik z rożnem też jest jak
    te twoje kombinerki. Dziwne tylko, że ludzie używają tych kombinerek i
    chyba nie ma dorosłego w tym kraju i sporej części młodzieży oraz
    dzieci, który by nie wiedział co to są kombinerki i który nigdy w życiu
    by ich nie używał.

    Co zaś się tyczy mikrofalówki z grzałką i termoobiegiem to jest to
    świetne rozwiązanie. W jednym urządzeniu można rozmrażać, podgrzewać,
    gotować, można grillować i upiec ciasto, chleb wodny czy pizzę. Ba....
    może też mieć funkcję gotowania na parze. Mam taką mikrofalę i korzystam
    z każdej z tych funkcji i jest to w kuchni jedno z najczęściej używanych
    urządzeń. O wiele częściej niż piekarnik.

    Co do piekarnika to mam piekarnik, który poza funkcją typowego
    piekarnika ma także grill, termoobieg i funkcję pary. Tutaj też używam
    wszystkich jego funkcji i poza wkurwiającą obsługą poprzez ekran
    dotykowy co moim zdaniem nie jest ani wygodne, ani praktyczne to funkcje
    oferowane przez piekarnik są rewelacyjne.

    Nie rozumiem natomiast po kiego grzyba w piekarniku są potrzebne 2
    funkcje, które dają podobne rezultaty - termoobieg i rożen?

  • 29. Data: 2021-08-15 11:51:06
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-08-15 o 11:14, Irokez pisze:
    > A tak na poważnie 22 letni Whirpool pojemność 26 litrów (taki z
    > drzwiami otwieranymi do dołu). Daje rady, kurczak wychodzi ładnie
    > rumiany i chrupiący zupełnie jak z klasycznego rożna.

    E tam jak z klasycznego rożna. Turboobieg jest lepszy, bo nie spala
    miejscowo potraw tak jak rożen. Z rożna zawsze są miejsca mocno
    spieczone lub wręcz spalone, które trzeba odciąć i wyrzucić, a inne
    miejsca  niedopieczone. W przypadku turboobiegu potrawa przypieka się
    równomiernie i w tym przypadku mając turboobieg, rożen nie jest w ogóle
    potrzebny.

    Rożen i turboobieg w jednym urządzeniu czy to będzie piekarnik czy rożen
    jest bezsensem. Poza tym w przypadku Zenka jeden dodatkowy klamot w
    kuchni, zabierający miejsce, bo można mieć jedno, uniwersalne urządzenie
    tj. mikrofalówkę z funkcją termoobiegu czy rożna. Ale cóż, "każda myszka
    swym ogonkiem się chwali", czyli najlepsze są mieszkania wynajmowane od
    własnego domu i lepsze jest mieć mikrofalę i rożen oddzielnie niż jedno
    urządzenie łączące w sobie obie te funkcje :) Ot, cały Zenuś - "jak ktoś
    ma coś lepszego ode mnie to jest idiotą".

  • 30. Data: 2021-08-15 12:55:16
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-08-15 o 11:29, Uzytkownik pisze:

    A propos narzędzi uniwersalnych.

    Jeżeli chodzi o mnie to mam pierdolca na punkcie narzędzi i ich jakości.
    Jednak najczęściej używanymi przeze mnie narzędziami są takie oto
    szczypce: https://www.youtube.com/watch?v=TJg0E8jRHw4 oraz taki wkrętak:
    https://www.youtube.com/watch?v=XIF4ll6RjZU

    Pomimo to, że mam 2 walizki z narzędziami ręcznymi do obróbki przewodów
    i kabli, wyposażoną w nożyce, obcinaczki, narzędzia do zdejmowania
    izolacji, ręczne zaciskarki tulejek i konektorów oraz wtyczek typu
    telefonicznego i UTP, noże Krone, praskę hydrauliczną do tulejek i
    konektorów kablowych, wkrętaki, multimetry, lutownice elektryczne i
    gazowe, szczypce, kombinerki itd., których łączna wartość dobrze
    przekracza 30 tys. zł. to najczęściej używanymi przeze mnie narzędziami
    są właśnie ww szczypce i wkrętak z wymiennymi końcówkami. Większość
    awarii można usunąć używając raptem 5 narzędzi: ww szczypiec, ww
    wkrętaka, wskaźnika neonowego, małego multimetru z kleszczami Dietza
    oraz tzw. akustycznego szukacza przewodów, który także świetnie się
    sprawdza jako detektor przewodów w ścianach, umożliwiający ich
    lokalizację i przebieg.

    Raptem te 5 narzędzi wystarczy mi do zdiagnozowania i usunięcia
    stanowczej większości awarii, a można je wszystkie wsadzić do jednej
    kieszeni spodni lub niewielkiej saszetki przypinanej do paska.

    Walizki są zaś używane przy pracach, których nie da się ogarnąć ww
    narzędziami uniwersalnymi oraz przy montażach szaf sterowniczych lub
    dużych robotach montażowych, bo montując takie szafy wygodniej się
    pracuje narzędziami specjalistycznymi-dedykowanymi. Targanie za każdym
    razem na każdą robotę walizek z których każda ma masę ponad 20kg jest
    dość upierdliwe. W większości prac ww narzędzia uniwersalne w zupełności
    wystarczą i zrobią większość robót.