  • Data: 2014-10-30 09:59:57
    Temat: Re: Transile szeregowo
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ale mostek zdolny prostować prąd 10A powinien sobie z czymś takim poradzić
    > nawet, jeśli za nim nie było kondensatora.

    Nie było. W momencie odłączenia układ składał się tylko z transformatora
    i mostka.

    > Odbił się o skraj krzywej Gaussa. Zdarza się.

    Gdybym zrobił coś bezdyskusyjnie głupiego, np. zwarł wyjścia
    mostka, to bym się nie dziwił. Ale skoro układ udało się zabić
    w kilkanaście minut podczas eksperymentów na biurku, "to wiedz,
    że coś się dzieje", cytując klasyka. :-)

    > Zasilacz ma więcej elementów niż diody prostownicze.

    To prawda, ale mi chodziło o to, że spore przepięcia tam rzeczywiście
    występują. Dałem 3x transil 6,8V, bo takie miałem w szufladzie i póki
    co dalsze próby uwalenia czegoś się nie powodzą. :-)

    Pozdrawiam, Piotr