  • Data: 2010-06-14 13:20:51
    Temat: Re: Transoptory albo inne "couplery" do urządzeń medycznych
    Od: Konop <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > to jest najczęstszy problem do dyskusji ;-). Mamy kontakt fizyczny i
    > kontakt galwaniczny (np. elektrody). Jak masz urządzenie takie, że
    > pacjent na nim stoi, to możesz mieć max. 10mikroA prądu upływności, w
    > razie jakby pacjent stanął na mokrych osolonych (znaczy spoconych) nogach.

    No ok, czyli część aplikacyjna typu B.

    > Już ci pisałem, że mamy USB<>RS232 po stronie komputera i jest
    > odseparowane toto od strony pacjenta przez sprzęg optyczny 6N137 na
    > RS232. Wygląda to tak, że mamy płytkę z FT232R, gniazdem USB,
    > przetwornicą TRACO i sprzęgami przykręconą do płytki czołowej i
    > kabelkiem idzie RS232 i zasilanie do "strony gorącej". Międzymordzie do
    > pacjenta (elektrody) są po drugiej stronie pudła.

    Tak, pisałeś wtedy (od razu zajrzałem do archiwum) jednak wtedy nie
    podałeś konkretnego transoptora ;)...
    Ale OK, choć nie wiem, czy Ciebie dobrze zrozumiałem:
    PC-USB-FT232-IZOLACJA-ELEKTRONIKA-PACJENT
    tak? Izolacja to Traco + 6N137...

    Jeśli tak - to chcę zrobić coś podobnego, tylko wrzucić to do
    urządzenia, z zachowaniem odstępów izolacyjnych... Część "gorąca" będzie
    w obudowie urządzenia, w dodatkowej obudowie plastikowej i z odstępami
    zapewniającymi podwójny środek ochrony. A część za izolacją będzie już
    wprost połączona z obudową...

    > A tak w sumie, to robimy tutaj z igły widły. Opis sprzętu, który
    > naprawiałem koleżankom z University of Ontario w KSC (wibrator szlag
    > trafił). Składało się m.in. z komputera (własna konstrukcja, straszna
    > prowizorka), wzmacniacza 40dB (prawdziwy RolsRojs: Bruel & Kjaer) i
    > wibratora elektromagnetycznego (praktycznie głośnik bez membrany)
    > przykręconego do metalowej wanny. W wannie solanka, w której astronauci
    > trzymają nogi. Ani wzmacniacz, ani komputer nie miały dopuszczenia
    > medycznego. Wanna nie była nawet uziemiona. I to by było na tyle z FCC,
> [...]

    Astronauci ;)... słyszałeś kiedyś o czymś takim, żeby sprzęt kosmiczny
    UZIEMIAĆ??!! :P... byłoby to ciężkie do wykonania ;D...
    A tak na serio - urządzenie, które robię, jest bezpieczne tak, jak każde
    inne. Zasilane przez zasilacz PCta, miliony ludzi na całym świecie ufa
    takim zasilaczom ;)... no ale wymogi są, badania przejść musi, więc
    kombinuję co tu dać :)...

    Konop