    From: ALGI <a...@N...o2.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Trasa Warszawa-Jastarnia - rozważania teoretyczne
    Date: Sun, 4 Apr 2010 19:47:12 +0200

    Dnia Sun, 04 Apr 2010 17:31:44 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Patrząc na Google Maps domyślam się że ta trasa zakłada odbicie z DK10
    > na przełaj do Grudziądza.

    Tak, dokładnie lecimy "na przełaj".

    > To nie jest dobra droga - może kilometrów jest mniej, ale tam ciężko
    > wyprzedzać, duży ruch ciężarówkowo-rowerowo-traktorowy, kiepska droga,
    > wieś za wsią itd.

    Acha - to ważna informacja.
    Kolega jechał w zeszłym roku tam Focusem i nie narzekał. Drugi kolega BMW
    M3 już narzekał na jakość drogi (ale też gdzieś się pogubił więc może miał
    na mysli jakies boczne).

    Natomiast ta sytuacja na pewno się zmieni na gorsze po obecnej zimie.
    Jak zawsze po zimie dziur jest więcej, ale po tej nawet moja droga do pracy
    w okolicach Warszawy, zamieniła się w zawody w "slalom gigant nie urwij
    koła" ;-)

    > Ja wolę pojechać dalej DK10 do obwodnicy Torunia i stamtąd wyjechać od
    > razu na DK1 kawałkiem obwodnicy.

    Co rozumiesz przez obwodnicę Torunia. Patrzę na mapę i obwodnica leci
    południem.
    Jak jedziesz od Lubicz Dolny dalej?
    (jest droga 552 przez Grębocin, Popowo Toruńskie na Łysomice ale to chyba
    nei obwodnica - chyba że po prostu mapa Targeo jest stara...)

    > Google Maps mówi że DK7 to 435km/6h45m, DK10/1 przez Wąbrzeźno
    > 429km/6h31m, a DK10/10 tak jak pisałem 451km/6h17m.

    Aha - przez Wąbrzeźno
    Ja myślałem że przez Grudziądz to odbicie z DK10 już w Sierpc na
    Rypin/Brodnica.....

    > I ja tak właśnie jeżdżę z trójmiasta do Warszawy i sobie chwalę.
    > Ruch na DK10 jest dużo mniejszy niż na DK7, a na DK1 zaraz wjeżdżasz na
    > autostradę.

    Dla porównania z wcześniejszymi cyferkami co podałem - czas z Naviexperta
    dla trasy przez A1 ale z punktem pośrednim tuż przed Toruniem (aby wymusić
    jazdę DK10) wynosi 5g 33 m a dystans 450km.

    Ale widzę z Naviexpert ominął jakiś remont na drodze 552 gdzie chyba węzeł
    jakiś robią [opis to: Remont Toruń S10/Dk10/DW552 / Droga zamknięta:
    Grębocin, Lubicka ]
    Prowadzi północą przez Jedwabno/Rogówko

    Z tego co widzę targeo też ten odcinek omija jakbym nie chciał wymusić ;-)

    Twoja wersja ma zaletę że omija Grudziądz, gdzie trzeba wjechać do miasta.
    Jednakże jak patrzę to w Grudziądzu ew. warto zrobić ten jeden postój, coś
    zjeść i zatankować.
    A zazwyczaj mam tak że jak cały rok do McDonalda nie chodzę, tak przy
    wyjeździe na wakację "zaliczam" 2x tego psa z budą i łańcuchem w kotlecie
    ;-). Na DK7 to w okolicach Ostródy, tutaj w Grudziądzu, ew. Twoją trasą
    trzeba by gdzieś w Toruniu ;) - Chyba że jest gdzieś na trasie przed
    wjazdem na A1, to tym lepiej ;-)

    > Jadąc DK7 musisz się przebić przez Gdańsk, a jak wjedziesz w Grudziądzu
    > na autostradę, to całe trójmiasto objeżdżasz bokiem.

    Tutaj zawsze odbijam wcześniej przez Pruszcz Gdański.
    Kolega jechał w zeszłym roku 2 tygodnie wcześniej na urlop niż ja i zdał mi
    relację gdzie w okolicach Trójmiasta stracił godzinę na odcinku kilku km.

    Potwierdziło się w to w trasie wyznaczanej przez Naviexperta przez Pruszcz
    Gdański (+ małe myki uliczkami w okolicach Redy gdzie też był korek).

    Tak czy siak - Twój post wnosi alternatywę do trasy autostradowej, a raczej
    alternatywę dojazdu do autostrady.

    I teraz którędy szybciej i taniej? Różnice km nie są jakieś straszne, czas
    dojazdu w przypadku DK7 może się zwiększyć, a jak na to wszystko nałoży się
    spalanie/koszt przejazdu ale w przypadku A1 także dodatkowe 17,50?
    Stres kierowcy, że tak to ujmę, zakładam jednak na DK7 większy niż na A1,
    natomiast nie wiem jak wygląda DK10 - ale skoro piszesz że mniejszy ruch to
    zakładam że lepiej niż DK7.

    Wygląda na to że wszystko, oprócz czynnika ekonomicznego w sensie opłaty,
    przemawia wersją A1. A jeżeli ruch byłby płynny (w końcu z samego rana
    jedziemy DK10 a potem w dzien już jak ruch się zwiększy to A1) to może
    różnica w spalaniu pokryje nawet ten koszt opłaty za A1, a zawsze to
    przyjemniej, szybciej i co ważne, bez dziur ;-)..

    Pomijam tutaj ewentualne krotki już za Trójmiastem jak się skończy
    obwodnica bo to jest akurat odcinek wspólny i niezależnie od wybranego
    wariantu, i tak nas dotyczy.