  • 11. Data: 2017-02-01 20:59:02
    Temat: Re: Trochę informacji o rejestracji kart SIM
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Animka napisał(a) w wiadomości: <58922d7b$0$5159$65785112@news.neostrada.pl>...

    >Nie zamierzam zmieniać tego co mam. Do Czech po kartę jechać specjalnie
    >to chyba nikomu by się nie chciało.

    Handlarzowi by się chciało. Można też kupić przez internet.
    Zresztą terroryści-samobójcy nie potrzebują - mogą użyć zarejestrowanej,
    nawet na siebie.
    Rejestracja niczemu nie zapobiegnie, bo jeśli tak to oznaczałoby jescze
    większą inwigilację. I tak mamy rekord świata w zapytaniach o bilingi
    w porównaniu z wielkością populacji. To są już "badania przesiewowe".
    Co najwyżej po fakcie nieco łatwiej ustalić ew. pomocników, którzy
    już będą na tamtym świecie. Albo na tym, tyle, że daleko...

    Arek

  • 12. Data: 2017-02-01 21:00:16
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2017-01-31 o 00:17, Animka pisze:
    > http://serwisy.gazetaprawna.pl/telekomunikacja/artyk
    uly/1015019,rejestracja-kart-sim-1-lutego-orange-plu
    s-play-t-mobile.html

> [...]
    > na siebie. Jak wskazuje Fundacja w uzasadnieniu do ustawy
    > antyterrorystycznej napisano, że rejestracja kart pomoże w identyfikacji
    > właścicieli telefonów związanych z działalnością przestępczą, zwłaszcza
    > w kontekście fałszywych alarmów bombowych. Jednak nie będzie to
    > rozwiązanie skuteczne w 100 proc. bo kartę można sprzedać, a nie ma
    > obowiązku jej przerejestrowywania. Zanim służby trafią do realnego
    > posiadacza karty, minie trochę czasu. Jeśli przestępca będzie chciał
    > zmylić śledczych, zadba o odpowiednią liczbę pośredników.

    IMO efekt bedzie odwrotny. Dowcipnisiów łapali w 5 minut bo debile nie
    wiedzieli, ze siec GSM zapisuje każdoroazowo IMEI. Co oznacza, ze jak
    telefon był używany przed "akcją" na innym SIMie, był dziecinnie prosty
    do namierzenia.
    Od pojutrza każdy dowcipniś wie ze bedzie się musiał bardziej postarać.

    --
    @foe_pl

  • 13. Data: 2017-02-01 23:29:31
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "the_foe"

[...]
    ---
    Telefony też trzeba rejestrować <rotfl>

  • 14. Data: 2017-02-02 08:21:38
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    s.atman.pl
    *the_foe* napisał(-a):

> [...]
    > prosty do namierzenia.
    > Od pojutrza każdy dowcipniś wie ze bedzie się musiał bardziej

    Jak zdjąłem simlocka ze starego telefonu to IMEI się "przebił" na
    piętnaście zer :D
    W wtorek byłem zarejstrować kartę:
    "Dzień dobry, jestem terrorystą i chciałem zrejestrować kartę SIM żeby
    minister Błaszczak wiedział że to ja przez telefon trukam o bombach"
    Wydzieloną wyłącznie do rejestracji śliczną blondi wprawiłem w świetny
    nastrój. Domyślam się, że samą rejestracją, bo chyba nie tym że jestem
    terrorystą-idiotą wystawiającym się w tak durny sposób.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 15. Data: 2017-02-02 17:25:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Big Jack" napisał w wiadomości grup
    W wiadomości*the_foe* napisał(-a):
> [...]

    Ale o tym juz nawet gimnazjalisci wiedza

    Albo tak sie bedzie staral, ze o imei zapomni :-)

    >Jak zdjąłem simlocka ze starego telefonu to IMEI się "przebił" na
    >piętnaście zer :D

    Z tym, ze w pewnym momencie zrobilo to sie trudniejsze, przynajmniej
    na niektorych telefonach.

    J.

  • 16. Data: 2017-02-02 17:45:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Animka" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    >tego, że służby chcą mieć większą kontrolę. Obowiązkowa rejestracja
    >kart prepaid ułatwi kontrolowanie obywateli -

    Ta a propos - co teraz zrobia dziennikarze ?

    Duzo informacji pewnie mieli nieoficjalnie, a teraz taki drugoplanowy
    polityk czy urzednik moze miec opory przed kontaktem.

    Jakas wspolna firma, z tysiacami numerow, w tym i dla "tajnych
    wspolpracownikow" ? :-)

    J.

  • 17. Data: 2017-02-05 11:43:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 2 Feb 2017 17:45:20 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ta a propos - co teraz zrobia dziennikarze ?

    Kupi sim na alkegro już zarejstrowany. Albo w c
    Czechach.

    --
    Marek

  • 18. Data: 2017-02-05 21:13:30
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-02-05 o 11:43, Marek pisze:

    > Kupi sim na alkegro już zarejstrowany. Albo w c
    > Czechach.

    Gdzie będzie kupował doładowanie co m-c?

    --
    animka

  • 19. Data: 2017-02-05 22:48:05
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-01-31 o 17:29, z pisze:
    > Wyrażam zgodę na:
    > - prowadzenie przez P4 lub na jej zlecenie marketingu bezpośredniego z
    > wykorzystaniem telefonu.
    > - przetwarzanie danych transmisyjnych dla celów marketingu usług
    > telekomunikacyjnych
    > - prowadzenie marketingu bezpośredniego dotyczącego P4 za pomocą środków
    > komunikacji elektronicznej przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń
    > końcowych i automatycznych systemów wywołujących.

    Podobne a nawet dalej idące były zgody w Plusie, gdy się chciało
    rejestrować przez kuriera. Dawali rok ważności konta i inne takie.

    Dlatego zarejestrowałem w salonie.
    A tu niespodzianka, nazajutrz przychodzi SMS, że mogę odmówić zgody na
    powyższe. A przecież na nic zgody nie wyrażałem. No to wysyłam darmowe
    SMS-y o jakiejś tam treści aby wypisać się z czego do czego się nie
    zapisywałem.
    Na każdą punkt osobny SMS. Były cztery. Po chwili przychodzą następne
    SMS-y aby potwierdzić złożona rezygnację. No to KOPIUJ WKLEJ i wysyłam
    dalej te rezygnacje.
    Osiem SMS-ów aby się wypisać. Pewnie nie każdemu się chciało i tak
    powiększają swoje bazy.

    Inny telefon w tej samej sieci już bez taki ceregieli zarejestrował się.
    Rożnica była tylko taka, że ten rejestrowałem podając numer SIM, a
    poprzedni SMS-em.

    Robert

  • 20. Data: 2017-02-06 10:36:50
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Robert Wańkowski"

> [...]

    dalej te rezygnacje.
    Osiem SMS-ów aby się wypisać. Pewnie nie każdemu się chciało i tak
    Przy czym przynajmniej części tych zgód nie można domniemywać więc albo się
    na nie jednak w tym salonie zgodziłeś albo oni źle domniemują.