  • 21. Data: 2015-11-24 23:35:24
    Temat: Re: Tryb XP na Windows 10?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-11-24 o 21:30, (c)RaSz pisze:
> [...]
    > : do tych wirtualek z XP Mode.
    > :
    >

    > Przypinam się do tematu, choć mam problem nieco inny. Od niedawna się
    > przesiadłem z Win XP na siódemkę (Professional), na nowej maszynie (no, prawie,
    > bo to z "second hand") kompie na intelowskim Q8300. Póki co o 10-ce nie myślę,
    > a jeszcze z tą 7-ką słabo sobie radzę, więc muszę spytać starych wyjadaczy:
    >
    > Czy w niej "wirtualizacja XP" jest tym samym, co "uruchomienie danego programu w
    > trybie zgodności z XP"? Bo próbuję zainstalować na 7 program, który mi pod

    Zupełnie co innego.

    "Wirtualizacja XP" to dodatkowy cały emulowany Windows XP, z dostępem
    m.in. do kart sieciowych (brigge, NAT, itd), do kart dźwiękowych, do
    portów USB hosta (czyli Windows 7), do CD oraz do wspólnego (XP & Win7)
    schowka . Czyli masz dwa systemy operacyjne, z których możesz korzystać
    równocześnie - ale z pewnymi wyjątkami: np. pendrive jest brany na
    wyłączność.

> [...]
    > kompie, zapuszczam i... kicha! Wyskakuje mi komunikat o błędzie, mniej więcej
    > taki, że program wymaga wersji O-eSu takiej, jak powyżej wymieniłem. Nie wiem
    > nawet, czy to komunikat instalatora, czy tej 7-ki...
    >
    > Hm, zgaduję, że jednak czymś mocno odmiennym jest uruchamianie programu, a co
    > insze, gdy się cosik instaluje, i podczas tego dokonywane są różne wpisy w
    > rejestrze. Jeśli "tryb zgodności" jest nie-do-końca zgodny, to czy jest jeszcze
    > jakaś inna możliwość, aby jednak tego Bridge uruchomić? Dodam, że o
    > wirtualizacji jeszcze nie wiem nic, więc chętnie wy-czytam "co wiedzieć

    Czy masz Win7 x64?
    Jeśli nie, to szybko (zanim zainstalujesz inne aplikacje) przeinstaluj -
    nie będziesz miał kłopotów z brakiem pamięci - oczywiście po ewentualnej
    rozbudowie tejże do 8 lub więcej GB.
    Numer seryjny Windowsa jest wspólny dla 32 i 64 bitów.

    Ad meritum:
    Musisz zainstalować WindowsXPMode.

    Są to 2 plliki: instalacja środowiska VirtualPC i instalacja samego
    obrazu Windows XP.

    Zobacz tu:
    http://windows.microsoft.com/pl-pl/windows7/install-
    and-use-windows-xp-mode-in-windows-7

    W maszynie wirtualnej możesz też później instalować sporo innych
    systemów operacyjnych, począwszy od DOS-a 2.x, przez Dos-a wyższego i
    Windows 3.x, Win 9x itd, różne linuksy, OS/2, itd.

    Aby działały porty, musisz doinstalować (po uruchomieniu maszyny
    wirtualnej) dodatki gościa / funkcje integracji / Guest additions czy
    jakoś tak. Ale są one dostępne tylko dla WinXP i niektórych linuksów.
    Przy innych systemach trzeba kombinować.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 22. Data: 2015-12-01 02:38:20
    Od: eRrare <b...@p...onet.pl>

    W dniu wtorek, 24 listopada 2015 23:35:24 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    > schowka . Czyli masz dwa systemy operacyjne, z których możesz korzystać
    > równocześnie - ale z pewnymi wyjątkami: np. pendrive jest brany na

    Na wyłączność? A co decyduje, przez który OS?

    > Musisz zainstalować WindowsXPMode.
    >
    > Są to 2 plliki: instalacja środowiska VirtualPC

    A czy ten Microsoftowy VirtualPC nie może być zastąpiony przez:
    Oracle VM VirtualBox ?
    Bo to drugie środowisk mam już założone, służy do liczenia na platformie
    BOINC. A jeśli to "nie to samo" -- to zachodzi kwestia taka: czy te dwie
    virtualki się nie pogryzą?

    > i instalacja samego
    > obrazu Windows XP.

    Z innych postów zgaduję, że ów wirtualny XP-system jest legalny o tyle,
    o ile legalna jest moja "siódemka"? (Jest!) Czyli że dostaję go
    "w ramach" 7-ki?

    > W maszynie wirtualnej możesz też później instalować sporo innych
    > systemów operacyjnych, począwszy od DOS-a 2.x, przez Dos-a wyższego i
    > Windows 3.x, Win 9x itd, różne linuksy, OS/2, itd.

    A czy jest dla tej "maszyny" też i wirtualny Android
    (ten sam, co w smartfonach)?

    > --
    > Pozdrawiam.
    >
    > Adam

    Dzięki Adamie!

  • 23. Data: 2015-12-02 21:20:24
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-12-01 o 02:38, eRrare pisze:

    > Na wyłączność? A co decyduje, przez który OS?

    Jeśli "dołączysz" urządzenie USB do wirtualki, to jest ono niewidoczne
    dla hosta.

    > A czy ten Microsoftowy VirtualPC nie może być zastąpiony przez:
    > Oracle VM VirtualBox ?

    Może być.
    Wtedy obraz WinXP podłączasz do VirtPC

    > Bo to drugie środowisk mam już założone, służy do liczenia na platformie
    > BOINC. A jeśli to "nie to samo" -- to zachodzi kwestia taka: czy te dwie
    > virtualki się nie pogryzą?

    Nie gryzą się. Tylko tworzą Ci ewentualnie trochę swoich połączeń
    sieciowych - czasami robi się bałagan.

    > Z innych postów zgaduję, że ów wirtualny XP-system jest legalny o tyle,
    > o ile legalna jest moja "siódemka"? (Jest!) Czyli że dostaję go
    > "w ramach" 7-ki?

    Tak jest.

    > A czy jest dla tej "maszyny" też i wirtualny Android
    > (ten sam, co w smartfonach)?

    "Maszyna" emuluje Ci hardware - nie software. Więc masz "udawany" PeCet
    z prockiem typu x86 czy x64. Co na nim da się postawić, to powinno pójść
    - ale z pewnymi ograniczeniami dotyczącymi sterowników do peryferiów.

    Są też emulatory (nie wirtualizacja) udające np. Z80 czy ichniego Commodore.

    Są emulatory Androida pod Windows.

    Są też przeportowane Androidy na x86, instalowane jak linuks.

    Natomiast smartfony to inna zwierzę - i architektura, i porty I/O, i
    obsługa pamięci. Nie wiem, czy są emulatory telefonów czy tabletów pod PC.

    Z obsługą Androida na typowym PC jest problem: interfejs Andka jest
    przystosowany do obsługi wielodotyku - czyli np. palcami "szczypiąc"
    ekran zwiększamy/zmniejszamy coś. Myszką tego zrobić się nie da.
    Wielodotykowe monitory do PC czy laptopów dopiero się zaczynają
    pojawiać. No, z pewnymi wyjątkami - np. Elo robi je od wielu lat, tyle,
    że ich cena jest nie dla zwykłego śmiertelnika.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 24. Data: 2015-12-02 21:51:48
    Od: Robert Winkler <n...@n...org>

    > Są emulatory Androida pod Windows.
    >
    > Są też przeportowane Androidy na x86, instalowane jak linuks.

    Jest też Andyroid.
    Nakładka na VirtualBox'a ze specjalnie przygotowanym androidem,
    odpalany w okienku, ale udający tablet.

    > Natomiast smartfony to inna zwierzę - i architektura, i porty I/O, i
    > obsługa pamięci. Nie wiem, czy są emulatory telefonów czy tabletów pod PC.

    Zwykle środowiska developerskie posiadają tego typu emulatory.

    Na pewno Visual Studio z Microsoftu posiada tego typu narzędzia
    obsługujące Windows Phona i od niedawna też Androida.
    Tyle, że używa do tego wbudowany w Windows 8 i 10
    mechanizm wirtualizacji, czyli Hyper-V.

    Android Studio nie ma takiego ograniczenia
    i tam wirtualny telefon powinien działać też na Windows 7.

    --
    Robert

  • 25. Data: 2015-12-04 23:46:56
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-12-02 o 21:51, Robert Winkler pisze:

    > Jest też Andyroid.
    > (...)

    Dzięki :)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 26. Data: 2017-04-21 17:57:51
    Od: w...@g...com

    W dniu poniedziałek, 16 listopada 2015 10:51:05 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
    > Jeżeli nie ta grupa, to gdzie pisać?
    > Pytanko mam takie: czy w Win10 jest tryb XP?
    > Mam program Corela, który działa tylko w Windows XP i liczę na to, że
    > gdy zmienię obecnie używaną siódemkę na 10, to będę mógł go używać.
    > Jacek

    Ok, ale można!
    Ale trzeba wejść w ustawienia zgodności programu.
    PO: file:///C:/Users/Wojtek/Desktop/Wycinek.bmp

  • 27. Data: 2018-04-14 22:44:33
    Od: a...@g...com

> [...]
    > Mam program Corela, który działa tylko w Windows XP i liczę na to, że
    > gdy zmienię obecnie używaną siódemkę na 10, to będę mógł go używać.
    o nie!

  • 28. Data: 2022-05-06 08:54:59
    Od: Tablet Maliszczak <t...@g...com>

    sobota, 14 kwietnia 2018 o 22:44:35 UTC+2 a...@g...com napisał(a):
    > o nie!
    takkkk

  • 29. Data: 2022-05-13 08:37:04
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Zawsze mozesz zainstalowac VirtualBox w 10-tce i w nim zainstalowac XP czy
    co tam potrzebujesz.

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com