eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaTrzecia posba o pomoc w skonstruowaniu nadajnika i odbiornika bardzo krotkich impulsow swietlnych. › Re: Trzecia posba o pomoc w skonstruowaniu nadajnika i odbiornika bardzo krotkich impulsow swietlnych.
  • Data: 2016-05-23 20:08:09
    Temat: Re: Trzecia posba o pomoc w skonstruowaniu nadajnika i odbiornika bardzo krotkich impulsow swietlnych.
    Od: "PcmOl" <...@...com> szukaj wiadomości tego autora

    >.Tu jest data sheet: http://www.onsemi.com/pub_link/Collateral/MC10198-D.
    PDF
    > Ale przykladow aplikacji nie udało mi się znaleźć.
    >Obciazeniem ma być "zwykla" dioda laserowa o mocy rzedu kilku mW od
    >zwyklego "pointera". Mam takich kikanascie, no problem. Gorzej będzie z
    > dobraniem fotodiody gdyż szybkie diody PIN, wymagają czasem
    > kilkunastowoltowego "biasu" co może być malym utrudnieniem, no bo trzeba jakos
    > to napiecie stworzyć. Ale być może sa jakies nowsze nie wymagające tego.

    Zwykłej diody laserowej nie da się tak po prostu modulować zerojedynkowo z
    predkościami rzędu setek MHz.
    Być może, dałoby się modulowac moc, ale akcja laserowa musi przebiegać ciągle.
    Problemem jest konstrukcja dostatecznie szybkiego modulatora-stabilizatora
    prądu, bo LD bardzo nie lubią przeciążenia.
    Nie wiem jak czuły miałby być odbiornik, ale konstrukcja wzmacniacza wejsciowego
    (transimpedancja) dla prędkości tego rzędu, to nie jest bułka z masłem.
    Przy tym nawet kilkusetwoltowy bias diody lawinowej jest zadaneim trywialnym.