  • 11. Data: 2011-08-16 14:30:21
    Temat: Re: Tuner DVB-C i kablówka
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Moim problemem jest to że odbieram tylko 5 programów na
    > częstotliwości 346MHz.

    A tak na marginesie to znalazłem jeszcze jedną ciekawostkę
    :-). Jakim cudem oni retransmitują kanał analogowy i
    multiplex jednocześnie na tym samym kanale? ;-))).
    TVN Turbo - 343,25 Mhz
    QAM-TV5 - 346 MHz

    :-)

  • 12. Data: 2011-08-16 14:34:06
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

> [...]
    > :-). Jakim cudem oni retransmitują kanał analogowy i
    > multiplex jednocześnie na tym samym kanale? ;-))).

    Sorry, dopiero zauważyłem że to dwie różne sieci :-).

  • 13. Data: 2011-08-16 16:09:54
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    > Jakoś dziwnie mi to wygląda szczerze mówiąc. Za wielkim
    > znawcą sposobów modulacji to nie jestem, ale jak szukałem
    > sprzętu do swojej stacji to nie widziałem żadnego, który by
    > transmitował DVB-C w paśmie DVB-T :-). Ale może są takie...
    Tylko jak im to udowodnić że nadają w DVB-T?
    A w DVB-T też sie ustawia QAM i symbol rate?
    Czyżby nic innego mi nie pozostawało jak sprawdzić z kartą DVB-T?

    Zauważyłem jeszcze że w programie ProgDVB na częstotliwości 346 MHz
    (na niej odbieram 5 programów) pokazuje mi 80% sygnału i 60% jakość sygnału.
    Natomiast na częstotliwościach pozostałych podanych przez kablówkę
    poziom sygnału pojawia się i znika. Tak jakby sygnał na tych częstotliwościach
    był słaby. Sprawdzę jeszcze na krótszym kablu i dam znać co i jak.

  • 14. Data: 2011-08-16 17:51:15
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    Pragnę wszystkim zakomunikować że po skróceniu kabla programy ruszyły,
    po prostu sygnał jest mocniejszy i wszystko hula.
    Czyli jednak w tej kablówce nie kłamią i nadają w DVB-C. I ta
    kablówka działa z kartą CableStar HD2 firmy Technisat.
    Tak informuję jakby ktoś w przyszłości miał podobny problem.

    Pozdrówka
    Robert

  • 15. Data: 2011-08-17 07:07:23
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Pragnę wszystkim zakomunikować że po skróceniu kabla
    > programy ruszyły,
    > po prostu sygnał jest mocniejszy i wszystko hula.

    A jakim Ty kablem podłączyłeś tę kartę? Bo jeśli jego
    skrócenie pomogło (a zakładam że raczej dużo go nie
    skróciłeś) to jest prawdopodobne że nie był to kabel 75 Ohm
    :-).

    > Czyli jednak w tej kablówce nie kłamią i nadają w DVB-C.

    To tylko się cieszyć :-)

  • 16. Data: 2011-08-17 07:48:44
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > skrócenie pomogło (a zakładam że raczej dużo go nie
    > skróciłeś) to jest prawdopodobne że nie był to kabel 75 Ohm

    No skróciłem o jakieś 15 metrów. To był dołożony kabel przeze mnie,
    ma bardzo cienką żyłę w środku. Ale nie wiem czy powodem
    tłumienia częstotliwości nie jest rozgałęziacz. Bo z kablówki
    mam rozdzielone na 3 telewizory. Po prostu wpiąłem się bezpośrednio
    do gniazdka z kablówki, pomijając ten długi kabel i rozgałęziacz.
    To jaki prawidłowy powinien być rozdzielacz do kablówki? Najlepiej
    jakby rozdzielał jeszcze na 3.

    Robert

  • 17. Data: 2011-08-17 07:58:23
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > No skróciłem o jakieś 15 metrów. To był dołożony kabel
    > przeze mnie,
    > ma bardzo cienką żyłę w środku.

    Jak ma bardzo cienką żyłkę to tłumić może nawet 30 dB/100 m
    :-).

    > Ale nie wiem czy powodem
    > tłumienia częstotliwości nie jest rozgałęziacz. Bo z
    > kablówki
    > mam rozdzielone na 3 telewizory.

    Znam "rozgałęźniki", które mają w środku.... tylko zlutowane
    wyjścia (czasem przez rezystory) :-). Jeśli to taki twór to
    w połączeniu z tym kabelkiem faktycznie mogło być
    nieciekawie :-)

    > Po prostu wpiąłem się bezpośrednio
    > do gniazdka z kablówki, pomijając ten długi kabel i
    > rozgałęziacz.

    Trzeba było od tego zacząć :-)

    > To jaki prawidłowy powinien być rozdzielacz do kablówki?
    > Najlepiej
    > jakby rozdzielał jeszcze na 3.

    Normalny rozgałęźnik, pełno ich na allegro nawet. Koszt to
    kilkanaście złotych.

  • 18. Data: 2011-08-17 08:18:15
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2011-08-17 09:48, Robert pisze:
    > do gniazdka z kablówki, pomijając ten długi kabel i rozgałęziacz.
    > To jaki prawidłowy powinien być rozdzielacz do kablówki? Najlepiej
    > jakby rozdzielał jeszcze na 3.

    np. :
    http://allegro.pl/rozgaleznik-sygnalu-tv-naziemnej-a
    xing-bve-30-01-i1758415385.html

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.4 - power of linux

  • 19. Data: 2011-08-17 08:51:06
    Od: r...@p...onet.pl

    > np. :

    http://allegro.pl/rozgaleznik-sygnalu-tv-naziemnej-a
    xing-bve-30-01-i1758415385.html

    A takie coś będzie dobre?
    http://www.dipol.com.pl/rozgaleznik_tv_trojdrozny_r-
    3_signal_R60103.htm

    Mam jeszcze jeden mały problem, bo po podłączeniu kabla z kablówki do karty
    telewizyjnej w komputerze trochę miga monitor LCD, co może być tego przyczyną?
    Może to miganie nie jest jakieś drastyczne ale zauważalne.

    Robert

  • 20. Data: 2011-08-17 10:23:50
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2011-08-17 10:51, r...@p...onet.pl pisze:
    > A takie coś będzie dobre?
    > http://www.dipol.com.pl/rozgaleznik_tv_trojdrozny_r-
    3_signal_R60103.htm

    tak, to prawie taki sam.

    > Mam jeszcze jeden mały problem, bo po podłączeniu kabla z kablówki do karty
    > telewizyjnej w komputerze trochę miga monitor LCD, co może być tego przyczyną?
    > Może to miganie nie jest jakieś drastyczne ale zauważalne.

    zastosuj izolator.
    http://www.dipol.com.pl/izolator,search-4344

    --
    pozdrawiam. pawell32