  • Data: 2016-02-09 21:58:29
    Temat: Re: Tuner fm old school
    Od: Andrzej <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-02-09 o 19:21, PeJot pisze:
    > Czołem. Ciągnąc temat oldscholowego tunera FM, czy przy głowicy
    > strojonej napięciem da się dziś łatwo zrealizować odczyt częstotliwości
    > ? Czy te układy, np. AY5-8012, w związku z rozpowszechnieniem syntezy
    > całkowicie wyginęły ?

    Teraz robi się (jak wszystko) na mikrokontrolerach. Częstościomierz na
    8-bitowym PiCu chodzi do ok. 80MHz, AVRy gdzieś prawie do 1/2
    częstotliwości zastosowanego kwarcu, czyli jakieś 10MHz. Masz mnóstwo
    projektów w sieci. Dajesz dzielnik na wejściu i masz. Oprogramowanie
    jakie lubisz od asemblerów po Basic.