  • 11. Data: 2022-10-12 11:41:24
    Temat: Re: Turbina wiatrowa ~2kW 3f 230V
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 12.10.2022 o 10:41, Andrzej W. pisze:

    > Czy ja dobrze widzę na tym filmiku dwie prądnice rowerowe czy to jakaś
    > bardziej zaawansowana konstrukcja?
    > Bo z dynamopiasty to raczej więcej niż 30W to nie wyciągniesz.

    Źle widzisz. To są 2 silniki BLDC (obecnie BIONX II generacja).
    Takie:
    https://bikel.pl/wp-content/uploads/2020/02/2017-04-
    15-15.13.51-scaled.jpg

    Tutaj masz filmik jak to wygląda w środku:
    https://youtu.be/VSLO1MRweHI
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 12. Data: 2022-10-12 11:50:56
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Na jakiej zasadzie ten STOP przy za silnym wietrze działa?

    Jest tam kontrola prądu i napięcia, która przy ustawionych wcześniej
    parametrach zwiera wszystkie 3 fazy na 2 kołach co powoduje duże
    obciążenie i działa to jak hamulec elektromagnetyczny, który zwalnia się
    po 20 sekundach. Średnio wypada to przy ok 400rpm ale drut jest tam tak
    gruby, że nawet nie jest to ciepłe w momencie hamowania. Jak dotąd
    sprawdza się w 100%.

    Wiatrak jest mocno przewymiarowany w sensie, że używam tylko max 150W bo
    nie mogę większego prądu wepchnąć w akumulatory a generatory/silniki
    mają znacznie większą moc...co przekłada się również jako skuteczny
    hamulec.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 13. Data: 2022-10-14 17:58:55
    Od: M M <m...@g...com>

    środa, 12 października 2022 o 11:39:27 UTC+2 Andrzej W. napisał(a):
    > Dobrze rozumiem, że z turbiny wiatrowej chcesz mieć 3 kW?

    Mniej - podawane 2 kW przy 16 m/s, średnica 2,4 m - myślicie że realnie osiągalne czy
    raczej naciągane?
    Oferta sprzed roku - https://archiwum.allegro.pl/oferta/elektrownia-wiatr
    owa-2kw-2-4m-230v-do-prosument-i11226386250.html
    Wcześniej były nawet tańsze, niestety obecnie niedostępne - zastanawiam się dlaczego
    i gdzie szukać czegoś podobnego.
    Obecnie dostępne generatory na 24-48V wymagają grubych przewodów i mocno dociskanych
    szczotek do pierścieni ślizgowych (przewymiarowanych by przez 1% czasu wytrzymać
    kilkadziesiąt A).
    No i po co komplikować, dawać jakieś przetwornice itp. jak mogłoby być po prostu
    więcej zwojów cieńszym drutem, tylko potrzebna lepsza izolacja.
    Moc 3 kW mają grzałki przy zasilaniu z sieci, wiadomo że przy niższym napięciu będzie
    mniej (z kwadratem), ale to ma w nocy trochę dogrzać jak wieje a w dzień (godz. 13-16
    taniej z sieci + produkcja PV) dokończyć do 65 stopni i wybić legionelle.
    Inny pomysł na (też przybliżone, ale płynne a nie skokowe) dopasowanie obciążenia -
    szeregowe kondensatory między prądnicę a grzałki, wykorzystując zmienność
    częstotliwości proporcjonalnie do napięcia.
    Nie symulowałem dokładniej, ale praktyczne wartości pojemności powinny wychodzić z
    zakresu "kondensatorów silnikowych" (kilkadziesiąt uF). Czy takiej prądnicy bardzo
    szkodzi moc bierna pojemnościowa?

    > Jeśli sprzedawca pisze Ci o turbinie 2 kW to w celu uniknięcia
    > rozczarowania podziel sobie to przez 8-10 i wtedy rozważaj przydatność
    > rozwiązania.

    Prędkość wiatru w 3 potędze więc zgadza się, przy 8 m/s powinno być 250 W (= 1/8 tego
    co przy 16 m/s).

  • 14. Data: 2022-10-14 21:46:45
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 14.10.2022 o 17:58, M M pisze:
    > Mniej - podawane 2 kW przy 16 m/s, średnica 2,4 m - myślicie że realnie osiągalne
    czy raczej naciągane?

    Masz wykres w tej aukcji i wygląda on całkiem realnie, 400-500W przy
    średnim wietrze.

    https://a.allegroimg.com/s1024/0cda6e/edd30a144fb48d
    6eb8bbb49b318b

    Czemu facet tego już nie sprzedaje?
    Przyjrzyj się temu "nawiedzonemu" do którego dałem Ci link, przyjrzyj
    się jaka firma się podpisała pod wiatrakiem do którego Ty dałeś link i
    główkuj.

    Gościu miał zapewne dość tej naszej chujni, gówna w którym się tu
    taplamy i żyje sobie spokojnie w Meksyku.
    Napisz do niego, albo wbij na livea na YT i się zapytaj, który
    wysokonapięciowy wiatrak z Chin by Ci polecił, gościu naprawdę jest
    otwarty na pomoc ludziom, choć trzeba przywyknąć do tej jego maniery
    prowadzenia rozmów.

    --
    AWa.

  • 15. Data: 2022-10-15 15:33:58
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 14.10.2022 21:46, Andrzej W. wrote:
    > Napisz do niego, albo wbij na livea na YT i się zapytaj, który
    > wysokonapięciowy wiatrak z Chin by Ci polecił

    Dopiero co chciał sprowadzać turbiny M5 - można sprawdzić na alli co to.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 16. Data: 2022-10-16 20:37:03
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]

    czy raczej naciągane?

    > Prędkość wiatru w 3 potędze więc zgadza się, przy 8 m/s powinno być 250 W (= 1/8

    Napiszę jeszcze raz. Sprawdź wiatr u siebie, najlepiej anemometrem albo
    tutaj https://www.windy.com/54.392/18.409?54.026,18.409,8 konto sobie
    stwórz, ustaw alarm na wiatr powyżej 8m/s i się przekonasz.

    Ja co prawda z wlkp ale od lipca miałem 3-4 dni wiatru ok 10m/s na
    poziomie 10m, reszta poniżej. Generalnie teraz nie potrzebuję wiatraka,
    bo jeszcze słońce operuje ale za miesiąc już będzie wymagany.

    Akurat teraz w niedzielę za tydzień ma coś powiać, więc testy przed zimą
    porobię i sprawdzę mechanikę, czy jest OK.

    W zeszłym roku wyszło mi na styk ale jak pisałem, nie potrzebuję
    wielkiej mocy. Gdybym miał kombinować <2kW czynnej, to tylko z dużym
    masztem (zezwolenia) bo dopiero powyżej 20m zaczyna coś dmuchać i to nie
    wszędzie.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>