eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaTypowe przyczyny nadmiernego grzania się układów pamięci i cpu? › Re: Typowe przyczyny nadmiernego grzania się układów pamięci i cpu?
  • Data: 2018-06-21 13:58:10
    Temat: Re: Typowe przyczyny nadmiernego grzania się układów pamięci i cpu?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    news:5b2b5c6e$0$594$65785112@news.neostrada.pl...

    > Niby nie ma, ale procek z natury moze chciec wystawic dwa impulsy RD.
    > tu RD nie ma, to moze inne ..

    > dasz rade podlaczyc sie pod te CS i inne linie ?
    > Ja bym obejrzal oscyloskopem/analiatorem czy jednak DRAM
    > nie jest aktywna w czasie czytania flasha.

    Podłączam się pod OE i CS0 flasha i widzę że flash jest wybrany
    do odczytu gdy są te stany konfliktowe. SDRAMu nie oglądałem
    pod względem DYCS0 ale widzę krótsze cykle odczytu gdy
    CS0 flasha jest nieaktywny, i wtedy nie ma kolizji więc SDRAM
    jest odczytywana poprawnie.

    > Albo po prostu skonfiguruj dobrze i moze problem zniknie :-)

    Owszem, po skonfigurowaniu cpu aby odczytywał flash
    w trybie 32-bitowym problem kolizji znika. D31 zaczyna
    wyglądać wtedy normalnie.

    Ja mam jednak problem taki, że płytki wracają uszkodzone na
    gwarancji a ja nie jestem do końca przekonany że to te kolizje
    powodują uszkodzenia. Bo sekcje zwłok na płytkach które miały
    scalaki w miarę sprawne (czyli nie parzyły i nie zwierały 3.3V)
    zwracały rezultat typu zwarta linia A10 w CPU lub stały poziom
    2V na wyjściu jednego pinu SDRAM - innymi słowy nie rozumiem
    jak walczący flash z cpu na szynach danych może procesorowi
    uszkodzić linię adresową A10 albo uszkodzić SDRAM które jest
    niewybrane DYCS0 w czasie tychże kolizji.
    Innymi słowy znalazłem coś, ale nie wiem czy jak naprawię to
    coś przełączając flash na poprawne 32-bity to czy problemy znikną.