    From: "Masterson" <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: UKE a mali operatorzy...
    Date: Thu, 28 Dec 2006 22:53:12 +0100

    > Co na to zrobią wszyscy pozostali, czyli wszyscy opowie, którzy mają swoje
    > sieci osiedlowe/miejskie (podobno 30 czy więcej % rynku): nic, internetu
    > po
    > tyle nie kupią żeby konkurować pasmem, sieci nie rozbudują, bo za co,
    > padlina
    > powolna?

    Nie sądze, że takowe sieci "padną" sam jestem użytkownikiem jednej z nich
    (może i nie jest to mała sieć, ale też nie należy do największych). Za cenę
    49 zł przy umowie na czas nieokreślony mam zapewniony transfer 4 Mbit/s, a
    ten i tak przekracza conajmniej 6 Mbit/s. Jest totransfer przeznaczony na
    WWW pocztę i FTP. Osobno idzie transfer na p2p gdzie mam też 4 Mbit/s, i tak
    samo jak w powyższym przypadku osiągam transfery wyższe. Upload na pozimie
    2 Mbit/s , na p2p mniej bo około 1 Mbit/s. W cenę wliczony zewnętrzny, stały
    adres IP. Co mam czego nie mają duziu dostawcy?
    - Serwer DC++, na którym mam transfery około 7 MB
    - Grę po sieci lokalnej (ktoś powie, że też można przez internet, w sumie ma
    rację, ale w niektore gry da się grać tylko po LAN'ie). Ktos powie: hamachi,
    wg mnie to nie jest najlepsze rozwiązanie gdyż czasami pingi potrafią zabić
    przyjemność z grania ;)
    - Admini sieci podchodzą do każdegoi klienta indywidualnie i rozwiązują
    każdy problem sumienie, a nie załątwiają wszystko "masowo", w związku czym
    wszystko trybi jak należy :D
    - W sieci wycięte są porty, przez które sieją się same śmieci (wiruchy,
    spyware, itp.), tepsa ostatnio coś tam zablokowała, ale to tylko na DSL (o
    ile się nie mylę)
    - Dobrze skolejkowany ruch na serwerze zapewnie mi komfortowe korzystanie z
    WWW, FTP, poczty, p2p, radia na raz bez obawy o to, że coś nagle zacznie się
    ciachać. Nie muszę do tego stosować NetLimitera, itp.