  • 1. Data: 2006-12-28 17:06:54
    Temat: UKE a mali operatorzy...
    Od: "Inny" <a...@p...onet.pl>

    W temacie informacji:

    http://www.uke.gov.pl/uke/
    index.jsp?place=Lead07&news_cat_id=168&news_id=1642&
    layout=3&page=text

    Jak widać TP będzie miała na swoich drutach konkurenchę bez limitów, w związku
    jest już pewne że oni też limity zniosą, bo ciężko im będzie konkurować z
    pasożytami, którzy swój upust od TP wykorzystują jako broń przeciwko
    właścicielowi drutów/systemów.
    Co na to zrobią wszyscy pozostali, czyli wszyscy opowie, którzy mają swoje
    sieci osiedlowe/miejskie (podobno 30 czy więcej % rynku): nic, internetu po
    tyle nie kupią żeby konkurować pasmem, sieci nie rozbudują, bo za co, padlina
    powolna?

    Fajna perspektywa regulowanego centralnie rynku dla kilku dużych...

    Netia już wysyła do klientów TP takie maile:

    Miło nam poinformować, że zmieniające się na korzyść Klientów prawo
    telekomunikacyjne umożliwiło w Państwa lokalizacji przełamanie dotychczasowego
    monopolu TP w dostępie do internetu. Dzięki temu możemy już teraz zaproponować
    na linii TP usługę internetową realizowaną przez firmę Netia. Usługa Net24 jest
    identyczna jak usługa Neostrada TP, lecz wydajniejsza oraz zdecydowanie tańsza.
    OFERTA DLA KLIENTÓW BIZNESOWYCH I KLIENTÓW INDYWIDUALNYCH
    USŁUGA ADSL - SZEROKOPASMOWY DOSTĘP DO INTERNETU
    26% TANIEJ niż w TP w UMOWIE NA 12 MIESIĘCY!
    1 zł przez pierwsze 2 miesiące
    1 zł aktywacja usługi

    NOWOŚĆ!
    USŁUGA ŚWIADCZONA NA ISTNIEJĄCEJ LINII ANALOGOWEJ TP
    BRAK LIMITU TRANSFERU DANYCH
    PROSTA I WYGODNA PROCEDURA ZAWARCIA UMOWY
    USŁUGA DOSTĘPNA Z KAŻDĄ TARYFĄ TP (TAKŻE Z PLANEM SOCJALNYM)

    USŁUGA ADSL - OFERTA CENOWA - UMOWA NA 12 MIESIĘCY:
    WERSJA USŁUGI

    PIERWSZE 2 MIESIĄCE
    KOLEJNE 10 MIESIĘCY

    Net24 - 512 kbit/s
    1 zł
    49 zł (60 zł z VAT)

    Net24 - 1024 kbit/s
    1 zł
    52 zł (64 zł z VAT)

    Net24 - 2048 kbit/s
    1 zł
    94 zł (115 zł z VAT)

    Net24 - 6144 kbit/s
    1 zł
    107 zł (130 zł z VAT)

    USŁUGA ADSL - OFERTA CENOWA - UMOWA NA 24 MIESIĄCE:

    WERSJA USŁUGI
    PIERWSZE 2 MIESIĄCE
    KOLEJNE 22 MIESIĄCE

    Net24 - 512 kbit/s
    1 zł
    36 zł (44 zł z VAT)

    Net24 - 1024 kbit/s
    1 zł
    45 zł (55 zł z VAT)

    Net24 - 2048 kbit/s
    1 zł
    90 zł (110 zł z VAT)

    Net24 - 6144 kbit/s
    1 zł
    102 zł (124 zł z VAT)

    UWAGA: Jeśli posiadają Państwo obecnie aktywną usługę Neostrada TP z wiążącą
    umową na czas określony prosimy o podanie nam daty jej zakończenia - wówczas
    odpowiednio wcześniej zaproponujemy konkurencyjną ofertę. Informacje o
    dokładnej dacie zakończenia umowy na usługę Neostrada TP można uzyskać dzwoniąc
    na "błękitną linię".

  • 2. Data: 2006-12-28 17:28:39
    Temat: Re: UKE a mali operatorzy...
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    no co, reklama dźwignią handlu !

    A co do duzych - średni też mogą - jedną ciężką sprawa acz kluczową jest
    gwarancja bankowa na 200kpln
    jaką trzeba złożyć w TP...

    Marcin

  • 3. Data: 2006-12-28 18:41:59
    Od: "Wojciech Apel" <w...@n...pp.org.pl>

    > Fajna perspektywa regulowanego centralnie rynku dla kilku dużych...

    rynek nie jest regulowany dla mniejszych lub większych operatorów ale dla
    konsumentów a oni jak widać skorzystają niezależnie od tego czy trzepaki
    padną czy też nie. Jak nie od TP to od Dialogu dostaną inet po drutach TP
    ale co ważne, będzie to internet konkurencyjny.

    W.

  • 4. Data: 2006-12-28 19:41:36
    Od: Pink <P...@W...op.pl>

    Dnia 2006-12-28, o godzinie 18:06:54, użytkownik *Inny* napisał(a) w
    wiadomości: <news:7cd2.0000009d.4593f9ad@newsgate.onet.pl>

    > Jak widać TP będzie miała na swoich drutach konkurenchę bez limitów, w związku
    > jest już pewne że oni też limity zniosą,

    No nie wiem czy Francuska France Telecom się tak łatwo na to zgodzi, a
    nawet jeśli to moim zdaniem nie nastąpi to szybko. Sporo posiadaczy
    Neostrad jest związana długoterminowymi umowami, więc na razie fTP nie musi
    się obawiać masowego odpływu klientów.

    BTW Czy ktoś wie, jakie są limity (i czy w ogóle) na odpowiednikach
    Neostrad z FT?
    Na ich stronie jakoś nie mogę tego znaleźć z powodu nieznajmości
    franuskiego... no i limitu.

> [...]
    > tyle nie kupią żeby konkurować pasmem, sieci nie rozbudują, bo za co, padlina

    Podejrzewam, że po większości z nich oprócz właścicieli nikt nie będzie
    płakał.

    > Fajna perspektywa regulowanego centralnie rynku dla kilku dużych...

    Jeszcze napisz, że Bitstream Acces to polski wymysł...

    Pink

  • 5. Data: 2006-12-28 21:53:12
    Od: "Masterson" <m...@v...pl>

> [...]
    > po
    > tyle nie kupią żeby konkurować pasmem, sieci nie rozbudują, bo za co,

    Nie sądze, że takowe sieci "padną" sam jestem użytkownikiem jednej z nich
    (może i nie jest to mała sieć, ale też nie należy do największych). Za cenę
    49 zł przy umowie na czas nieokreślony mam zapewniony transfer 4 Mbit/s, a
    ten i tak przekracza conajmniej 6 Mbit/s. Jest totransfer przeznaczony na
    WWW pocztę i FTP. Osobno idzie transfer na p2p gdzie mam też 4 Mbit/s, i tak
    samo jak w powyższym przypadku osiągam transfery wyższe. Upload na pozimie
    2 Mbit/s , na p2p mniej bo około 1 Mbit/s. W cenę wliczony zewnętrzny, stały
    adres IP. Co mam czego nie mają duziu dostawcy?
    - Serwer DC++, na którym mam transfery około 7 MB
    - Grę po sieci lokalnej (ktoś powie, że też można przez internet, w sumie ma
    rację, ale w niektore gry da się grać tylko po LAN'ie). Ktos powie: hamachi,
    wg mnie to nie jest najlepsze rozwiązanie gdyż czasami pingi potrafią zabić
    przyjemność z grania ;)
    - Admini sieci podchodzą do każdegoi klienta indywidualnie i rozwiązują
    każdy problem sumienie, a nie załątwiają wszystko "masowo", w związku czym
    wszystko trybi jak należy :D
    - W sieci wycięte są porty, przez które sieją się same śmieci (wiruchy,
    spyware, itp.), tepsa ostatnio coś tam zablokowała, ale to tylko na DSL (o
    ile się nie mylę)
    - Dobrze skolejkowany ruch na serwerze zapewnie mi komfortowe korzystanie z
    WWW, FTP, poczty, p2p, radia na raz bez obawy o to, że coś nagle zacznie się
    ciachać. Nie muszę do tego stosować NetLimitera, itp.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-12-28 22:00:42
    Od: "prOPan" <p...@v...pl>

    Użytkownik "Masterson" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    [ciach...]

    Ty jestes wyjatek potwierdzjacy regule :)

  • 7. Data: 2006-12-28 22:19:21
    Od: "loksim" <l...@w...onet.pl>

> [...]
    > nawet jeśli to moim zdaniem nie nastąpi to szybko. Sporo posiadaczy
    > Neostrad jest związana długoterminowymi umowami, więc na razie fTP nie

    zwazywszy, ze po raz kolejny zmienia sie leguramin i mozna rozwiazac umowe
    bez kar, spodziewam sie jednak pewnego odplywu klientow oraz zmian abo na
    socjalny

    loksim

  • 8. Data: 2006-12-29 01:59:12
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    Użyszkodnik Inny napisał:

> [...]
    > swoje sieci osiedlowe/miejskie (podobno 30 czy więcej % rynku): nic,
    > internetu po tyle nie kupią żeby konkurować pasmem, sieci nie

    Z tym pasmem to bym tak nie demonizował. Bez problemu można dziś kupić cały
    Internet w okolicach 250 zł i mniej za megabit łącza symetrycznego i to przy
    niewielkich wolumenach rzędu 10 Mb/s. Dla sieci o profilu uzytkowników
    indywidualnych, przy sensownej polityce regulacji ruchu, można spokojnie
    założyć nadsubskrybcję na poziomie 20 razy (dane z praktyki, wiem bowiem
    mniej-więcej ile użytkowników końcowych mają moi klienci a ile kupuja u mnie
    łącza), co daje koszt pasma rzędu 12,50 zł per megabit dla usera. Można
    zatem spokojnie dorzucić ponad 100% marży i dalej być konkurencyjnym do
    Neostrady. Problemem jest infrastruktura ostatniej mili. TP ma rozwiązanie
    dla rynku masowego, gdzie wiązka 100 dostepów DSL z jednego miejsca to jest
    mały pikuś, natomiast większość sieci osiedlowych jedzie ciągle na 802.11
    b/g, na którym nie da się uzyskać sensownej wydajności systemów
    rozsiewczych. Znam co prawda niezerową liczbę sieci, które radzą sobie z tym
    stawiając małe bazy co kawałek dla kilku-kilkunastu uzytkowników, ale to
    wymaga sporego nakładu pracy i zdolności organizacyjnych, z kosztami takich
    baz nie jest już tak najgorzej. Ci, którzy oskrętkowali sobie osiedla i
    bloki są wygrani i na pewno tak szybko nie padną, bo zapas w postaci 100
    Mb/s do każdego usera końcowego szybko się raczej nie wyczerpie.
    Nie wiem jaką perspektywę mają dostawcy Internetu over CATV, a ściślej jaki
    zapas mają ich systemy.

    > Fajna perspektywa regulowanego centralnie rynku dla kilku dużych...

    W miastach i aglomeracjach, gdzie są druty i wyposażenia DSL będzie ostra
    konkurencja, ale mnóstwo jest białych plam na mapie, gdzie drutów mało,
    kiepskie, albo za długie, tam radio może sobie porządzić, trzeba tylko
    chcieć.

    --
    TOM
    ORG-PGiw1-RIPE

  • 9. Data: 2006-12-29 11:29:31
    Od: Asmodeusz <c...@n...asmodeusz.prv.pl>

    Inny wrote:
> [...]
    > jest już pewne że oni też limity zniosą, bo ciężko im będzie konkurować z
    > pasożytami, którzy swój upust od TP wykorzystują jako broń przeciwko

    No nie wiem. Moim zdaniem nie zniosą bo sprzedali dużo więcej pasma niż
    mogli.
    Albo neostrada 1Mb za 28 zł, albo brak limitów i z neostrady zrobi się
    1/4Mb.

> [...]
    > tyle nie kupią żeby konkurować pasmem, sieci nie rozbudują, bo za co, padlina

    Co zrobią mniejsi? Myślę że nastąpi gwałtowny rozwój wszelakich IXów i
    wymiany ruchu pomiędzy nimi. To chyba jedyny sposób żeby móc w jakimś
    stopniu konkurować pasmem bez płacenia ogromnych sum "wielkim"
    A ci najmniejsi będą kupować za grosze np. net24 i sprzedawać po kryjomu
    dalej po podziale na kilkunastu/kilkudziesięciu userów.

  • 10. Data: 2006-12-29 12:45:19
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    On Thu, 28 Dec 2006 20:41:36 +0100, Pink wrote:

    > Podejrzewam, że po większości z nich oprócz właścicieli nikt nie będzie
    > płakał.

    owszem owszem, od kilku lat czytam prognozy na temat rychlego upadku
    urynanetow pisane przez szanownych expierdow (nie mylic z Expertem), ale
    jak widac rzeczywistosc jest inne, urynanety jakos zyja i dalej sie
    rozwijaja chyba ze ktos wybitnie o nie nie dba, ale to akurat tyczy sie
    kazdej dziedziny uslug :>