  • Data: 2011-03-11 08:44:08
    Temat: Re: UKE + regulacja rynku
    Od: kyob <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11.03.2011 08:34, Mariusz Kruk pisze:

    > OK. Załóżmy, że zamiast restrukturyzacji PKP i innych tego typu gier
    > i zabaw terenowych, które działy się i dzieją, nagle w roku 1990 po
    > prostu przekształciliśmy całe PKP, jak stało w jedną dużą firmę
    > prywatną i uwolniliśmy rynek. Napieraj - gdzie chcesz położyć tory
    > i postawić dworce konkurencyjnych przewoźników (bo przeciez nikt
    > rozsądny konkurencji na własne tory nie wpuści, więc infrastrukturę
    > trzeba swoją budować)? I za co?

    Są obszary, gdzie widzialna ręka państwowa jest niezbędna.

    > No i gdzie masz pewność (albo przynajmniej wystarczająco wysokie
    > prawdopodobieństwo), że jajka nie są skażone badziewiami?
    > Ryzykant z ciebie.

    Jeździsz samochodem, bo jeśli tak to ryzykant z Ciebie.

    > Inny, bardziej jasny, przykład - jaką masz wiedzę aby oceniać skutki
    > działania leków?

    Nie mam wiedzy, dlatego korzystam z usług osób, które takowa wiedzę
    posiadają.

    > Sugerujesz, że nie powinno być żadnej kontroli?

    Sugerujesz, że celem producentów leków jest powolna śmierć swoich klientów?

    > Rynek sam nad tym zapanuje?

    Brak świateł:
    http://www.youtube.com/watch?v=_9w7SODzoa8

    Z światłami:
    http://www.youtube.com/watch?v=JD-dDyuSaRs

    Czyli mimo istniejących przepisów drogowych kierowcy (ludzie) nie
    stosują się do nich.

    Taki bardzo uproszczony przykład:

    Prawo powinno regulować i tworzyć pewne ramy, czyli np. jeździmy prawą
    stroną.