  • 1. Data: 2012-12-30 13:20:43
    Temat: UPS dla kilku serwerów.
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    Cześć,

    Szukam UPSa ok 3000VA zarządzanego przez interfejs LAN, tak by mógł być
    on niezależnie obserwowany przez te serwery i mógł się z nimi
    bezpośrednio komunikować.
    Jak jeszcze potrafił by niezależnie wyłączać poszczególne wyjścia to
    było by pięknie.
    Oprogramowanie do Linuxa (Ubuntu, Gentoo) i Windows.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 2. Data: 2012-12-30 14:02:39
    Temat: Re: UPS dla kilku serwerów.
    Od: Lemat <#@lemat.priv.pl>

    Andrzej W. wrote:

> [...]
    > było by pięknie.
    > Oprogramowanie do Linuxa (Ubuntu, Gentoo) i Windows.

    zobacz tu:
    http://en.wikipedia.org/wiki/APC_Smart-UPS#Smart_Slo

    ale koszt karty mnie osobiście przeraża i ja bym podłączył UPSa do jednego
    serwera kablem sygnałowym USB/RS a potem puścił po sieci przez upsd/upsmon z
    pakietu nut.
    Może nawet taniej by było kupić te małe komputerki (akurat mi nazwa
    wyleciała z głowy)

    Lemat
    Zanim zadasz pytanie: proszę o informację, jaka była przyczyna śmierci
    Twojego ostatniego niewolnika.

  • 3. Data: 2012-12-30 14:11:28
    Od: Lemat <#@lemat.priv.pl>

    Andrzej W. wrote:

> [...]
    > było by pięknie.
    > Oprogramowanie do Linuxa (Ubuntu, Gentoo) i Windows.

    ... przypomniało mi się:
    Raspberry Pi
    lub podobne

  • 4. Data: 2012-12-31 09:44:54
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2012-12-30 13:20, Andrzej W. wrote:

> [...]
    > było by pięknie.
    > Oprogramowanie do Linuxa (Ubuntu, Gentoo) i Windows.

    Popatrz na zasilacze Eaton serii 5130, 9130 albo zblizone. Maja
    mozliwosc dokupienia karty ethernet do komunikacji przez LAN,
    a zawsze od reki mozna podlaczyc jedna maszyne przez USB czy
    seriala i zrobic na niej zarzadzanie i komunikacje z reszta
    klientow.

    Mozna ustawic ktore odbiory sa priorytetowe a ktore mozna
    gasic wczesniej. Jest soft na linuksa i windows. Poza tym
    mozna uzyc tez NUT (http://www.networkupstools.org).

    --

    memento lorem ipsum

  • 5. Data: 2012-12-31 10:52:18
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 30/12/2012 12:20, Andrzej W. wrote:
> [...]
    > było by pięknie.
    > Oprogramowanie do Linuxa (Ubuntu, Gentoo) i Windows.

    Kilka serwerów... Mało danych.
    - podaj ile maksymalnie pobierają,
    - sprawdź ile wynosi czas startu serwerów i czas wyłączenia serwerów
    (żeby UPS utrzymał sprzęt przy wyłączaniu i był zabezpieczony na
    standardową akcję, czyli powrót prądu na minutę - czylio znowu
    utrzymał na czas włączenia i wyłączenia).

    BUDŻET. Ani słowa o tym. Może lepiej jakiś standardowy APC (min. 3k) z
    dodatkowym zarządzalnym PDU? (jakiś Expert Power Control 8210 / 8211
    czy cuś). Pamiętaj, że wypada do UPS wpiąć jeszcze switch, router itd.,
    żebyś miał jak tym zdalnie zarządzać ;-)

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 6. Data: 2012-12-31 11:58:04
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2012-12-31 10:52, DooMiniK pisze:> Kilka serwerów... Mało danych.
> [...]
    > czy cuś). Pamiętaj, że wypada do UPS wpiąć jeszcze switch, router itd.,
    > żebyś miał jak tym zdalnie zarządzać ;-)

    Te wszystkie analizy mam już za sobą i stąd się wzięło te 3000VA w moim
    pytaniu.
    Teraz szukam dodatkowej funkcjonalności, która dla mnie jest oczywista w
    takich zastosowaniach (ups dla kilku maszyn) ale dla producentów
    zasilaczy już widać nie.
    Co do budżetu, jako inżynier oceniam koszt przejścia z RS na LAN w
    zasilaczu na jakieś 100-200 PLN, wiec jestem skłonny dorzucić jakieś 2k
    PLN więcej do gotowego rozwiązania.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 7. Data: 2012-12-31 18:13:27
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 31 Dec 2012 11:58:04 +0100, Andrzej W. napisał(a):

> [...]
    > Teraz szukam dodatkowej funkcjonalności, która dla mnie jest oczywista w
    > takich zastosowaniach (ups dla kilku maszyn) ale dla producentów

    Jeden UPS, jeden serwer momitorujacy (apcupsd?) do tego centralka poseidon
    + podpięte do niej wyłączniki + nagios.

    Komputery sterowane z apcupsd (shutdown w razie braku zasilania),
    selektywne wyłaczanie przez nagiosa.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna

  • 8. Data: 2013-01-01 12:06:14
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    On 31.12.2012 18:13, Adam Płaszczyca wrote:

    > Jeden UPS, jeden serwer momitorujacy (apcupsd?) do tego centralka poseidon
    > + podpięte do niej wyłączniki + nagios.
    >
    > Komputery sterowane z apcupsd (shutdown w razie braku zasilania),
    > selektywne wyłaczanie przez nagiosa.

    Apcupsd umożliwia selektywne wyłączanie poszczególnych maszyn bez użycia
    centralki.
    Jeden komputer z apcupsd monitoruje UPSa i przekazuje informację przez
    LAN do klientów apcupsd działających na pozostałych maszynach.
    Jedyne czego nie można zrobić przy takiej konstrukcji, to wyłączenie
    prądu w komputerze, który się zawiesił.
    --
    Olek

  • 9. Data: 2013-01-02 12:52:18
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2012-12-31 18:13, Adam Płaszczyca pisze:> Dnia Mon, 31 Dec 2012
> [...]
    > + podpięte do niej wyłączniki + nagios.
    >
    > Komputery sterowane z apcupsd (shutdown w razie braku zasilania),

    Dla mnie pomysł z dedykowaniem jednego serwera dla apcupsd jest
    anachroniczny. Oprogramowanie o skomplikowaniu apcupsd jest w stanie
    działać na większości współczesnych mikrokontrolerów i tam jest jego
    miejsce.
    Używam właśnie takiego rozwiązania (serwer z apcupsd ) i jest ono dla
    mnie zbyt mało elastyczne, szukam czegoś co nie jest łatą obchodzącą
    niedoskonałości UPSów z lat 90 tylko rozwiązania technicznie
    odpowiadającego współczesności.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 10. Data: 2013-01-02 20:03:12
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 01 Jan 2013 12:06:14 +0100, Olek napisał(a):

    > Apcupsd umożliwia selektywne wyłączanie poszczególnych maszyn bez użycia
    > centralki.

    Ale nie zasilania.