  • Data: 2014-12-16 18:22:56
    Temat: Re: UPS na 5V
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Hello Paweł,
    >
    > Tuesday, December 16, 2014, 12:23:05 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Takie pomysły powinny być karane z urzędu. Ciężkim więzieniem.

    Mam nadzieję, że nie zrobią Cię prokuratorem...
    Przecież napisałem, że pomysł "od czapy". W konkretnych przypadkach może
    być użyteczny.

    > 1. Napięcie na akumulatorze zmienia się w zakresie od 7.5V (ładowanie
    > cykliczne poprzez 6.9V (ładowanie buforowe) do 5.4V (dopuszczalne
    > rozładowanie.

    Pytanie, czy to przeszkadza. Z noty PICa zasilanie "2.0V to 6.0V", więc
    bez problemów. Ale już z AVR nie przejdzie, chociaż jest wersja L.
    Sebastian chce 5V, więc albo ma przetwornicę na 3V, albo nie używa tego
    napięcia. A to daje szansę na użycie prostego, niezawodnego, pomysłu.

    > 2. Wbrew pozorom, spadek napięcia na diodzie nie jest niezależny od
    > obciążenia.

    Oczywista oczywistość.

    P.P.