    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: UPS + zewnętrzne akumulatory
    Date: Tue, 23 Jun 2015 23:43:52 +0200

    W dniu 2015-06-23 o 19:25, arek pisze:
    > Potrzebny jest UPS dający na wyjściu czystą sinusoidę z długim czasem
    > podtrzymania. Zadaniem tego zasilacza awaryjnego będzie podtrzymanie
    > pracy dwóch pomp obiegowych w układzie centralnego ogrzewania. Problemem
    > jest to, że pojemność akumulatorów jest zbyt niska do uzyskania długiego
    > czasu podtrzymania. Zastanawiam się czy można "bezkarnie" podłączyć
    > (równolegle do wbudowanych żelowych) zewnętrzne akumulatory samochodowe
    > o dużej pojemności? Przypuszczam, że wybór UPS o znacznie większej mocy
    > będzie korzystny ze względu na ponadnormatywny czas pracy przewidziany
> [...]

    Przykladowo - Fideltronik Ares jest przystosowany do "ciągnięcia" dwóch
    dodatkowych pakietów baterii. Ma dedykowane gniazdo do nich.

    Spokojnie pociągnie w zasadzie dowolnie duże samochodowe - kwestia tylko
    czasu ładowania. Zalecam pracę wyłącznie na samochodowych kwasówkach
    (czyli bez żelowych), aby uniknąć przepływu prądów wyrównawczych.

    Ares ma aproksymowaną sinusoidę, ale "wszystko" na nim chodzi. Jeśli
    sunusoida musi być czysta - zadzwoń do Suchej Beskidzkiej, powiedzą Ci,
    który model tak ma. Ja nie pamiętam.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam