  • 1. Data: 2015-06-23 19:25:03
    Temat: UPS + zewnętrzne akumulatory
    Od: arek <a...@b...pl>

    Potrzebny jest UPS dający na wyjściu czystą sinusoidę z długim czasem
    podtrzymania. Zadaniem tego zasilacza awaryjnego będzie podtrzymanie
    pracy dwóch pomp obiegowych w układzie centralnego ogrzewania. Problemem
    jest to, że pojemność akumulatorów jest zbyt niska do uzyskania długiego
    czasu podtrzymania. Zastanawiam się czy można "bezkarnie" podłączyć
    (równolegle do wbudowanych żelowych) zewnętrzne akumulatory samochodowe
    o dużej pojemności? Przypuszczam, że wybór UPS o znacznie większej mocy
    będzie korzystny ze względu na ponadnormatywny czas pracy przewidziany
    przez konstruktorów. Moje obawy dotyczą głównie sprawy ładowania tej
    rozbudowanej baterii akumulatorów. Proszę o poradę w powyższej sprawie.

    --
    arek

  • 2. Data: 2015-06-23 19:30:50
    Temat: Re: UPS + zewnętrzne akumulatory
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-06-23 o 19:25, arek pisze:
    > Potrzebny jest UPS dający na wyjściu czystą sinusoidę z długim czasem
    > podtrzymania. Zadaniem tego zasilacza awaryjnego będzie podtrzymanie
    Szukamy na znanym portalu używanego ups-a najlepiej apc bo są na pewno
    sinus, do nich mozna odłączyć większe aku, aby ups to wytrzymał trzeba
    kupić min 2* większy aby był odpowiedni zapas mocy na długą pracę.
    Sam mam 2,2kw ups-a APC Smart-a i do niego 4 w dwóch szergach czyli
    razem 8 aku 38Ah każdy.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 3. Data: 2015-06-23 20:11:49
    Od: Grzegorz Brzeczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    W dniu 23.06.2015 o 19:30, janusz_k pisze:
> [...]
    > kupić min 2* większy aby był odpowiedni zapas mocy na długą pracę.
    > Sam mam 2,2kw ups-a APC Smart-a i do niego 4 w dwóch szergach czyli

    Z tym sinusem to niekoniecznie !
    Zależy od modelu. W tej chwili nie pomnę, które są które.

    Zdaje się że SMART-y dają sinus na wyjściu ale łba pod topór nie podłożę.

    G.B.

  • 4. Data: 2015-06-23 20:15:38
    Od: arek <a...@b...pl>

    W dniu 2015-06-23 o 19:30, janusz_k pisze:
    > Sam mam 2,2kw ups-a APC Smart-a i do niego 4 w dwóch szergach czyli
    > razem 8 aku 38Ah każdy.

    Jak masz łączone te akumulatory i czy każdy UPS powinien poradzić sobie
    z ładowaniem? Oczywiście bardzo długi czas ładowania nie stanowi
    problemu. Obawiam się tego, czy automatyka ładowania UPS nie rozpozna
    rozbudowanej baterii akumulatorów jako nadmiernego obciążenia lub wręcz
    zwarcia i wyłączy proces ładowania.

    --
    pozdrawiam
    arek

  • 5. Data: 2015-06-23 20:22:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bezkrnie samochodowych nie da się podłączyć. One do rozruchu projektowane i zrobione.

  • 6. Data: 2015-06-23 20:28:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "janusz_k" napisał w wiadomości grup

    >Szukamy na znanym portalu używanego ups-a najlepiej apc bo są na
    >pewno sinus,

    eee, imo - tylko niektore z nich sa sinus, ale moze sie myle i APC
    zlikwidowal tanioche

    > do nich mozna odłączyć większe aku, aby ups to wytrzymał trzeba
    > kupić min 2* większy aby był odpowiedni zapas mocy na długą pracę.

    eee, imo - to niektore z nich sa przewidziane do
    zewnetrznych/dodatkowych aku, a niektore nie, wtedy trzeba
    kombinowac/myslec.

    J.

  • 7. Data: 2015-06-23 20:58:33
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    arek pisze tak:

> [...]
    > czasem podtrzymania. Zadaniem tego zasilacza awaryjnego będzie
    > podtrzymanie pracy dwóch pomp obiegowych w układzie centralnego

    Jaka jest moc tych pomp? Nie może być podtrzymywana tylko jedna?
    Na dwóch obiegach są zainstalowane?

> [...]
    > czy można "bezkarnie" podłączyć (równolegle do wbudowanych
    > żelowych) zewnętrzne akumulatory samochodowe o dużej pojemności?

    Jak będzie to 100Ah do 12Ah to czy jest sens zostawiać żelowy?

> [...]
    > przez konstruktorów. Moje obawy dotyczą głównie sprawy ładowania
    > tej rozbudowanej baterii akumulatorów. Proszę o poradę w powyższej

    To nie ładuj ich z UPS tylko daj dużą diodę i zrób oddzielny duży
    prostownik 14v.

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 8. Data: 2015-06-23 21:00:44
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-06-23 20:22, Zenek Kapelinder wrote:
    > Bezkrnie samochodowych nie da się podłączyć. One do rozruchu projektowane i
    zrobione.

    A jaka jest kara?

  • 9. Data: 2015-06-23 21:41:07
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-06-23 o 20:15, arek pisze:

    > Jak masz łączone te akumulatory i czy każdy UPS powinien poradzić sobie
    Wystarczy ci 4 połączyć szeregowo.

> [...]
    > problemu. Obawiam się tego, czy automatyka ładowania UPS nie rozpozna
    > rozbudowanej baterii akumulatorów jako nadmiernego obciążenia lub wręcz
    Nie powinna, automatyka ładuje w miarę szybko, tak jest w apc,
    potem przechodzi na ładowanie podtrzymujące.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 10. Data: 2015-06-23 22:08:39
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "arek" <a...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > konstruktorów. Moje obawy dotyczą głównie sprawy ładowania tej
    > rozbudowanej baterii akumulatorów. Proszę o poradę w powyższej sprawie.

    Trochę strach. Małym prądem nie naładujesz dużego a jak pociągniesz, o ile
    się da, duży prąd to coś może nie wytrzymać. Ja bym ładował duży aku
    zewnętrznym prostownikiem i tylko naładowany podłączał.

    neelix .