    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: UPS + zewnętrzne akumulatory
    Date: Tue, 30 Jun 2015 16:11:07 +0200
    <mmmbu1$413$1@node2.news.atman.pl> <mmn82v$8fk$1@node1.news.atman.pl>
    <7...@g...com>
    <mmrfc0$qsb$2@usenet.news.interia.pl> <mmtd96$mc8$1@node1.news.atman.pl>
    <mmu6cp$ebq$1@usenet.news.interia.pl>

    news:mmu6cp$ebq$1@usenet.news.interia.pl...

    > Ja byłem na centrali wojskowej.
    > Praktycznie nikt nie znał się na tym. Stąd moja wiedza jest mocno
    > fragmentaryczna i bardzo wybiórcza. A z racji tego, że sam chciałem

    Nie da się chyba wiedzieć wszystkiego. Np. tego, "cóż to za tajemnicze
    gniazdko trzecie od lewej w drugikm rzędzie" :)

    > wiedzieć, na czym pracuję, to "co chwilę" męczyłem porucznika pytaniami,
    > sam próbowałem ogarnąć temat, i kiedy tylko się dało (przepustki "stałki"
    > mieliśmy praktycznie bez ograniczeń) chodziłem po innych centralach
    > (miejskie i zakładowe) i się dopytywałem.

    Słuszny sposób zaspokojenia potrzeby wiedzy.

    > Po pół roku to już wszyscy mnie się pytali :)

    Najlepsze, jak ja na początku swojej, pozapisywałem wszystkie telefony
    (technik i tzw. automatyczny abonent) na kartce, a było tego ponad 50. I
    stale te kartki gubiłem :) Wkurzyłem się, zapamiętałem wszystkie te numery i
    potem mnie pytano "jaki jest numer na Mariańską drugą?", czy "daj numer
    automatycznego na Woli!", fajne uczucie.
    Oczywiście, numery pozostałych ACMM też miałem w małym palcu prawie. Do dziś
    niektóre pamiętam, np. ACMM Kraków, 116299, potem przed jedenastką doszła
    czwórka (w ogóle, matryca zmian numeracji w Krakowie liczyła 40 pozycji).
    ACMM Kielce 41747, jako ciekawostkę podam, że numery do wszystkich techników
    central i na tzw. biura napraw w Krakowie, były jawnie zamieszczone w
    oficjalnej książce telefonicznej, włącznie z adresami obiektów, tak więc, CA
    Grzegórzki, 11xxxx i 12xxxx, mieściła się przy Pilotów 4, dziś obok jest
    Tesco :) Śródmieście 21 i 22, to (tu mogę się "mylnąć") Wielopole 1, albo 2.
    Wola Duchacka 55 i chyba 56 - Dauna 66, Dębniki 66xxxx, to Kapelanka 4.
    Oczywiście, to są dane z dawniejszych czasów, jeszcze przed cyfryzacją
    sieci. Schemat do techników central to xx1111, naprawa xx1112, automatyczny
    xx0000.

    Sorry, ze zanudzam, ale tak jakoś mi się na wspominki zbiera... :) i NMSP
    :))

    896510439 896126048 222478125 222478457 (a dzwonią sqrviele...)