    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: US Army.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 6 Dec 2017 21:32:12 +0100

    Dnia Wed, 6 Dec 2017 11:03:06 +0100, yabba napisał(a):

> [...]
    y_Tactical_Truck

    > Znalazłem film z wnętrza:
    >
    > https://youtu.be/8YF89-wbPlo?t=29s
    >
    > Jest tylko przycisk Inter Axle. Ja to rozumiem jako tylko blokady
    > międzymostowe.

    Może tak być.

    Na filmie w 5:13 widać że obraca się jedno koło trzeciej osi, oba koła
    tylnej osi się nie obracają. Czyli dyferencjał międzyosiowy musiał być
    rozpięty, bo ze spiętym musiałoby się obracać choć jedno koło czwartej osi.

    A jeśli tu nie ma ręcznej blokady, to moim zdaniem dyferencjały na osiach i
    tak nie mogą być otwarte, a musi być to jakieś LSD. Inaczej takie 8x8
    zakopywałoby się bardzo łatwo (tzn. zachowywałoby się jak na filmie - czyli
    nie jest to może niemożliwe).
    Ale trudno uwierzyż że armia kupiłaby sobie pojazd który zawiśnie
    odciążonym tyłem i nie będzie w stanie ruszyć.

    Tam jest jeszcze tabliczka mówiąca że napęd 8x8 załączy się automatycznie
    po przełączeniu skrzyni w tryb low (z tego co czytam w trybie normalnym
    napęd jest tylko na dwie tylne osie).

    Nie wiem czy centralna skrzynia ma dyferencjał (przy napędzie dołączanym to
    chyba dość rzadkie), więc gdyby był zapięty 8x8, to powinno się obracać
    chociaż jedno koło w przednich osiach (teoretycznie mogło by być po prawej
    stronie i nie widać).