  • 1. Data: 2017-12-04 19:38:14
    Temat: US Army
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Ktoś wie co tu się mogło stać?

    https://youtu.be/orPl6d57occ?t=361

    Czemu 8x8 "zatrzymuje" podmokłe pobocze? - tył niedociążony?

    TG

  • 2. Data: 2017-12-04 20:13:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I oni tym chca do Moskwy dojechac?

  • 3. Data: 2017-12-04 20:17:08
    Temat: Re: US Army
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .
    >Ktoś wie co tu się mogło stać?
    >https://youtu.be/orPl6d57occ?t=361
    >Czemu 8x8 "zatrzymuje" podmokłe pobocze? - tył niedociążony?

    I Herkules d*, kiedy w rowie kupa :)

    Ciekawe. Skoro czolg sie potrafi w blocie zakopac, to czemu nie 8x8,
    ale ... to tak niegroznie wyglada, i wcale nie widac, aby usilowali
    wyjechac ... moze juz na mostach sie oparli ?

    Obciazenia tylu raczej bym nie winil, skoro jeden jakby przodem sie
    zakopal, a drugi tylem.
    Ot, pokazujemy im rosyjskie bloto, to dobrze :)

    Ale ciekaw jestem - jesli droge na takim bagnie zbudowali ... to czy
    brzegi po tej akcji nie popekaly ?

    J.

  • 4. Data: 2017-12-04 20:21:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >I oni tym chca do Moskwy dojechac?

    Nie chca :-)

    Chwilowo to pewnie by chcieli do Pjongjang ... ale nie dojechac, tylko
    zbombardowac :-)

    Ale tam nie wiekszego blota w porze deszczowej ?

    J.

  • 5. Data: 2017-12-04 20:45:25
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2017 o 20:17 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > I Herkules d*, kiedy w rowie kupa :)
    >
    > Ciekawe. Skoro czolg sie potrafi w blocie zakopac, to czemu nie 8x8, ale
    > ... to tak niegroznie wyglada, i wcale nie widac, aby usilowali wyjechac
    > ... moze juz na mostach sie oparli ?

    Przecież tu nie ma żadnego błota :-) - dziecko do stadniny wożę po
    większym bezdrożach...
    Cały ten filmik wydaje mi się aż nieprawdopodobny. Jak to wszystko jest
    możliwe? Driver tego ustrojstwa jest z łapanki, pierwszy lepszy, który się
    napatoczył?
    Ja pierdzielę.
    Obstawiam, że w każdej armii jest już tak samo - za kierownicą siedzi
    pokolenie need for speed i GTA...

    > Ale ciekaw jestem - jesli droge na takim bagnie zbudowali ... to czy
    > brzegi po tej akcji nie popekaly ?

    W lecie trawą zarośnie to się "wzmocni" :-)

    TG

  • 6. Data: 2017-12-04 20:47:18
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2017 o 20:45 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

    > Przecież tu nie ma żadnego błota :-) - dziecko do stadniny wożę po
    > większym bezdrożach...

    "większych bezdrożach" miało być.

    TG

  • 7. Data: 2017-12-04 20:52:19
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2017 o 20:13 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > I oni tym chca do Moskwy dojechac?

    Tutaj raczej sprzęt nie zawiódł, ewidentnie kierowca (kierowcy) ledwo co
    po kursie na skuterek.
    Dowolny kierowca "gruchy" pełnej betonu podjeżdża po wykop w błocie po
    osie.

    TG

  • 8. Data: 2017-12-04 21:54:54
    Od: yabba <g...@g...com>

    > Ktoś wie co tu się mogło stać?
    >
    > https://youtu.be/orPl6d57occ?t=361
    >
    > Czemu 8x8 "zatrzymuje" podmokłe pobocze? - tył niedociążony?

    Niekorzystny kąt najazdu kół z pobocza na krawędź jezdni, prawe koła
    zapewne się ślizgały po brzegu asfaltu.

    Musiałby mieć opony z grubymi klockami, żeby zazębiły się o krawędź
    asfaltu i wciągnęły się do góry.

    Podobne problemy w zimie:

    https://www.youtube.com/watch?v=V6-aXGWKc9A

    https://www.youtube.com/watch?v=Z0uqMpeM9yA

    yabba

  • 9. Data: 2017-12-04 22:17:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak maja takie samoloty i obsluge jak samochody to koreanczycy kamieniami ich straca
    o ile sami nie pospadaja. Od dawna mowilem ze ameryka to jedna wielka lipa, ale zeby
    az taka jak na filmie nie sadzilem.

  • 10. Data: 2017-12-04 23:51:09
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 04.12.2017 o 21:54, yabba pisze:

    > Niekorzystny kąt najazdu kół z pobocza na krawędź jezdni, prawe koła
    > zapewne się ślizgały po brzegu asfaltu.
    >
    > Musiałby mieć opony z grubymi klockami, żeby zazębiły się o krawędź
    > asfaltu i wciągnęły się do góry.

    Nie mówię, że łatwo jest takie cielsko wytargać z błota, ale to...
    Po pierwsze mieli tam sprzętu tyle, że można by czołg bez gąsienic
    wyciągać. Po drugie - jak widać już od początku filmu - są kompletnie
    nieprzygotowani do manewrowania, bo np. 'dyrygent' stoi dokładnie przy
    linie łączącej - gdyby ona się zerwała, to było by dwóch 'dyrygentów';
    poza tym od razu widać, że lepiej złapać za tył (i jak jest za wąsko, to
    nie trzeba zawracać). Po trzecie zawracając takie coś położyć na bok nie
    jest trudno, ale tam jest tyle miejsca, że parami powinni zawracać bez
    uszczerbku (a na pewno jakby pomyśleli, to w granicach 1 km znalazłby
    się utwardzony zjazd do nawrotki). No amatorka taka, że nie dałbym
    służbowego Punto prowadzić, a oni logistykę ciężkimi ciągnikami próbują
    ogarniać...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański