eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaUbity zasilacz ATX (nie startuje, +5V STBY obecne) - czego szukać? › Re: Ubity zasilacz ATX (nie startuje, +5V STBY obecne) - czego szukać?
  • Data: 2016-07-27 20:48:20
    Temat: Re: Ubity zasilacz ATX (nie startuje, +5V STBY obecne) - czego szukać?
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-07-27 o 12:16, J.F. pisze:

    > A duzo tych serwerow ?
    >
    > Bo tak prawde mowiac, to komputery wylaczalem wielokrotnie i one rzadko
    > sie od tego psuja.
    > Owszem, potrafie sobie wyobrazic, ze jak jakis serwer dwa lata pracuje,
    > to potem np mu wiatrak nie startuje i awaria gotowa ...

    Duża, duża. Jednostek co najmniej 100, dokładnie nie wiem, bo ja mam tam
    tylko kilka maszyn pod opieką. Poza tym jest to przekrój historii
    informatyki - oprócz jednostek dedykowanych na serwery są też np.
    przerobione desktopy Pentium III na i440BX, ale te akurat nie moje.

    Jest tak, że komputer może pracować kilka lat bez przerwy, a padnie mu
    na chwilę zasilanie, to po powrocie może już nie wstać i to właśnie
    niekoniecznie stary sprzęt. Np. w serwerach HP przetwornice buck
    procesorów nie są na płycie głównej, tylko na wpinanej w dedykowane
    gniazdo karcie. Już dwa razy widziałem admina zmieniającego właśnie te
    karty właśnie po zaniku zasilania.