    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Układ pamięci w LCD JM12864A
    Date: Sun, 25 Oct 2009 15:52:18 +0100

    Konop wrote:
    > No fakt, tu jest problem, jeśli ma się gotowe ;)... ale czy stworzenie
    > algorytmu, który by to przerabiał dużo zajmie?? Może prosty programik,
    > napisany w pół godziny wszystko przerobi w myk i otrzymasz gotowe fonty??

    Przeciez nie mowie, że się nie da. Tylko to dodatkowa praca. Zysku brak
    poza wspomnianymi czcionaki proporcjonalnymi.

    > Hmmm... zależy ile tych linii rysujesz i jakiej potrzebujesz wydajności
    > ;)...

    Powiedzmy że najwiekszej.

    > ja ostatnio się takim LCD bawiłem i nie chciało mi się bawić w
    > rozróżnianie poziomych i pionowych linii, po prostu rysowałem od (x1,
    > y1) do (x2, y2)

    Większość sensownych algorytmow rysowania linii nie polega na
    istniejacej funkcji "plot(x,y)" tylko zakłada pewna organizację pamięci
    i manipuluje bajtami/bitami. Tak jest szybciej niż za każdym razem wołać
    algorytm liczący offsety w plocie. Dla takiego wyswietlacza jak JM12864A
    wymaga to gruntownego przepisania i raczej nie jest to kosmetyka. Po
    prostu "reszta swiata" ma organizację szeregową pixeli.

    > ;)... A poza tym, czy aż taka duża jest różnica pomiędzy napisaniem
    > ++ptr a ptr+= 8 ?? ;)... wiem, osobna linia kodu, no ale mimo wszystko
    > ;)...

    Niektore procesory mają support dla post inkrementacji/dekrementacji.
    Jedna instrukcja maszynowa wklada coś do RAM i przemiesza ptr o jedna
    szerokość danych. Na przykład MC680x0.

    > wielu zmian.. ale niestety, chyba tego nie unikniesz

    Już uniknąłem, wsadzilem po drodze ATMega8 ktory robi konwersje
    real-time 50ramek/s (grubo powyżej czasu reakcji LCD). Wyszło taniej niz
    przerabiać pół bibliteki graficznej. Dodatkowo robi konwersje z UARTa,
    więc mogę w procku zastosować wprost DMA do wysyłania liniowego
    framebuffera. Ideałem dla mnie było by coś takiego zaszyte w LCD i wiem
    ze niektore z SPI tak mają, ale boje się ze w grupie 128x64 czekają mnie
    jakieś niespodzianki. Wole zapytać zawczasu czy to norma.