eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaUkład zasilania świetlówki 4W - praca bez składowej stałej › Re: Układ zasilania świetlówki 4W - praca bez składowej stałej
  • Data: 2010-02-08 15:05:50
    Temat: Re: Układ zasilania świetlówki 4W - praca bez składowej stałej
    Od: "Desoft" <D...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przerobić tak aby zaraz po zapłonie układ stał się takim ja po prawej
    > stronie obrazka:
    > http://obrazki.elektroda.net/1_1257935384.jpg ("Układ pracy po zapłonie")
    > Czyli po zapłonie ma zostać tor zasilania świetlówki złożony z
    > kondensatora 1uF z szeregowym rezystorem 100 Ohm.
    > Gdy już wymusimy wysokie napięcie do zapłonu to świetlówka po zapłonie
    > znakomicie pracuje w takim układzie 1uF+100 Ohm.

    1. Generować impuls zapłonowy w inny sposób. (cewka, element kluczujący)
    1a. Jeżeli cewka (oryginalny dławik) to dać klucz równolegle do świetlówki i
    wywoływać przepięcie w odpowiednim momencie.

    2. Szeregowo z obwodem powielania (szeregowo z R1) dać optotriaka (może
    nawet triaka), diodę swiecącą zwierać jeżeli pojawi się prąd płynący przez
    świetlówkę.

    3. Dać zamiast R1 termistor do rozmagesowywania kineskopów.

    Rezystory R1 i R2 można zastąpić jednym umieszczając go na "dolnym"
    doprowadzeniu sieci.

    --
    Desoft