  • 1. Data: 2017-01-27 12:53:25
    Temat: Uszk. płyta DVD, wiele sesji itp. - jak odzyskać
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Witam,

    trafiła do mnie płytka DVD, na która dograno kilka sesji, ale w efekcie
    "skasowano" zawartość poprzednich.

    Niby prosta sprawa, wystarczy np. MagicISO i "zalogowanie" się do kolejnych
    sesji i można odzyskiwać.
    Ale płytka jest częściowo uszkodzona (bad sektory) i ma 9 sesji.

    Da się to płytkę jakoś skopiować do iso (na razie zbackupowałem do iso) i
    odzyskiwać sesje z obrazu? MagicISO pozwala na wczytywanie tylko wybranej sesji
    bezpośrednio z płytki z napędu. A nie ma takiej funkcji przy otwieraniu obrazu
    iso (wtedy widzi tylko ostatnią sesję).

  • 2. Data: 2017-01-27 17:52:16
    Temat: Re: Uszk. płyta DVD, wiele sesji itp. - jak odzyskać
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Fri, 27 Jan 2017 12:53:25 +0100, r...@k...pl napisał(a):

> [...]
    > tylko wybranej sesji bezpośrednio z płytki z napędu. A nie ma takiej
    > funkcji przy otwieraniu obrazu iso (wtedy widzi tylko ostatnią

    To wypal to ISO... A jak nie to spróbuj jakimś innym softem może.

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 3. Data: 2017-01-27 20:02:22
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 27 Jan 2017 16:52:16 -0000 (UTC), w
    napisał(-a):

    > To wypal to ISO...

    W sumie dobra rada, nie wpadłem na to. No i tu pytanie -- czy w ISO znajdują
    się wszystkie zapisane sesje?

    > A jak nie to spróbuj jakimś innym softem może.

    To o niego pytam właśnie :)

  • 4. Data: 2017-01-27 20:47:45
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-01-27 o 20:02, r...@k...pl pisze:
    > Fri, 27 Jan 2017 16:52:16 -0000 (UTC), w
    > napisał(-a):
    >(...)
    >
    > To o niego pytam właśnie :)

    Były jakieś badcopy itp.
    Nie podpowiem dokładnie, bo osobiście nie spotykałem się z tego typu
    problemami.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2017-01-27 21:12:47
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Fri, 27 Jan 2017 20:02:22 +0100, r...@k...pl napisał(a):

    > To o niego pytam właśnie :)

    Wiem, to była ta mniej produktywna część zdania. :P

    Pod Linuksami jest na przykład ISOmaster.

    Czy w pliku ISO są zawarte wszystkie sesje. To jest dobre pytanie.
    Wiele zapewne zależy od programu, którym to zgrywałeś. Ogólne plik
    może zawierać wiele sesji, inaczej nie byłoby możliwe przechowywanie w
    nim obrazu płyt audio-CD. Pytanie, czy program rippujący, którego
    użyłeś zgrywał bajt po bajcie wraz z informacją o poprzednich sesjach,
    czy tylko uzyskał dostęp do ostatniej sesji i zgrał pliki, które nie
    zostały w niej usunięte.

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 6. Data: 2017-01-28 08:44:29
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    com...
    > Da się to płytkę jakoś skopiować do iso (na razie zbackupowałem do iso) i
    > odzyskiwać sesje z obrazu?

    Tak

    > MagicISO pozwala na wczytywanie tylko wybranej sesji
    > bezpośrednio z płytki z napędu. A nie ma takiej funkcji przy otwieraniu obrazu
    > iso (wtedy widzi tylko ostatnią sesję).

    NTG

  • 7. Data: 2017-01-31 23:31:42
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik napisał:

    > trafiła do mnie płytka DVD, na która dograno kilka sesji, ale w efekcie
    > "skasowano" zawartość poprzednich.

    Co masz na myśli pisząc "skasowano"? Nic nie zostało skasowane. Jeśli
    kolejne sesje były nagrywane tym samym programem to wszystkie dane, ze
    wszystkich sesji powinny być widoczne. Czasem dzieją się 'cuda". Miałem taki
    przypadek, że po dograniu kolejnej sesji poprzednia przestała być widoczna.
    I o dziwo. Po włożeniu płytki do innej nagrywarki pokazał sie komunikat, że
    sesja nie została prawidłowo zamknięta i czy zamknąć. Kilka chwil działania
    nagrywarki (samodzielnie, bez programu wypalającego) sesja została
    prawidłowo zamknięta i zobaczyłem wszyztkie dane. Do dzisiaj nie wiem o co
    chodziło.

    Pzdr

  • 8. Data: 2017-02-01 07:59:30
    Temat: Re: Uszk. p?yta DVD, wiele sesji itp. - jak odzyska?
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle Kamil napisał w wtorek, 31 stycznia 2017 23:31:

    > Użytkownik napisał:

    > Co masz na myśli pisząc "skasowano"? Nic nie zostało skasowane.
    > Jeśli kolejne sesje były nagrywane tym samym programem to wszystkie
    > dane, ze wszystkich sesji powinny być widoczne.

    Może i powinny... rzeczywiście, dane raczej są na płytce, ale
    czy muszą być "widoczne"?

> [...]
    > działania nagrywarki (samodzielnie, bez programu wypalającego) sesja
    > została prawidłowo zamknięta i zobaczyłem wszyztkie dane.

    To rzeczywiście cuda, jeżeli nagrywarka samodzielnie wyświetla
    komunikaty na ekranie. ;)

    Osobiście raczej podejrzewałbym, że włączył się moduł systemu
    operacyjnego odpowiedzialny za sprawdzanie obsługi napędu - jakiś
    odpowiednik checkdiska.

    --
    Pozdrawiam,

    (js).

    PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi
    kolejnymi literami.

  • 9. Data: 2017-02-10 18:41:48
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Jan Stożek" napisał:

    > To rzeczywiście cuda, jeżeli nagrywarka samodzielnie wyświetla
    > komunikaty na ekranie. ;)

    Niezbyt lotna ironia. Sprzęt i programy działają w OS i wykorzystują jego
    procedury. Nie próbowałem dochodzic co i jak. Opisałem fakty.

    Pzdr

  • 10. Data: 2017-02-16 00:07:50
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Napisałeś tak, jakby to nagrywarka sama z siebie coś zrobiła:

> [...]
    > wypalającego) sesja została prawidłowo zamknięta i zobaczyłem wszyztkie
    > dane. Do dzisiaj nie wiem o co chodziło.

    A częściowo samodzielnie to działały urządzenia (w tym i nagrywarki) na
    szynie SCSI. Taka nagrywarka potrafiła prawidłowo zamknąć nagranie, w
    trakcie którego sypnął się system operacyjny.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam