eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyUwaga pirat - HID Xenon › Re: Uwaga pirat - HID Xenon
  • Date: Sat, 02 Mar 2013 14:12:41 +0100
    From: R2r <b...@a...pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130215
    Thunderbird/17.0.3
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
    References: <51213c2c$0$1230$65785112@news.neostrada.pl><5121480e$1@news.home.net.pl>
    <kfrhbh$mal$2@news.icpnet.pl><51214935$1@news.home.net.pl>
    <kfrj7p$dqb$1@mx1.internetia.pl><1er6iwqddc06t$.1scfona8799nj.dlg@40tude.
    net>
    <kfrvia$v1$1@dont-email.me><kfsj7t$ua6$1@usenet.news.interia.pl><1fofjcac
    k1cqv.rapzzeue3m90$.dlg@40tude.net>
    <kg0uda$rah$1@news.icpnet.pl><kgaals$a95$1@news.icpnet.pl>
    <kggoso$8o4$7@dont-email.me>
    <512be9fc$0$26686$65785112@news.neostrada.pl>
    <512c832d$1@news.home.net.pl> <kgr3v6$922$1@news.icpnet.pl>
    <513118db$1@news.home.net.pl> <kgsd01$v64$1@news.icpnet.pl>
    <5131c290$1@news.home.net.pl>
    <1ljbibpn3ybye.d79u4rr0cckq$.dlg@40tude.net>
    In-Reply-To: <1ljbibpn3ybye.d79u4rr0cckq$.dlg@40tude.net>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    NNTP-Posting-Host: 91.228.136.80
    Message-ID: <5131fac6$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1362229958 91.228.136.80 (2 Mar 2013 14:12:38 +0100)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 108
    X-Authenticated-User: ...@a...pl
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!wsisiz.edu.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!217.153.128.51.MISMATCH!nf1.ip
    artners.pl!ipartners.pl!news.home.net.pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2484728
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-03-02 12:29, J.F. pisze:
    >> Od ilości światła emitowanego w różne obszary. Rownież w te, gdzie
    >> amatorzy samoróbek uważają, ze światła nie ma.
    >
    > Sadzac po zdjeciach - tu akurat calkiem dobrze uwazaja.
    >
    Bzdura. Gdyby nie było to byś ich nie widział. A tymczasem widać je i to
    najczęściej aż nadto...

    >>> dotychczas padał argument, że źródło światła w HID ma inną geometrię niż
    >>> np H1 i nie nadaje się do odbłyśnika od H1.
    >> Bo ma.
    >
    > Nie widzialem, ale szacujac po rozstawie elektrod, to ma dosc zblizona.
    >
    Zbliżoną. I tylko. Co nie znaczy taką samą.

    >>> jak było widać na załączonych przez Arbitra obrazkach, to nieprawda.
    >> Mówisz o geometrii źródła? No to akurat wdać było wyraźne różnice.
    >> Odniosłem się do nich w którymś z wcześniejszych postów: "Żarnik żarówki
    >> halogenowej nigdzie nie emituje więcej niż 2000 cd/cm^2. A tam gdzie
    >> ksenon emituje 6000 cd/cm^2 wolfram w ogóle nie świeci.
    >
    > Z samych liczb niewiele wynika.
    > A prawde powiedziawszy to nawet mozna by rzec ze wynika duze podobienstwo
    > :-)
    >
    No jak nie wynika? Mówimy nie o jakichś liczbach tylko o wartościach
    luminancji różniących się trzykrotnie. To jest podobieństwo?

    >> Wiązka światła z
    >> "ksenonu dla halogenów" będzie co najwyżej zbliżona do tej z
    >> oryginalnych D*S,
    >
    > Z reflektorow do palnikow D2S ? Wniosek chyba nieuzasadniony.
    >
    Masz jakieś kłopoty z rozumieniem tekstu?
    Światło z reflektorów halogenowych wyposażonych w lampy wyładowcze
    (ksenon dla halogenów) nie jest na takie samo jak światło z reflektorów
    ksenonowych (np. D2S). Gdyby było - nie byłoby problemów

    >> ale nie będzie taka sama, gdyż wtedy reflektory te ze
    >> źródłem halogenowym działałyby nieprawidłowo (za mało światła poza
    >> główną wiązką). "
    >
    > Ale niekoniecznie az w takim stopniu jak sie na pierwszy rzut oka wydaje.
    >
    >> Nie widzę potrzeby. To Ty zdaje się chcesz udowodnić, że oryginalny
    >> ksenon na D2S to to samo co ksenon Hx włożony w reflektor halogenowy.
    >> To, że jest inaczej opisują m.in. specjaliści, zajmujący się
    >> konstruowaniem i badaniem oświetlenia. Nie mam powodu aby im nie
    >> wierzyć,
    >
    > Ale oni maja powod aby pobrac wynagrodzenie za drugi projekt :-)
    Nie ma to jak wszędzie wietrzyć spisek... :-)
    A tak mieliby powód pobrać za przystosowanie H7 do H7xenon. Z jednego
    projektu firma miałaby dodatkowy ficzer dla klientów i do tego ile
    taniej by ją kosztował. Tylko, że... nie da się? Bo nawet niezależni
    renomowani producenci reflektorów (np. Hella) jakoś chyba nie oferują do
    tej pory nic takiego. Tylko, że oni nie oceniają jakości reflektora na
    podstawie zdjęcia z garażu...

    >> Ciekawe, że żaden z producentów nie homologował kilkukrotnie tańszego
    >> rozwiązania z "ksenonami do H4" tylko jakoś wszyscy stosują zupełnie
    >> inne rozwiązania. Zapewne spisek grupy interesów.
    >
    > przepisy chyba nie bardzo na to pozwalaja.
    Na co, przepraszam, przepisy nie pozwalają? Na konstrukcję i użycie
    świateł zgodnych z wymogami dopuszczenia do ruchu?

    > A ... zaplaci za to klient, a producent tylko zarobi :-)
    Nie musi. Może kupić z tańszymi (tyle, że to nie będą ksenonowe, ale na
    szczęście w naszym kraju "nie ma przymusu być bogatym" ;-) ).
    Nowe samochody zazwyczaj ksenony mają włączone w pewien pakiet
    wyposażenia i same w sobie reflektory nie stanowią dużego udziału w
    cenie. Coraz częściej DxS pojawiają się również w wyposażeniu fabrycznym
    samochodów z niższych segmentów, chociaż na czas, kiedy ksenon fabryczny
    będzie popularny w Pandach czy Loganach, przyjdzie pewnie jeszcze trochę
    poczekać.
    Na rynku wtórnym też jest coraz więcej samochodów z oryginalnymi
    ksenonami i ich cena na nie jest wyższa od takich samych ale nie
    posiadających ksenonów.

    > Poza tym - skad wiesz czy odblysniki i szyby nie sa takie same ?
    Szyby obecnie często są. Stąd oznaczenia, które racjonalizatorzy
    oświetlenia halogenowego chętnie odczytali jako to, że nie ma różnicy w
    całych reflektorach. Tymczasem reflektor musi posiadać na obudowie
    oznaczenie homologacyjne jednoznacznie określające użyte źródła światła
    nawet gdy oznaczenie na kloszu jest dla różnych źródeł, co już było
    cytowane, a co przez Adamów Słodowych jest skrzętnie pomijane, bo
    niewygodne...
    Pamiętam z dawnych czasów (przygody mojego ojca, których byłem
    bezpośrednim świadkiem), że resor przedni od Fiata 125 wyglądał
    identycznie jak resor od Zastawy. Nawet bez problemu dał się założyć.
    Ale Zastawę na tych resorach trudno było utrzymać na drodze. Wyglądały
    tak samo, ale kto by mierzył ich właściwości. Zresztą nie było czym.
    Cena tych do F125 była tak ze 2,5 raza niższa i do tego - a właściwie
    przede wszystkim - oryginały od Zastawy były znacznie trudniej dostępne.
    Stąd eksperyment - takie czasy. Ale pewnie i dziś znalazłby się ktoś,
    kto stwierdziłby, że tak ma być i że te resory są takie same a złe
    trzymanie się drogi to złudzenie.
    Z reflektorami jest podobnie. Wyglądają tak samo (albo - mniej lub
    bardziej - podobnie) więc muszą tak samo świecić. A jak się okazuje, że
    jednak nie świecą tak samo, to to pewnie złudzenie.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____________________________________________________
    __

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: