  • Data: 2024-04-22 18:26:05
    Temat: Re: Uziom
    Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zgodnie ze sztuką byłaby opcja 2, prawda? Ale to chyba tylko przy
    > założeniu, że uziom ma zdolność rozłączania typowego zabezpieczenia?
    > W mnie w tej konkretnej sytuacji opcja 1 jest bezpieczniejsza.

    Ja bym robił opcję 2, można poprawić sytuację poprzez wykonanie kilku
    uziomów połączonych razem bednarką. Co najwyżej będziesz robił za zbawcę
    działkowiczów jak faktycznie zdechnie ten PEN. A upalić się nie powinien
    skoro u Ciebie będzie wszystko funkiel nówka na porządnych przewodach.

    > Dochodzi jeszcze kwestia przepisów. Załóżmy, że kogoś na mojej działce
    > porazi prąd (przebije faza na uziom, różnicówka nie zadziała, ktoś
    dotknie
    > obudowy). Wejdzie prokurator. Czy w sytuacji 1 lub 2 mogę być pociągnięty
    > do odpowiedzialności? Jak to podłączyć, żeby nie być? W ogóle zrezygnować
    > z własnego uziomu i użyć opcji 2, ryzykując tak naprawdę, że zaczną mnie
    > obudowy razić, jak się ten PEN upali?

    Nie bardzo wyobrażam sobie żeby ktoś mógł poszczuć prokuratorem w tej
    sprawie skoro właściciel instalacji dochował wszelkich starań żeby było
    bezpieczne. Uziemianie punktu rozdziału nie jest zabronione a wręcz jest
    zalecane (lub nawet wymagane jak tak zdecyduje właściciel przyłącza).

    L.