  • Data: 2010-04-04 00:10:58
    Temat: Re: Wciąż się zastanawiam
    Od: "p47" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:4bb72b55@news.home.net.pl...

    > Oglądać się podczas zmiany pasa? Po cholerę? Należy cały czas obserwować
    > sytuację za autem, a nie patrzeć w lusterka dopiero tuż przed zmianą
    > pasa. Wtedy nie ma żadnych niespodzianek.

    Dokładnie tak!!
    Kierowca musi miec orientacje w sytuacji wokół jego samochodu, którą jedynie
    aktualizuje, mozliwie często spogladając we wsteczne lusterka.
    Inne pojazdy nie spadaja z nieba w martwe pole i kontrolując tył w
    lusterkach widać, czy coś nas nie dogania. Poza tym należy unikac
    gwałtownych manewrów i sprawdzac przed ich podjeciem i pod ich kątem
    sytuacje z wyprzedzeniem. Wiekszośc doświadczonych kierowców tak robi. I o
    tym powinni też pamiętac motocykliści, którzy często w sposób drastyczny
    przekraczają nie tylko dozwolona predkość, ale, co MZ gorsza, także średnią
    prędkość utrzymywaną na danym odcinku przez pozostałe pojazdy. Można wówczas
    byc zaskoczonym pojawieniem się obok niespodziewanego motocykla,
    prowadzonego przez jeźdxca zupełnie bez wyobrażni!
    Miałem kiedyś podobne zdarzenie, gdy po zmierzchu, jadac jak wszyscy ok 70
    km/godz (na Grochowskiej w W-wie) w lusterku tylnym w dość dużym oddaleniu
    zobaczyłem 2 światła. Gdy zerknąłem po niedużej chwili ponownie okazało się,
    że te światła to nie samochód, jak przypuszczałem, ale własnie 2-óch
    motocyklistów, jadacych obok siebie na TYLNYM kole!! z predkością co
    najmniej 120 km/godz, którzy wjeżdzali własnie po moich OBY stronach w moje
    martwe pole widzenia!! -Gdybym miał głosniej nastawione radio i nie miał
    nawyku częstego sprawdzania, co sie za mna dzieje to mógłbym , po raz
    pierwszy od 40 lat spowodowac wypadek tylko z powodu ich wyjątkowej głupoty!

    p47