  • 11. Data: 2014-01-04 19:38:20
    Temat: Re: Wentylatory do obudowy i zasilacza
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...pl>

    W dniu 1/4/2014 1:30 AM, Krystek wrote:

    > Oczywiście chodziło o wtyk do gniazdka Molex 2-pinowy. O, taki -
    > <http://eastwin.en.alibaba.com/product/334459028-210
    366316/MOLEX_5102_2P_PLUG.html>

    Przejdź się do byle sklepu elektronicznego, powinni mieć tego na tony. W
    Krakowie np. tu:
    http://www.sklep.monster.pl

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 12. Data: 2014-01-04 20:12:23
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Krystek" napisał w wiadomości grup
    > Wiadomo, że im szybciej tym głośniej. W przypadku tego wentyla są tylko dwa
    > przewody do zasilania, bez kontroli obrotów, a jakie napięcie mu daje komputer
    > na gniazdo tego nie wiem i nie jestem w stanie sprawdzić, więc pewnie obraca
    > się ze stałą prędkością.

    Regulacja prędkości obrotowej jest przez napięcie (im cieplej tym wyższe
    napięcie). Szukaj z zbliżonym (lub) wyższym przepływem. Jak będzie zbyt głośny
    możesz dać wtedy rezystor.

  • 13. Data: 2014-01-04 20:19:00
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Krystek" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > Przyda się na zapas. Ze starego i tak będę zmuszony ciachnąć przewód z
    > wtyczką, bo nie mogę nigdzie znaleźć małego 2-pinowego gniazdka do wtyku

    http://www.komputronik.pl/category/6193/Sprzet_kompu
    terowy_-Podzespoly-Chlodzenie_do_obudow.html?sb=&sd=
    &sa=&showProducts=1&ot=37&a[1068][]=3204

  • 14. Data: 2014-01-04 20:56:36
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Sat, 4 Jan 2014 20:12:23 +0100, qwerty napisał(a):

    > Jak będzie zbyt głośny
    > możesz dać wtedy rezystor.

    Albo diodę w kierunku przewodzenia. Prościej, bo nie trzeba liczyć jaki ma
    być rezystor, a dioda obniży napięcie o stałą wartość.

    --
    GLaF

  • 15. Data: 2014-01-06 02:55:23
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2014-01-04 20:56, GLaF pisze:

    > Albo diodę w kierunku przewodzenia. Prościej, bo nie trzeba liczyć jaki ma
    > być rezystor, a dioda obniży napięcie o stałą wartość.

    To jeszcze pytanie dodatkowe: jeśli wezmę ten -
    <http://sklep.avt.pl/wentylator-60x60x25-z-pomiarem-
    obrotow-12v-46m3-h-36dba.html>,
    który ma 3-ci przewód z czujnika obrotów, a podłączę go tylko na dwa
    przewody (i ew. wstawię jakąś diodę do obniżenia napięcia, by zmniejszyć
    mu obroty) to nie będzie to miało negatywnego wpływu na sam wentylator?
    Bo ten tachometr to jednak dodatkowy element w wentylu.

    A pytam, bo wziąłbym sobie ten -
    <http://www.tme.eu/pl/details/mb60251vx-a99/wentylat
    ory-dc-12v/sunon/mb60251vx-000u-a99/>.
    On jest na dwa przewody. Ale w tym sklepie jest droższy i przesyłka też
    jest droższa. Czy tachometr w tym pierwszym, jako dodatkowy układ nie
    obniży jego żywotności?

    Niestety, samych ślizgowych 60x60x25 bez stabilizacji MagLev VAPO nie
    znalazłem, więc jednak kupię wentylator magnetic bearing.

    Chciałbym do końca tygodnia zrealizować zakup i zamontować wentylator w
    zasilaczu.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 16. Data: 2014-01-06 03:04:47
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Mon, 06 Jan 2014 02:55:23 +0100, Krystek napisał(a):

> [...]
    > On jest na dwa przewody. Ale w tym sklepie jest droższy i przesyłka też
    > jest droższa. Czy tachometr w tym pierwszym, jako dodatkowy układ nie

    Tachometr nie ma nic do żywotności. Żółty kabelek może być nie podłączony.

    --
    GLaF

  • 17. Data: 2014-01-06 04:00:13
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2014-01-06 03:04, GLaF pisze:

    obrotow-12v-46m3-h-36dba.html>,

    ory-dc-12v/sunon/mb60251vx-000u-a99/>.

    > Tachometr nie ma nic do żywotności. Żółty kabelek może być nie podłączony.

    Do żywotności w sensie dodatkowy układ = bardziej skomplikowana
    konstrukcja, a wiadomo, że im coś bardziej skomplikowane i ma więcej w
    sobie różnych elementów i układów to jest co się w takim sprzęcie psuć ;)

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 18. Data: 2014-01-06 09:53:25
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Krystek" napisał w wiadomości grup
    > Do żywotności w sensie dodatkowy układ = bardziej skomplikowana konstrukcja, a
    > wiadomo, że im coś bardziej skomplikowane i ma więcej w sobie różnych
    > elementów i układów to jest co się w takim sprzęcie psuć ;)

    Czemu bierzesz takie głośne konstrukcje? 36dB to prawie jak odkurzacz.

  • 19. Data: 2014-01-06 17:55:23
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2014-01-06 09:53, qwerty pisze:

    > Czemu bierzesz takie głośne konstrukcje? 36dB to prawie jak odkurzacz.

    Mój stary wentylator według specyfikacji producenta wiatraka też miał 36
    decybeli, a wcale nie było to uciążliwe. Z dwojga złego wolę szum, niż
    terkot. Wyłączyłem teraz radio w miniwieży, żeby przez ten terkot
    wsłuchać się w szum. Trochę słychać, ale nie tak strasznie.

    Mógłbym kupić jakiś o mniejszej prędkości, ale chciałbym już zmienić na
    takiego samego typu (i prędkości). Buda jest mała, na procesorze
    zamontowany tylko pasywne chłodzenie z radiatorem i z przodu, przed
    radiatorem większy, wolnoobrotowy wentylator, który wdmuchuje na
    radiator powietrze z zewnątrz. A ten w wentylatorze wyciąga na zewnątrz
    gorące powietrze znad pamięci i napędów. Teraz jest OK-ej, ale latem
    może być w środku cieplej.

    A jak napisali poprzednicy w razie czego mógłbym trochę spowolnić ten
    szybszy diodą, czy jakimś rezystorem. Co prawda elektronikiem, czy nawet
    elektrykiem nie jestem, lutownicy też nie mam, ale może uda mi się to
    jakoś wszystko połączyć, by działało bezproblemowo przez długi czas
    (szczególnie, że od starego przyjdzie mi uciąć przewód z wtyczką do
    gniazda i od nowego to samo - uciąć wtyk 3-pinowy, by wydobyć dwa
    przewody od zasilania...)

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 20. Data: 2014-01-06 18:20:22
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    obrotow-12v-46m3-h-36dba.html>,

    ory-dc-12v/sunon/mb60251vx-000u-a99/>.

    > Tachometr nie ma nic do żywotności. Żółty kabelek może być nie podłączony.

    No dobra. Skoro więc jakiś tam układ elektroniczny w środku wentylatora
    nie wpływa zbytnio na jego żywotność to decyduję się na ten tańszy,
    trójprzewodowy. Gdy go już będę miał to utnę wtyczkę i podłączę tylko
    przewody zasilające.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/